Flashback bygger pepparkakshus!
2018-06-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Enligt mina uppgifter så har polisen ABSOLUT ingenting att gå på, det enda dom har i nuläget är dom gamla konflikterna (som alla vi här också vet om) samt i princip vilka som har tjafsat med vilka. Man har inga misstänkta, man vet inte ens hur många som sköt (!) man vet inte vart dom flydde och man har ingen aning vilket område dom kan komma ifrån.
Varit lite mer bevakning på Hermosdahl/Holma/Kroksbäck och Seved.

Sanna mina ord - detta kommer inte lösas.

Spelar det någon roll? Jag tror inte polisen VILL lösa det. Ingen bryr sig utom de kriminella själva.
Citera
2018-06-19, 14:18
Medlem
Citat:
Nja, alltså dom två som var involverade med knarkkartan var ju Bahaa Ahmad och Omar Ahmad (samt deras advokat Anders Gösta Harry Polsten f 1965).

Kan ha fått det om bakfoten men kan också vara att jag stavat fel på namnet

Det finns en 24-årig B@haa på Ratsit. De enda Malmöbusar jag hittar i min lista är @laa, @hmad, Om@r och Moh@mmad @hmad.
Citera
2018-06-19, 14:19
Medlem
Citat:
Jo, kommer inte på det än. Bör vara en av dom araberna som hängde med Mirza och Mirtez Masovic (samt hong och Nermin) finns bara 3-4 namn att välja på varav bara en är 32.
Kan återkomma om detta om intresse finns.

Aaah, du menar S**d Gib*r* (*=a), född 86 om jag minns rätt? Så det borde ju stämma.
Citera
2018-06-19, 14:19
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ett hål i en plåt är inget direkt säkert bevis för någonting.

Sannolikheten för att kaliber .50 använts är extremt liten och troligen även noll.

Kulor gör skador på föremål och kroppar som inte behöver överensstämma med dess exakta kaliber av flera anledningar som redan nämnts i tråden. Det är inte en hålslagare med andra ord utan flera olika variabler spelar in.

Genom uteslutningsmetoden kommer vissa kalibrar och vapen inte vara aktuella då de helt enkelt inte existerar på den svarta marknaden. Ni som är av den tron att det är som på film där en vägg av alternativ finns för skurken kan slå den tanken ur huvudet genast.

Vanligast och troligast är pistoler av 7.65 eller 9mm. Sedan finns det sådana med korta 9 mm (ryska och från Balkan). Vad gäller automatvapen är det 7.65mm, 9mm som gäller för k-pistar (oftast scorpio och den större uzi som licenstillverkades på Balkan tidigare). Som annat automatvapen är det AK47 med sin 7.62x39. Dessa är de näst intill enda alternativ som finns att tillgå på den svarta marknaden.

Självfallet finns det enstaka andra vapen men mycket sällsynt. Någon gammal ak4 eller mp5 typ.
7.62 kulor är designade för att gå igenom lättare plåt och annat skit.

Det räcker att bli träffad av en 7.62 nästan varsomhelst på kroppen för att du ska förblöda snabbt,
Har de de använt halvmantlade eller hålspetskulor går de rakt igenom skyddsvästen och slaktar sönder allt som finns i kroppen.

Exempel på ballistisk gel
https://www.youtube.com/watch?v=IIFk...l=BrassFetcher
https://www.youtube.com/watch?v=qbZf...TheAmmoChannel
Citera
2018-06-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Aaah, du menar S**d Gib*r* (*=a), född 86 om jag minns rätt? Så det borde ju stämma.

Saad Gibar bör stämma - Han var mig veterligen också ett tag misstänkt för mordet på Nermin right?
Citera
2018-06-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Spelar det någon roll? Jag tror inte polisen VILL lösa det. Ingen bryr sig utom de kriminella själva.

Problemet är om du pepprar 15 skott rakt in i en massa så kan en kula träffa en bebis,en pensionär eller en random skattebetalare...Varför ska vi straffas?
Citera
2018-06-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det finns en 24-årig B@haa på Ratsit. De enda Malmöbusar jag hittar i min lista är @laa, @hmad, Om@r och Moh@mmad @hmad.

Då alla heter likadant får du gärna ha efternamnen med och inte maskera deras namn då detta är ytterst kända busar, nästan B-kändisar
Citera
2018-06-19, 14:21
Medlem
Har hört att en nikola Frankie ska vara skadad och en som heter Omar men kallas för ”grodan” är dock inte 100 på att han heter Omar.. men han kallas för grodan
Citera
2018-06-19, 14:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Problemet är om du pepprar 15 skott rakt in i en massa så kan en kula träffa en bebis,en pensionär eller en random skattebetalare...Varför ska vi straffas?
Fråga Catrin Stjernfeldt Jammeh!

Hon är ju idag "seriöst arg"....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen1991
Har hört att en nikola Frankie ska vara skadad och en som heter Omar men kallas för ”grodan” är dock inte 100 på att han heter Omar.. men han kallas för grodan

Du tänker på -> https://www.facebook.com/nicola.frankie
Citera
Medlem
Det lät inte som en pistol. (med reservation för eko och att det va ett kvarter bort)

7.62 är mitt bett.
Citera
Medlem
Citat:
SKADAD*21 år gammal man, och hårt i fokus för polisens intresse under en rad år, trots sin ungdom. Han har varit frihetsberövad – anhållen och häktad – i flera av utredningarna om den senaste mordvågen. Knyts till fyra eller fem olika mordutredningar.
Namn på denna - Amir Mekky

SKADAD*29-åring, kopplas till ett narkotikanätverk med en bas på Lindängen. Och till utredningen om den så kallade knarkkartan – en härva med vapen, mordförsök och ett nedgrävt kokainparti värt hundratusentals kronor. - Namn på denna Baha Ahmad

SKADAD*32-åring, med flera kokaindomar på sig. Kopplad till det kriminella nätverk som går under namnet M-falangen.

DÖD*19-åring, ostraffad. Enligt polisens spaningsuppgifter knuten till ett kriminellt nätverk med sin bas på Ramels väg. Nära vän med 21-åringen. Omar heter denna liraren. Bästa kompis med Amir Mekky.
DÖDA*Två bröder, 29 och 27 år gamla. Båda dömda för narkotikabrott, den yngre också för grovt vapenbrott. Rötter och kontakter på Lindängenområdet.
Namn på dessa Nabil och Chadi Abdallah

Finally någon som kommer med fakta namn och bakgrund!! Bra jobbat dödsängeln!

Amir mekky har länge varit omtalad. Varför sattes inte fokus på honom? Hämnden för bajraman (stavningen?) Verkar vara långt ifrån. Hämnden borde ha kommit tidigare. Finns fler bröder kvar som skulle hämnas dem?? Låter mer som den överlevande mekawi broshan...

Gällande baha ahmad. Han var inblandad i ett mordförsök på ramelsväg, där motivet faktiskt var pga. EN svensk tjej. Offrets bror hade skjutit mot en av ahmed bröderna och offret blev sedan skjuten som hämnd.

Offret hade en flickvän som sedan gjorde slut och började dejta baha. Minnet kan svika mig, ett tag sedan jag läste fup och dem är ganska många bröderi den familjen.

Gällande dem döda bröderna, nabil & chadi. ÄR det samme nabil som livear på facebook om skatteverket och säljer flygbiljetter? Tyckte jag läste det här någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in