Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande87
SKADAD*21 år gammal man, och hårt i fokus för polisens intresse under en rad år, trots sin ungdom. Han har varit frihetsberövad – anhållen och häktad – i flera av utredningarna om den senaste mordvågen. Knyts till fyra eller fem olika mordutredningar.
Namn på denna - Amir Mekky
SKADAD*29-åring, kopplas till ett narkotikanätverk med en bas på Lindängen. Och till utredningen om den så kallade knarkkartan – en härva med vapen, mordförsök och ett nedgrävt kokainparti värt hundratusentals kronor. - Namn på denna Baha Ahmad
SKADAD*32-åring, med flera kokaindomar på sig. Kopplad till det kriminella nätverk som går under namnet M-falangen.
DÖD*19-åring, ostraffad. Enligt polisens spaningsuppgifter knuten till ett kriminellt nätverk med sin bas på Ramels väg. Nära vän med 21-åringen. Omar heter denna liraren. Bästa kompis med Amir Mekky.
DÖDA*Två bröder, 29 och 27 år gamla. Båda dömda för narkotikabrott, den yngre också för grovt vapenbrott. Rötter och kontakter på Lindängenområdet.
Namn på dessa Nabil och Chadi Abdallah
Finally någon som kommer med fakta namn och bakgrund!! Bra jobbat dödsängeln!
Amir mekky har länge varit omtalad. Varför sattes inte fokus på honom? Hämnden för bajraman (stavningen?) Verkar vara långt ifrån. Hämnden borde ha kommit tidigare. Finns fler bröder kvar som skulle hämnas dem?? Låter mer som den överlevande mekawi broshan...
Gällande baha ahmad. Han var inblandad i ett mordförsök på ramelsväg, där motivet faktiskt var pga. EN svensk tjej. Offrets bror hade skjutit mot en av ahmed bröderna och offret blev sedan skjuten som hämnd.
Offret hade en flickvän som sedan gjorde slut och började dejta baha. Minnet kan svika mig, ett tag sedan jag läste fup och dem är ganska många bröderi den familjen.
Gällande dem döda bröderna, nabil & chadi. ÄR det samme nabil som livear på facebook om skatteverket och säljer flygbiljetter? Tyckte jag läste det här någonstans.