2018-06-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nja jag betvivlar att det är kvinnors "selektiva" behov som styrt att män genom historien tvingat sig på och tvingat kvinnor på olika sätt. Jag tror mer det är mäns behov av att kontrollera sin avkomma samt egoism som styrt div. normer kring sexualitet.

Sen den där 20/ 80 idén är rent strunt.

Ej strunt. Kolla Tinder-statistik.
Citera
2018-06-21, 14:40
Medlem
Citat:
ok så?
Vad skulle då rent objektivt vara negativt för en kvinna ligga med en rockstjärna?
Tell me.

Vad skulle rent objektivt vara fördelaktigt för en kvinna eller hennes gener ( obs!!! För HENNE, inte dig eller män som gupp) av att inte ligga när hon nu är kåt på en man?

Tell me.

Vad är rent objektivt negativt med att ha sex med en man som inte är kändis?
Citera
2018-06-21, 14:45
Medlem
[quote=Bossen13378|64407579]
Citat:
Att ha kysk fru kan också ge status. Nej, mor- och farföräldrar ska inte diskutera sitt sexliv med sina barnbarn.

Nu skrev jag ONS, inte att bli hans pojkvän. Man har inte ONS för att knyta kontakter. Det är just one-night.

I samhällen där detta betraktas som status för män ja...men knappast i andra samhällen, ex. vårt.
Att inte ha legat under sitt liv, inte fått haft intimitet eller sexuella erfarenheter tror jag alla fattar är objektivt något extremt negativt för alla människor , inkl. kvinnor.

visst ons kan vara sex bara en kväll men du kan också ha en slags relation med en människa som du sen ahr sex med en gång..eller ett par som sen inte lede till något mer. Liksom helt ok.

Citat:
Man är inte förtryckt för att man är kysk. Inte heller har man sexualskräck. Dessutom visar data att till exempel södra Europa har mer sex än norra Europa trots färre partners. Sedan finns massa andra egenskaper som är förknippat med kvinnlig promiskuitet som dålig mor, dålig fru (som sagt något vi känner instinktivt), mår oftare dåligt, relationsoduglig, oattraktiv etc

Jo ursäkta men de flesta vuxna som inte har sex är antingen förbjudna detta (dvs förtryckta) eller asexuella dvs de gillar inte sex eller får inte till det, dvs är gravt oattraktiva.

Sen haha...dålig mor? Varför skulle en människa bli en dålig förälder bara för att hen har sexuell erfarenhet? Bli du en dålig far för att du knullat runt vid 20?
Självklart inte.

Människa som inte knullat är klart mer relationsoduglig och oattraktiv. Saknar all erfarenhet av sex som just gör sexlivet till en glädje...

herregud ni killar är ju helt...är ni allesammans invandrade tonåringar från Saudiarabien eller vad?
Citera
2018-06-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Vad är rent objektivt negativt med att ha sex med en man som inte är kändis?

Inget.
Var har jag påstått att det skulle vara det?
Citera
2018-06-21, 14:54
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
ok så?
Vad skulle då rent objektivt vara negativt för en kvinna ligga med en rockstjärna?
Tell me.

Vad skulle rent objektivt vara fördelaktigt för en kvinna eller hennes gener ( obs!!! För HENNE, inte dig eller män som gupp) av att inte ligga när hon nu är kåt på en man?

Tell me.

I din andra fråga tycker jag att du skiftar fokus. Först ser du vad som är funktionellt ur kvinnans perspektiv när hon är den som har preferenser (rockstjärneexemplet) och då tycker jag du borde anta samma perspektiv när du pratar om män och oskulder. Alltså att du då ska se det ur det perspektiv för den som har preferensen, alltså mannen (oskuldsexemplet). Nu byter du till att ha kvinnans perspektiv i båda vilket jag tycker blir lite fel.

I din första fråga tänkte jag lite fel. När du skrev att du kunde ta del av hans kontaktnät tänkte jag att det var mer långvarigt än ett ONS men om det bara diskuteras ett enda ligg blir det annorlunda. Det enda jag kan komma på är att risken för att få könssjukdomar bör vara otroligt mycket högre då rockstjärnor knullar runt mycket men det är ju enkelt löst med en kondom. Med andra ord kan jag (inte just nu iaf) komma på några negativa saker med att enbart ligga med en rockstjärna.

Sen, bara för att klargöra, håller jag med dig i mycket av det du säger och har inga problem med det förutom att jag inte förstod just vissa perspektiv i det första jag citerade.
Citera
2018-06-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Ej strunt. Kolla Tinder-statistik.

Tinder är inte hela sexverksamheten i Sveriges rike.
Citera
2018-06-21, 15:00
Medlem
Citat:
I samhällen där detta betraktas som status för män ja...men knappast i andra samhällen, ex. vårt.
Att inte ha legat under sitt liv, inte fått haft intimitet eller sexuella erfarenheter tror jag alla fattar är objektivt något extremt negativt för alla människor , inkl. kvinnor.

visst ons kan vara sex bara en kväll men du kan också ha en slags relation med en människa som du sen ahr sex med en gång..eller ett par som sen inte lede till något mer. Liksom helt ok.

