2018-10-13, 12:47
Medlem
Misstänkt för trippelmord häktad
Citat:
En 32-årig man från Göteborg har häktats i Malmö misstänkt för inblandning i trippelmordet i somras.

Den 32-årige mannen anhölls i torsdags misstänkt för inblandning i trippelmordet.

På lördagsförmiddagen ställdes han inför häktningsdomaren i Malmö tingsrätt där bevisen för första gången prövades mot honom.

Tingsrätten beslöt att häkta honom på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord. Det är inte känt vad som ledde fram till gripandet av 32-åringen.
https://unv.is/expressen.se/kvallspo...pelmord-haktad
Citera
2018-10-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Misstänkt för trippelmord häktad

https://unv.is/expressen.se/kvallspo...pelmord-haktad

Nån borde ju för fan veta vem det är nu ?
Citera
2018-10-13, 13:30
Medlem
Från Sydsvenskan https://www.sydsvenskan.se/2018-10-1...a?redirected=1

ENBART SPEKULATIONER men som göteborgare gissar jag att det är Blerim Kastrati, då det inte är många 32åringar i den splittrade vårvädersligan. Alternativt Elias Jobe men tippar hellre på Blerim. Men jag trodde han satt en volta, precis som brosan Berat
Hur som helst har jag svårt att tro att han skulle ha utfört det här själv. Han är mer den typen som ger order, som i fallet med sjumillaskolan
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6474331 Alla vet att det var han som gav ordern fast det inte kunde bevisas av aina. Vidare säger ryktet att det var nån i Kastrati släkten som gav ordern om handgranaten som dödade 8 åriga Yusuf i Biskop.
Men Kastrati familjen har det ganska hett om öronen då de utsatts för en del våldsförsök i Göteborg, av deras gamla allierad i vårvädersligan. Bland annat var det ju de som utsattes för mordförsöket i Hisingen och den äldre kastrati valde att ta upp jakten och köra på skytten med sin bil. Härlig envarsgripande
De har dock blivit stämplade som golare efter det då det framkom i FUP att de hade hisingens polis nummer på "speed dial" när skjutningen skedde. Och de hade inga problem att peka ut han i rätten.
Kanske tjänster som utbytts mellan albanerna i gbg och Malmö. Möjligtvis hjälper de varandra att klippa deras varandras fiender medans de skaffat albi, långt ifrån händelsernas mitt.

Som sagt bara spekulationer. Nu vet vi ju inte ens om det är Kastrati som är häktad. Men om det är AM som ligger bakom mord på albaner i Malmö, som det spekulerats i fb trådarna, bör sannolikheten för blodhämnd vara stor.
Citera
2018-10-13, 13:38
Medlem
Lian.Vendls avatar
Sätter en slant på att det är föraren som är häktad.
Citera
2018-10-13, 13:44
Medlem
Trovärdiga källor i tråden säger att det inte är albaner som är häktade. Jag ber om ursäkt för att jag trasslat till tråden och läst slarvigt och uttalad mig utan att ha en aning men , 32 åringen är alltså från Hisingen Gbg, och har kontakt med Malmös stora och han är inte alban. En annan man från Malmö är anhållen men vi har inga uppgifter från media om ålder på han. Vi får nog vänta till måndag och fråga tr om det ör känsligt att säga vem det är. Om någon som vet vill skicka pm kan jag lägga ut.
Senast redigerad av Mint100 2018-10-13 kl. 13:47.
Citera
2018-10-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Internetcafe, då tänker jag på yngre gamers och energidryck. Men det här är något helt annat? Mera åt gap och stökställe med vattenpipor?
Nä, det är ett helt vanligt nätcafé vad jag vet, mest kids som sitter och lirar CS och skriker på varandra haha.
Citera
2018-10-13, 15:19
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
1) 32 år, Viktig i Malmö. Hatar AM, bryr sig inte om bröderna, Kakan och Grodan. Inte Alban, har kontakter i Arlöv där flyktbil hittas. Är iskall. Har irriterat sig på Amir Mekky. Har kopplingar till Göteborg. Vem kan det vara? Någon från Seved? Arab?

