2018-06-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Öh, vad fick du våldtäkt i från?

Tror inte på det men om våldtäktsmannen gillar skrikoffer skulle han nog valt en annan plats.
Kallas för ironi, det var inte jag som tog in den parametern i ekvationen....
Citera
2018-06-21, 15:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Öh, vad fick du våldtäkt i från?

Tror inte på det men om våldtäktsmannen gillar skrikoffer skulle han nog valt en annan plats.
Vittnen ringde in och larmade om vad de uppfattade som en pågående våldtäkt. De här uppgifterna försvann på något sätt hos polisen, och ett par dagar senare kunde man i stället läsa att det rörde sig om ett svartsjukedrama. Vad uppgifterna om ett svartsjukedrama grundade sig på är oklart:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Citera
2018-06-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ingen behöver ha skrikit på riktigt. Skriken kan ju ha varit (av GM) uppspelade skrik från t.ex. youtube. Detta i syfte att få ev. skrikvittnen att tro att LW mördades mellan 23.30-23.35 samt även få FP att ses som BP. LW:s kontakt med någon vid 23.00 betyder inte att GM inte redan befann sig i hennes hus vid denna tid. LW kanske avled mellan 21-22.00 t.ex. GM kan ha använt LW:s mobil och tagit kontakt med någon LW kände. Sänt ett SMS eller liknande. Det för att låta framtida utredare m.fl. tro att hon fortfarande var vid liv vid 23-tiden.
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.
Citera
2018-06-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats

Som jag skrev innan, det är låttexter :

Denna av Hov1:
"Nu märker jag hur fort vi växer men
Se på våra sorger de är få
Jag kanske borde ringa hem ikväll
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt
Förlåt förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt"

Den andra av Tjuvjakt:
"Sippar Capri Sun juice
Lever bucket list life
Give a fuck about you, ah
De vill ha av oss nu, ah
(G-Unit & Canada Goose)
Vi gör vad vi gör
Det kanske blir en crash och en burn, man
De vill ha av oss nu, huh?
Kan inte klara oss utan"

Det vet vi och det har vi avhandlat i tråden.
Jag anser fortfarande att det är opassande inlägg i en svår tid.
Citera
2018-06-21, 16:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det vet vi och det har vi avhandlat i tråden.
Jag anser fortfarande att det är opassande inlägg i en svår tid.

Vad är det för opassande med:

"Jag kanske borde ringa hem ikväll
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt
Förlåt förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt"

Det är väl inget konstigt med det?

De kanske var osams sista gången de träffades
och han kanske hade dåligt samvete för det
och ville säga förlåt.
Citera
2018-06-21, 16:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.

Aj då, beklagar! 🙁
Citera
2018-06-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ingen behöver ha skrikit på riktigt. Skriken kan ju ha varit (av GM) uppspelade skrik från t.ex. youtube. Detta i syfte att få ev. skrikvittnen att tro att LW mördades mellan 23.30-23.35 samt även få FP att ses som BP. LW:s kontakt med någon vid 23.00 betyder inte att GM inte redan befann sig i hennes hus vid denna tid. LW kanske avled mellan 21-22.00 t.ex. GM kan ha använt LW:s mobil och tagit kontakt med någon LW kände. Sänt ett SMS eller liknande. Det för att låta framtida utredare m.fl. tro att hon fortfarande var vid liv vid 23-tiden.
Inte var det några skrik från youtube inte.
I dina drömmar kanske.
Citera
2018-06-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Intressant med Kriminaltekniker på plats i MGM´s bostad idag.
En potentiell mordplats men mer troligt en potentiell fyndplats av direkta bevis av mord...

Det är ju helt klart så att det fortfarande bara finns ett stort huvudspår i den här utredningen. De svar man fått ifrån NFC (En del har man ju garanterat fått) pekar i vart fall inte mot någon annan. Exempelvis en mängd DNA ifrån okänd person eller dylikt som skulle kunna få upp andra spår.

Nä, samma gamla avspärrningar fortfarande. Det är här som det har hänt.

Undrar om MGM fått tillbaka sin bil för övrigt?
Man verkar ju inte ha hittat nått av direkt värde där och det får väl anses som ytterst tveksamt om den använts överhuvudtaget under aktuell tidpunkt för brottet.

Man är ju sjukt nyfiken på exempelvis SMS/data trafik mellan BO och MGM den senaste tiden. Här lär ju polisen ha en del att gå på. Hur relationen varit och vad som varit på gång. Här lär ju en betydlig del av materialet finnas för den skäliga misstankegraden.

Tillsammans med bristen på alibi. Att MGM befunnit sig i området under aktuell tidpunkt samt historiken med tidigare anmälningar.
Jag utesluter inte heller att nån form av teknisk bevisning finnes men är av den grad att det kan vara av naturliga orsaker eftersom de varit bekanta.

Av alla dessa vittnen, +20st prioriterade förhör redan första veckan, är det ju i vart fall ingen som verkar ha kommit med något konkret. Som sett något konkret under aktuell natt.

Marinas mördare åkte dit på ett raderat SMS med texten "jag kommer i morgon".
Tovas mördare åkte dit helt utan teknisk bevisning.

Det behövs inte mycket. Ett enda misstag.
Har det varit kriminaltekniker på plats i den misstänktes bostad idag?
Citera
2018-06-21, 16:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Har det varit kriminaltekniker på plats i den misstänktes bostad idag?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-06-21, 16:24
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet

Tack och åter tack för att du delgav oss detta.
Citera
2018-06-21, 16:37
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Inte var det några skrik från youtube inte.
I dina drömmar kanske.

Ok. Du verkar väldigt säker på din sak så jag fogar mig i din tydliga tillrättavisning. Jag får känslan av att du har rejäl insyn i utredningen? Om jag inte missminner mig (kanske har jag drömt) så är du trygg med att SD är MGM? Jag kanske blandar ihop det hela. Tråden är lång. Rätta mig gärna igen om jag har fel.
Citera
2018-06-21, 16:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Om petningen av spaningsledaren:
Citat:
..//..
Enligt Lars Bergman, chef på utredningsenheten, ligger andra skäl bakom att spaningsledaren plockats bort från utredningen. Skälen ska inte vara kopplade kring brister i mordutredningen.

– Jag har inga synpunkter eller kommentarer runt mordutredningen. Jag har inte heller fått några signaler från förundersökningsledaren som är åklagaren. Där är bedömningen att ärendet har skötts bra. Det ligger andra saker bakom åtgärderna. Jag har fullt förtroende för den organisation vi byggt upp kring mordet och jag har inga synpunkter på hur spaningsledningen skött ärendet fram till att de fick nya arbetsuppgifter, säger Bergman.

..//..
Vad som exakt ligger bakom åtgärderna vill Lars Bergman inte gå in på. Däremot anser han att man hamnat i ett läge där det inte fanns någon annan väg att gå än att plocka bort Peter Springare från utredningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/utredningschefen-om-varfor-springare-fatt-lamna-utredningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in