2018-06-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kommer väl att byta kontinent nu?

Media tro på hämnd nu men jag undrar om inte de som var ute efter honom försöker igen snarare än att hans grupp hämnas. Han är ju livsfarlig att leva i närheten av kulorna kan komma flygande när som helst.
Amir Mekky är en lättkränkt psykopat. Han brukar till och med tjafsa emot på fb om någon skriver att han är ful och kort så ja han kommer hämnas men inte säkert att han håller i vapnet själv dock.
Citera
2018-06-21, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Finns säkert svenska organiserade nätverk med kriminella specialiteér. Men de kan glida under radarn lättare

Inte så länge att det aldrig i princip skulle avslöjas av polis.

I sådana fall rör det sig om små grupper som ägnar sig åt smuggling av sprit, cigg och dylikt. Brott som inte direkt är gangsterverksamhet med rena maffiametoder utan snarare ett sätt att dryga ut lönen och pensionen och få en stadig fylla.
Citera
2018-06-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Jag vet endast det jag läst av en förtroende skribent här i tråden.
Ska enligt uppgift ligga i respirator utan några tecken på liv. Antar att föräldrarna/närmast stående har som beslut om fortsatt livshjälp eller om sladden ska dras ifrån väggen.

Hur pålitlig är den källan? Såna saker hålls väldigt sekretess
Citera
2018-06-21, 18:20
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Amir Mekky är en lättkränkt psykopat. Han brukar till och med tjafsa emot på fb om någon skriver att han är ful och kort så ja han kommer hämnas men inte säkert att han håller i vapnet själv dock.

Mekky är en killer. Skulle nog tro han håller järnet själv om han överlever.
Citera
2018-06-21, 18:24
Medlem
För att stärka min tes om krigsskadade föräldrar (dvs upplevt våld som går igen i generationer kombinerat med dålig integration, droger och sociala medier) så kan man se att nästan inga syrianer, turkar, iranier eller nordafrikaner är aktiva i kriminella nverk. Alltså är detta priset för vad västvärlden ställt till med i mellanöstern.
Citera
2018-06-21, 18:25
Medlem
Stefan Sintéus borde fan ta mig skämmas.

Arbetat i yttre tjänst under dagen tillsammans med duktiga hundförare. Flera trygghetssamtal med allmänheten. Har även samtalat med en del yngre män ”på glid” som själva tar avstånd från vad som hände i måndags kväll. Vi har kompetenta poliser i Malmö och det är jag stolt över.

Vi har alltså ett mord där 3 alternativt 4 fått sätta livet till. 2 är skadade. Mitt på kvällen UTANFÖR polishuset i princip. Man har inte ens lyckats ta in någon till förhör.
Man har 10 olösta mord.

Ändå är han "stolt" över att han pratat med ungdomar "på glid" hahahahaha.
Dessa "ungdomar på glid" kommer inom 2-3 år själv ha ett vapen i handen.

Malmös poliskår måste vara sämst i hela EU på att lösa brott, eller ja mord då. Det sker utanför deras egna arbetsplats, en massaker och dom har inte en jävla aning vad som har hänt eller vem som utfört det. Precis som alla andra mord här,
Men han är stolt.

Polisen klagar hela jävla tiden på att dom ska ha höga löner men då kanske dom ska börja göra sitt jobb, börja tala i klarspråk och inte "Kod 291" sluta jaga pinnar, sluta använda övervåld mot oss få som sköter oss och dylitk.
Citera
2018-06-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87

Arbetat i yttre tjänst under dagen tillsammans med duktiga hundförare. Flera trygghetssamtal med allmänheten. Har även samtalat med en del yngre män ”på glid” som själva tar avstånd från vad som hände i måndags kväll. Vi har kompetenta poliser i Malmö och det är jag stolt över.

Vi har alltså ett mord där 3 alternativt 4 fått sätta livet till. 2 är skadade. Mitt på kvällen UTANFÖR polishuset i princip. Man har inte ens lyckats ta in någon till förhör.
Man har 10 olösta mord.

Malmös poliskår måste vara sämst i hela EU på att lösa brott, eller ja mord då. Det sker utanför deras egna arbetsplats, en massaker och dom har inte en jävla aning vad som har hänt eller vem som utfört det. Precis som alla andra mord här,
Men han är stolt.

Polisen klagar hela jävla tiden på att dom ska ha höga löner men då kanske dom ska börja göra sitt jobb, börja tala i klarspråk och inte "Kod 291" sluta jaga pinnar, sluta använda övervåld mot oss få som sköter oss och dylitk.

Tyvärr vet dom nog mer än vad de säger. Sinteus verkar okej tycker jag, finns nog sämre poliscefer
Citera
2018-06-21, 18:33
Medlem
Citat:
Tyvärr vet dom nog mer än vad de säger. Sinteus verkar okej tycker jag, finns nog sämre poliscefer

Det finns det säkert.

En kartläggning som Sydsvenskan har gjort över 19 olösta mord i Malmö, från januari 2016 fram till och med februari, visar hur hårt polisen har tvingats prioritera. Flera av morden utreds bara av en handfull poliser, mellan fyra och tio personer.

Detta INNAN trippelmordet.
Alltså en liten stad på 300K invånare har alltså över 20 olösta mord bara dom senaste åren.
Det är fullkomligt oacceptabelt.
Flera av dessa mord så vet ju gemene man och offrets anhöriga vem som har utfört det men polisen lyckas inte binda förövaren till brottet.

Gällande detta fall så vet polisen visserligen individernas (dom skjutnas) fiender men dom har absolut ingen aning vem som utfört det.
Säker källa.
Citera
2018-06-21, 18:34
Medlem
Citat:
Hur pålitlig är den källan? Såna saker hålls väldigt sekretess

Det var jag som skrev det och det är sant.
Sekretess eller inte det kommer ifrån folk som besökt akuten och träffat offren.
Citera
2018-06-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123

Stämmer väldigt bra.
Han kommer att se detta som oerhört kränkande naturligtvis,
Problemet är att om han inte för något faller hela hans "image" som Malmös största bad boy och mina källor säger att vänner/anhöriga/släkt till dom grabbarna som dog i princip "kräver" att Mekky ska hämnas dom så på något sätt så kommer han givetvis markera.
Frågan är dock mot vem för han vet inte vem som utfört detta.
Citera
2018-06-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87

Man har 10 olösta mord.

Men han är stolt.

Ja det var kanske plumpt uttryckt. Det låter lite som att han minglat runt under arbetsdagen och mysat med voffsingarna.
Men och andra sidan. Vad ska han säga?
Han har patrullerat under dagen. Alla kan ju inte sitta och utreda, förhöra, spana ect. Några måste ju vistas ute rent fysiskt och bara finnas.
Vad han vet och tror om fallet kan han ju faktiskt inte svara på.
Citera
2018-06-21, 18:42
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
För att stärka min tes om krigsskadade föräldrar (dvs upplevt våld som går igen i generationer kombinerat med dålig integration, droger och sociala medier) så kan man se att nästan inga syrianer, turkar, iranier eller nordafrikaner är aktiva i kriminella nverk. Alltså är detta priset för vad västvärlden ställt till med i mellanöstern.

Bullshit, vimlar ju av kriminella syrianer, turkar, iranier och inte minst nordafrikaner. Din så kallade tes är rent nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in