2018-06-21, 17:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror också att stor del av problemet ligger där samt hur de blivit bemötta av människor i allmänhet.
Vill även säga att skolan verkar vara de som verkligen ställt upp på familjen utifrån det jag läst i tråden och artiklar.

Om paret fick höra från sjukvården samma prognoser som framförts i tråden så är det inte så konstigt att de gav upp, om en av tio tillfrisknar helt och resten lite si så där så blir ju det inte ens spelbart om nu har som paret trodde två sjuka flickor.

Som sagt, utred hur de bemöttes och vilka svar de fick, då kommer nog förklaringen fram.
Citera
2018-06-21, 17:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns ett antal skribenter i tråden som delar Scientologernas syn på vad som är ”riktiga” sjukdomar. Det är bara genetiska markörer och sånt som orsakas av virus och bakterier som finns på riktigt. Såna sjukdomar som A och M påstås lidit av är påhittade av någon ME-maffia eller liknande. Det är därför allt måste tillskrivas som O;s dåd. Han som till och med sökte hjälp utomlands för påhittade sjukdomar som egentligen inte existerar. H däremot litade fullt och fast på sin tro, tills den svek även henne. När även M blev sjuk. Då rasade även hennes värld.

Har verkligen blivit medveten om att sjukdomar som saknar biomarkörer finns inte på riktigt enl. flera, vilket gör mig ganska orolig. Har man en sjukdom som inte går att bevisa på papper vågar man berätta för omgivningen utan att bli betraktad som lat, deprimerad eller konstig?

Kan inte låta bli att förvånas över tråden. Att O är den som finns mest information kring är ganska klart men vad i helsicke är det som gör att han är den som naturligt är GM? Han var utåtriktad, engagerad i barnen, gick på skolmöten, åkte till Tyskland, många vänner har skrivit om honom på nätet. Förutom statistik vad är det i hans personlighet som gör honom till ensam GM eller drivande?
För mig kan det lika gärna vara den som flyger under radarn vara den som är handlingskraftigast och dominerande i ett förhållande. Vill inte utpeka varken O eller H som ensamt ansvariga för mig är bägge lika ansvariga
Senast redigerad av 57Emma 2018-06-21 kl. 17:50.
Citera
2018-06-21, 17:48
Medlem
Citat:
Jag skriver inte för att roa dig eller för att du ska tycka att mina inlägg är vettiga. Det är faktiskt helt oväsentligt för mig. Det kanske framgår av att jag inte har betygssatt eller kommenterat dina inlägg. Det är för att jag scrollar förbi dom. Min teori finns i tråden.
Jo, det förstår jag faktiskt - tro det eller ej. 😊👍 Det grämer mig så klart vansinnigt mycket eftersom allt, allt, allt jag skriver har syftet att väcka just ditt intresse och jag söker konstant ditt gillande!!

Tänkte mer av nyfikenhet om det finns nån pöbelskribent öht som du tycker skrivit något vettigt sen tråden börjat.
Citera
2018-06-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag har inga issues med arvet. Döda ting. Bara att man vill anse att de tror att deras barn, syskon, varit förnuftiga när testamentet skrevs. Ett aktiebolag, för 5000kr, som vilat i någons ägo länge, är inget märkligt. O startade upp rörelsen själv 2008 med H som suppleant i styrelsen. För mig handlar det inte om pengar eller arv. Bara att inget anhörig tagit avstånd till att varken O och H kunde varit normala när de undertecknade testamentet. Ja, nu är det som det är... och jag överlever.

Då har jag missförstådd det med företaget. Trodde Elli09 skrev att O fick det av sin far.
Jag tror inte man bestrida ett testament därför att man vill markera att ens barn inte var vid sina sinnes fulla bruk - om man inte har något problem med innehållet av testamentet. Det hade jag aldrig orkat.

Det är en sak.

En annan sak är om man som föräldrar tror att ens barn var i en psykos eller inte den 3/1. Efter det vad jag kunde läsa ur det som Elli09 skrev, så förstod familjen ingenting. Såvid att man antog att det var en utomstående gm. O ska ha pratat med sin syster i januari (trådsanning?).
Så jag tror att Os familj upplevde O aldrig som något annat än vid sina sinnes fulla bruk. Och att man därför har så svårt att föreställa sig detta.

Angående Hs familj vet man väl inte ens om det ha funnits någon kontakt eller inte. Här i tråden, menar jag. Märkligt.

Hade man varit i psykos den 3/1, så tror jag paret H hade märkt det. Men man kan ju ha en annan personlighetsstörning som inte märks.
Citera
2018-06-21, 18:01
Medlem
Citat:
Vi vet inte vad de tycker eller tänker, kan bara föreställa mig att allt är ett stort kaos med tankar och sorg. En markering till omvärlden! varför? Vad spelar det för roll?
Vad ÄB säger spelar heller ingen roll när de arvsberättigade har godkänt testamentet eller Os och Hs sista vilja, det behöver inte ens vara bevittnat.
Visst man kan bestrida alla testamenten men till vilken nytta? för att du tycker det?
Nä, de har gjort efter sitt eget hjärta oavsett vad omvärlden tycker, den döda familjen kommer inte tillbaka vad de än gör

För O vad det superviktigt. Varför förringa det han faktiskt gjorde? Han markerade. Tror bestämt att han skulle ha blivit förbannad på dig om du sagt att det inte spelade någon roll. Ta O på allvar, han upplevde kanske att ingen människa lyssnade på honom. Försök lyssna in?
Citera
2018-06-21, 18:04
Medlem
Citat:
Jag skriver inte för att roa dig eller för att du ska tycka att mina inlägg är vettiga. Det är faktiskt helt oväsentligt för mig. Det kanske framgår av att jag inte har betygssatt eller kommenterat dina inlägg. Det är för att jag scrollar förbi dom. Min teori finns i tråden.
Ja du armstark. Vi är nog många som scrollar förbi dina arroganta, självbelåtna inlägg åxå. Din beundran för Oskar är rörande på ett sätt. Men din romantiska bild av en familj som har det bättre nu på andra sidan är för mig obehaglig. En eller två vuxna som ser två barn som sina ägodelar och tar sig rätten att avsluta deras liv.
Citera
2018-06-21, 18:04
Medlem
Citat:
Känner inte till scientologerna speciellt bra men det är fortfarande ett stort frågetecken om familjen var påverkad av deras syn på sjukdomar

Håller med, stort frågetecken. Finns inget som talar för det, mycket annat pekar i andra mer tydliga riktningar.
Citera
2018-06-21, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medox
Tack för att du lyfte upp mina frågor! Fortfarande finns det ingen som har svarat ja på dem så det verkar inte som att någon tycker att det var rätt gjort av föräldrarna eller att ev sjukdom kan ha varit enda orsak till att de dödade sina barn. Är du av samma uppfattning?

Edit.
Här kommer frågorna jag syftar på -
Finns det någon som inte tycker att det som H och/eller O gjorde är fel?
Finns det någon som tror att den enda orsaken till att H och/eller O mördade sina barn är att barnen var sjuka?

Vet inte vad du tacka för? Då jag inte lyft upp några frågor du har.

Vet inte om du läste mitt inlägg till dig rätt.
Tar det igen

Du skriver sjukdomen hos barnen, vet du Vad det var för sjukdom?
Någon, några i tråden har fått info att en postare tagit del av någon diagnos barnen skulle ha, kanske du oxå gjort det?
Själv har jag inte gjort det, och tycker det är ruttet att gå in i avlidnads journaler.

Stackars Moa och Agnes varför kunde ingen rädda er
Senast redigerad av Banannn 2018-06-21 kl. 18:07.
Citera
2018-06-21, 18:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
För O vad det superviktigt. Varför förringa det han faktiskt gjorde? Han markerade. Tror bestämt att han skulle ha blivit förbannad på dig om du sagt att det inte spelade någon roll. Ta O på allvar, han upplevde kanske att ingen människa lyssnade på honom. Försök lyssna in?

Mitt inlägg handlade inte om vad O och H tyckte och tänkte. Läs gärna vad jag svarade på, det handlar om de efterlevandes val, tankar och känslor
Citera
2018-06-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om paret fick höra från sjukvården samma prognoser som framförts i tråden så är det inte så konstigt att de gav upp, om en av tio tillfrisknar helt och resten lite si så där så blir ju det inte ens spelbart om nu har som paret trodde två sjuka flickor.

Som sagt, utred hur de bemöttes och vilka svar de fick, då kommer nog förklaringen fram.

Precis, det är en del av allt. Vore bra om det kom ut mer om detta, hela fallet behöver beskrivas från början till slut i och med att två flickor hölls hemma under så lång tid.
Citera
2018-06-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Vet inte vad du tacka för? Då jag inte lyft upp några frågor du har.

Vet inte om du läste mitt inlägg till dig rätt.
Tar det igen

Du skriver sjukdomen hos barnen, vet du Vad det var för sjukdom?
Någon, några i tråden har fått info att en postare tagit del av någon diagnos barnen skulle ha, kanske du oxå gjort det?
Själv har jag inte gjort det, och tycker det är ruttet att gå in i avlidnads journaler.

Stackars Moa och Agnes varför kunde ingen rädda er

Under en period fanns en flitig skribent i tråden, FrankEinstein. Han påstod sig ha sett läkarintyg för både A och M där diagnosen ME var angiven. Han skrev att läkaren som utfärdat intyget var en svensk läkare som arbetade på ett svenskt sjukhus(?). Har inte läst om någon som läst i flickornas journaler dock.
Citera
2018-06-21, 18:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Mitt inlägg handlade inte om vad O och H tyckte och tänkte. Läs gärna vad jag svarade på, det handlar om de efterlevandes val, tankar och känslor

Och så fick vi ännu ett inlägg med bashing av O så oväntat eller kanske inte.

O har verkligen krupit innanför skinnet på en del, fan helt otroligt med tanke på att den information som kommit fram, gemensamt beslut hela vägen, från testamente till verkställan av tragedin.

Tystnaden i media talar sitt tydliga språk om vem i paret som var drivande, inte fan skulle media missa en liten Fritzl i Bjärred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in