2) Men frågan är om de häktade har något att göra med mordet övrhuvudtaget eller om polisen vill ha konflikt? Tror detta kommer förbli olöst.
1) Den häktade 32-åringen hör hemma i Göteborg! Annars är det härligt att se en ny sida hos dig, som här försöker att analysera förutsättningar och bjuder tråden på vad du kommit fram till även om en del blev lite fel. Sånt händer!
Otroligt mycket bättre jobbat än den "FlashandeAmirRövslickare" som i inlägg efter inlägg likt ett förskolebarn upprepar:
- Jag vet, jag vet, men säger inget, ha-ha!

2) Regionpolischefen i Malmö visar inte att man tar höjd för att med nya grepp lösa brottsproblematiken.
Eftersom vi inte sett någon FUP vet vi inte förutsättningarna för en lyckad rättslig prövning, som skulle kunna leda till en fällande dom.
Förutsättningarna för att detta ska förbli olöst är nog tyvärr hyfsat stora, men jag tänker iaf inte "måla fan på väggen" i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Trovärdiga källor i tråden säger att det inte är albaner som är häktade. Jag ber om ursäkt för att jag trasslat till tråden och läst slarvigt och uttalad mig utan att ha en aning men , 32 åringen är alltså från Hisingen Gbg, och har kontakt med Malmös stora och han är inte alban. En annan man från Malmö är anhållen men vi har inga uppgifter från media om ålder på han. Vi får nog vänta till måndag och fråga tr om det ör känsligt att säga vem det är. Om någon som vet vill skicka pm kan jag lägga ut.
Den som ringer till Malmö TR på måndag och begär häktningsframställan för skottlossningen i centrala Malmö 2018-06-18, som bl.a. resulterade i tre döda, får veta vem personen är.

Spekulation: Jag skulle inte bli förvånad om personen är Bler*m Kastrat* (*=i), och att brorsan Berat (som sitter inne) skulle vara insyltad. Albanerna i Göteborg o Malmö kanske kan tänkas "hjälpa" varandra att få vad de bedömer som "ordning och reda"?
Den som lever (kanske) får se!
Citera
2018-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
1) Den häktade 32-åringen hör hemma i Göteborg! Annars är det härligt att se en ny sida hos dig, som här försöker att analysera förutsättningar och bjuder tråden på vad du kommit fram till även om en del blev lite fel. Sånt händer!
Otroligt mycket bättre jobbat än den "FlashandeAmirRövslickare" som i inlägg efter inlägg likt ett förskolebarn upprepar:
- Jag vet, jag vet, men säger inget, ha-ha!

2) Regionpolischefen i Malmö visar inte att man tar höjd för att med nya grepp lösa brottsproblematiken.
Eftersom vi inte sett någon FUP vet vi inte förutsättningarna för en lyckad rättslig prövning, som skulle kunna leda till en fällande dom.
Förutsättningarna för att detta ska förbli olöst är nog tyvärr hyfsat stora, men jag tänker iaf inte "måla fan på väggen" i förväg.

Den som ringer till Malmö TR på måndag och begär häktningsframställan för skottlossningen i centrala Malmö 2018-06-18, som bl.a. resulterade i tre döda, får veta vem personen är.

Spekulation: Jag skulle inte bli förvånad om personen är Bler*m Kastrat* (*=i), och att brorsan Berat (som sitter inne) skulle vara insyltad. Albanerna i Göteborg o Malmö kanske kan tänkas "hjälpa" varandra att få vad de bedömer som "ordning och reda"?
Den som lever (kanske) får se!

Killen är varken alban eller arab och inte från Malmö! Från Göteborg biskopgården 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Citera
2018-10-13, 17:57
Medlem
Den häktade är Stef*n Orti*

* = a
* = z
Citera
2018-10-13, 18:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Och bara för att förtydliga: man behöver inte ha målnummer för att begära ut saker från Tingsrätten/arkivet. Det räcker med kort info om händelsen (d.v.s. att det skottlossning i Malmö 2018-06-18 som ledde till tre döda), och datumet för häktningen. Det är också bra att ha namn på BO eller den man misstänker sitt häktad men det är inte ett måste enligt min erfarenhet.
Citera
2018-10-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonsogubben

* = a
* = z

Sydamerikan eller?
Citera
2018-10-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonsogubben

* = a
* = z
Hittar en koppling till en Adri*n K*str*ti som har koppling till de övriga. Jag fick tidigt höra att inga albaner var inblandade. Nu är jag inte så säker längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in