Citat:
Invandringen har nog varit snarare ca 100 k per år. (Dock har asylinvandringen inte varit så stor. 2010 var den ca 12.6% av invandringen).Man undrar om du vakna upp igår och sovit i 30 år och därmed inte förstått nånting. Vi har bedrivit massinvandring från ökenmän i 30 år och det kommer nu varje år ca 60k människor medräknat anhöringinvandring. Som grädde på moset 9k afghanska män iår. Berätta för mig var dessa ska bo, plus alla unga som ska ha sin första lägenhet. Tror du marknadshyror löser det? Hur? Du är svaret skyldig.
Som grädde på moset när hyrorna gått upp med 50% så kommer socialen att få betala ut mer i pengar för hyra för dom med ingen inkomst alls. Hur helvete kan du vilja betala mer pengar för araber som ska bo? Du får gärna använda dina skattepengar till det men pracka inte på andra det.
Summa surum: höjda hyror med marknadshyror blir högre hyra för invandrare. Vilket betyder att socialden måste höja normen för högsta tillåtna hyra för att dom ska ha någonstans att bo. Men du tror väl att pengar görs av sig själv... Bara trycka upp skiten men så funkar det inte. Är vi som får stå för notan för att araber ska bo och att äckliga värdar ska få fulla fickor med guldpengar.
Som grädde på moset när hyrorna gått upp med 50% så kommer socialen att få betala ut mer i pengar för hyra för dom med ingen inkomst alls. Hur helvete kan du vilja betala mer pengar för araber som ska bo? Du får gärna använda dina skattepengar till det men pracka inte på andra det.
Summa surum: höjda hyror med marknadshyror blir högre hyra för invandrare. Vilket betyder att socialden måste höja normen för högsta tillåtna hyra för att dom ska ha någonstans att bo. Men du tror väl att pengar görs av sig själv... Bara trycka upp skiten men så funkar det inte. Är vi som får stå för notan för att araber ska bo och att äckliga värdar ska få fulla fickor med guldpengar.
Jag har ganska gott om "kollegor" som är invandrare. Jag vet ingen av dessa som hyr. Alla har köpt sig BR, radhus eller villa.
Deras lösning när dom kom till Sverige var att hyra i andra hand (vad jag vet). Och senare köpa sig en bostad.
Att hyrorna skulle höjas med 50% är smått hjärndött. En sådan höjning skulle göra att folk drar ihop sig rejält. Antagligen skulle halva HR boytan stå tom och fastighetsbolag konka.
Du och andra måste ju försöka tänka på konsekvenserna någon enstaka gång iaf.
Som jag har påtalat tidigare: hyrorna kan troligen höjas i väldig populära områden som centrala Stockholm. Det finns folk som vill betala för det. Men annars leder det bara till vakanser som driver fastighetsbolagen i kk.