Ja, om kyskhet är status beror på samhälle. Precis som det knappast är status för en kvinna i Saudiarabien att skryta om att hon haft ett ONS med en rockstjärna. Det är alltså subjektivt, inte alls objektivt.

Citat:
Jo ursäkta men de flesta vuxna som inte har sex är antingen förbjudna detta (dvs förtryckta) eller asexuella dvs de gillar inte sex eller får inte till det, dvs är gravt oattraktiva.

Sen haha...dålig mor? Varför skulle en människa bli en dålig förälder bara för att hen har sexuell erfarenhet? Bli du en dålig far för att du knullat runt vid 20?
Självklart inte.

Människa som inte knullat är klart mer relationsoduglig och oattraktiv. Saknar all erfarenhet av sex som just gör sexlivet till en glädje...

herregud ni killar är ju helt...är ni allesammans invandrade tonåringar från Saudiarabien eller vad?

Så till exempel praktiserande muslimska kvinnor i Sverige som ej har sex före äktenskapet och som klär sig kyskt är alltså enligt dig antingen förtryckta eller gravt oattraktiva. Där kan vi verkligen snacka om fördomsfullhet.

Ja, du tror på att någon slags feromoner är bra för att avgöra människors värde som partner. Mer rationellt att faktiskt se till personens beteende för att avgöra detta. Speciellt i Väst år 2018 när människor duschar dagligen, använder parfym och inte låter sina naturliga kroppsodörer blomma ut.

Om nu lössläppt sex är sådan glädje. Varför är du monogam mot din man? Varför inte ligga runt med andra män också? Inomäktenskapligt sex ger ju ingen livsglädje enligt dig (i motsats till majoriteten kvinnor som njuter mer av sex i stabila relationer och oftare ångrar tillfälliga sexuella förbindelser).
Citera
2018-06-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
I din andra fråga tycker jag att du skiftar fokus. Först ser du vad som är funktionellt ur kvinnans perspektiv när hon är den som har preferenser (rockstjärneexemplet) och då tycker jag du borde anta samma perspektiv när du pratar om män och oskulder. Alltså att du då ska se det ur det perspektiv för den som har preferensen, alltså mannen (oskuldsexemplet). Nu byter du till att ha kvinnans perspektiv i båda vilket jag tycker blir lite fel.

I din första fråga tänkte jag lite fel. När du skrev att du kunde ta del av hans kontaktnät tänkte jag att det var mer långvarigt än ett ONS men om det bara diskuteras ett enda ligg blir det annorlunda. Det enda jag kan komma på är att risken för att få könssjukdomar bör vara otroligt mycket högre då rockstjärnor knullar runt mycket men det är ju enkelt löst med en kondom. Med andra ord kan jag (inte just nu iaf) komma på några negativa saker med att enbart ligga med en rockstjärna.

Sen, bara för att klargöra, håller jag med dig i mycket av det du säger och har inga problem med det förutom att jag inte förstod just vissa perspektiv i det första jag citerade.

Men då tycker jag att ni, som nu sitter med denna preferens för oskuld hos partners, ska förklara funktionen för er av denna preferens.
de flesta kvinnliga "allmänna" preferenserna är ju rätt logiska

Att vilja ha en icke erfaren sexpartner, förstå jag ingen fördel med..bara aptrist.
eller fördel för någon som är livrädd för att inte duga och gillar att sitta med alla fördelar och behov av att bestämma allt själv.
Det säger bara något om vilken liten egoistisk skit man är, enligt mig.
men berätta du om du har andra vinklingar.
Citera
2018-06-21, 15:06
Medlem
Citat:
Inget.
Var har jag påstått att det skulle vara det?

Du påstår att det är funktionellt att han inte är så sexuellt åtråvärd medan en kändis är det.

Citat:
Tinder är inte hela sexverksamheten i Sveriges rike.

Varför skulle Tinder skilja sig från övriga samhället? Överallt ser du att färre antal män har sex med större antal kvinnor. För att kvinnor är hypergama medan män är icke-kräsna. Då blir det resultatet.
Citera
2018-06-21, 15:08
Medlem
Trasigatrosors avatar
Dessa kvinnor verkar inte förstå deras rätt,

En kvinna ska inte säga så mkt,

En fuckboy är en man som knullat och slängt,

Mina vänner och jag brukar kalla dessa brudar för 2a hands sortering eller slit-o-släng brudar,

dem kan bara inte ta faktumet att bli dumpade,

lite som dåliga förlorare
Citera
2018-06-21, 15:09
Medlem
Citat:
Men då tycker jag att ni, som nu sitter med denna preferens för oskuld hos partners, ska förklara funktionen för er av denna preferens.

Att vilja ha en icke erfaren sexpartner, förstå jag ingen fördel med..bara aptrist.
eller fördel för någon som är livrädd för att inte duga och gillar att sitta med alla fördelar och behov av att bestämma allt själv.

Nej, de kvinnliga preferenserna är inte mer logiska. Förklara för mig hur det rent logiskt skulle vara sexuellt mer njutbart för mig att ha sex med en känd kvinna istället för en okänd kvinna. Finns det någon anatomisk skillnad?
Citera
2018-06-21, 15:10
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:

Jag har inte påstått att jag har den preferensen eftersom jag inte har den. