2018-06-21, 16:49
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.

Ok, tack. Utgår från att du också pratat med polisen?
Citera
2018-06-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ok. Du verkar väldigt säker på din sak så jag fogar mig i din tydliga tillrättavisning. Jag får känslan av att du har rejäl insyn i utredningen? Om jag inte missminner mig (kanske har jag drömt) så är du trygg med att SD är MGM? Jag kanske blandar ihop det hela. Tråden är lång. Rätta mig gärna igen om jag har fel.
Nej, jag har ingen insyn i utredningen.
Känner bara starka misstankar mot den misstänkte och sedan att han vill lämna alternativa gärningsmän låter helskumt.
Det stod i tråden att kriminaltekniker varit på plats i den misstänktes bostad idag.
Det är något i den misstänktes beteende som är skumt och hade han varit oskyldig så kunde han ju sagt det till polisen istället förnekar han brott.
Citera
2018-06-21, 17:09
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, jag har ingen insyn i utredningen.
Känner bara starka misstankar mot den misstänkte och sedan att han vill lämna alternativa gärningsmän låter helskumt.
Det stod i tråden att kriminaltekniker varit på plats i den misstänktes bostad idag.
Det är något i den misstänktes beteende som är skumt och hade han varit oskyldig så kunde han ju sagt det till polisen istället förnekar han brott.

Tack för ditt svar. Jag förstår hur du tänker och har förståelse för dina resonemang. Ja, kriminaltekniker har vad jag förstår varit i SD:s bostad idag. Nu hoppas jag att de fann något av dignitet för utredningen. Det kan ju antingen vara riktigt (för SD) obekväm teknisk bevisning eller avsaknaden av sådan. Både ev. fynd eller total avsaknad av sådana har ju gedigen betydelse i fallet, tänker jag. Jag håller fullständigt med om att det är mer än märkligt att SD inte delger utredarna sina misstankar om MGM.
Citera
2018-06-21, 17:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska jag berätta en hemlis... Jag tycker det är väldigt märkligt att du och ni, tror att man kan skrika obehindrat med en GM som gör allt för att tysta dig, väldigt märkligt.

Jag har redan berättat av vi har tränat detta i självförsvarskurser och just att påkalla uppmärksamhet försvann fort. Jag har praktisk erfarenhet, har du?

Min dotter åkte off pist och ramlade. Hon skrek under fallet, vi hörde det men inget mer sen. Hon sa när hon låg skadad (bruten överarm och spräckt skuldra) så fortsatte hon skrika efter hjälp, det var knappt hörbart när vi sökte henne.

Tova fallet som många refererar till. Hur länge skrek hon??? Jämför par sekunder med 3-5 minuter....

Jag ser att du inte klarade av att svara på mina frågor. Ett vanligt tecken på att en person är ute och svamlar och inte riktigt kan uppbära sina teorier. Nu ska du dock få svar på tal från mig. Det första fetstilta:

Vem har påstått att LW skrek obehindrat? Kanske du var på plats och vet exakt hur situationen var och hur LW skrek och även hur GM betedde sig?

Det andra fetstilta:

Jag har tränat Krav Maga i flertalet år, så jag gissar på att jag har mer erfarenhet än du har rörande det.

Det tredje fetstilta:

Din dotter har ramlat när hon åkt skidor och försökt påkalla hjälp. Och detta har med diskussionen att göra på vilket sätt? Jag har också skrikit på hjälp när jag som liten skadat mig. Exempelvis när jag blev påbackad av en traktor med släp. Men det har självklart inget med detta att göra.

Det sista fetstilta:

Jag vet inte hur länge, eller på vilket sätt Tova skrek, för jag var inte där på plats. Och vad har Tova-fallet med detta fall att göra?
Citera
2018-06-21, 17:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om sista livstecknet var kl 23.30 och dalaans 112-samtal sker 23.47 så är tidsfönstret för brott oerhört litet. Endast sjutton minuter. Då får jag inte in promenader, samtal, gräl och våld.

Det skrev jag också innan, får inte ihop det att allt skulle hänt på ca 20 min
Citera
2018-06-21, 17:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jo men har hon kontakt med någon (troligtvis anhörig eller vän) kl 23, sedan på en halvtimme ska allt detta hända.
Det känns för kort om tid.
Min teori som många andras är att GM och Lena har kontakt via telefon alt. GM kommer hem till Lena någon gång efter 23.
Tjafs och bråk uppstår och det rinner över för GM och det blir detta tragiska slut.
För min del så kan inte detta hinnas med på ca 20-30 min

Jag har hamnat i bråk många gånger. Det kan eskalera ganska kraftigt på bara några minuter. Jag finner inte det konstigt att det kan ha eskalerat till dödligt våld på så lång tid som 1200 sekunder.

Tvivlar du på det som polisen bekräftat angående när larmsamtalet ska ha inkommit?
Citera
2018-06-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ok, tack. Utgår från att du också pratat med polisen?
Det gjordes när jag fick reda på att hon var försvunnen och innan hon hittades.
Citera
2018-06-21, 17:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har hamnat i bråk många gånger. Det kan eskalera ganska kraftigt på bara några minuter. Jag finner inte det konstigt att det kan ha eskalerat till dödligt våld på så lång tid som 1200 sekunder.

Tvivlar du på det som polisen bekräftat angående när larmsamtalet ska ha inkommit?

Vi vet dessutom inte att det är exakt 23.30 som är sista kontakten, det har stått olika i tidningarna.

Rimligt vore då någon gång mellan dessa klockslag.
Citera
2018-06-21, 17:24
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Det gjordes när jag fick reda på att hon var försvunnen och innan hon hittades.

Om hon var inloggad på messenger är det väl troligt att hon hade flera konversationer på gång samtidigt.

Det var ju mycket som hände i o m Norgeresan och sonens födelsedag, en hel del att planera och checka av med berörda vänner och släktingar.

Var det messenger som gällde när hon kommunicerade eller körde hon andra, ex snapchat?
Citera
2018-06-21, 17:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det skrev jag också innan, får inte ihop det att allt skulle hänt på ca 20 min

Jag känner som du. Får inte ihop det tidsmässigt. Upplever det ungefär som om man måste pressa ner vissa bitar på fel plats i pusslet. När man lägger ett vanligt pussel och trycker ner fel bitar så brukar det bli glapp mellan de felaktigt placerade pusselbitarna eller så hoppar de bitarna loss igen. Hoppas någon förstår hur jag menar...
Citera
2018-06-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om hon var inloggad på messenger är det väl troligt att hon hade flera konversationer på gång samtidigt.

Det var ju mycket som hände i o m Norgeresan och sonens födelsedag, en hel del att planera och checka av med berörda vänner och släktingar.

Var det messenger som gällde när hon kommunicerade eller körde hon andra, ex snapchat?
Vet tyvärr inte om hon haft andra sätt men vi hade kontakten där. Vi skrev ett par konversationer, den sista öppnade jag dagen efter och mitt sista svar tillbaka är därefter oöppnat. Det var inget i hennes meddelanden som kunde tyda på att något tyngde henne. Snarare tvärt om.
Citera
2018-06-21, 17:33
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Vet tyvärr inte om hon haft andra sätt men vi hade kontakten där. Vi skrev ett par konversationer, den sista öppnade jag dagen efter och mitt sista svar tillbaka är därefter oöppnat. Det var inget i hennes meddelanden som kunde tyda på att något tyngde henne. Snarare tvärt om.

Fy så tragiskt, hon verkade extremt levande när man ser hennes Facebook och Instagram.

Alltid något på gång liksom, full av energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in