Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Ska jag berätta en hemlis... Jag tycker det är väldigt märkligt att du och ni, tror att man kan skrika obehindrat med en GM som gör allt för att tysta dig, väldigt märkligt.
Jag har redan berättat av vi har tränat detta i självförsvarskurser och just att påkalla uppmärksamhet försvann fort. Jag har praktisk erfarenhet, har du?
Min dotter åkte off pist och ramlade. Hon skrek under fallet, vi hörde det men inget mer sen. Hon sa när hon låg skadad (bruten överarm och spräckt skuldra) så fortsatte hon skrika efter hjälp, det var knappt hörbart när vi sökte henne.
Tova fallet som många refererar till. Hur länge skrek hon??? Jämför par sekunder med 3-5 minuter....
Jag ser att du inte klarade av att svara på mina frågor. Ett vanligt tecken på att en person är ute och svamlar och inte riktigt kan uppbära sina teorier. Nu ska du dock få svar på tal från mig. Det första fetstilta:
Vem har påstått att LW skrek obehindrat? Kanske du var på plats och vet exakt hur situationen var och hur LW skrek och även hur GM betedde sig?
Det andra fetstilta:
Jag har tränat Krav Maga i flertalet år, så jag gissar på att jag har mer erfarenhet än du har rörande det.
Det tredje fetstilta:
Din dotter har ramlat när hon åkt skidor och försökt påkalla hjälp. Och detta har med diskussionen att göra på vilket sätt? Jag har också skrikit på hjälp när jag som liten skadat mig. Exempelvis när jag blev påbackad av en traktor med släp. Men det har självklart inget med detta att göra.
Det sista fetstilta:
Jag vet inte hur länge, eller på vilket sätt Tova skrek, för jag var inte där på plats. Och vad har Tova-fallet med detta fall att göra?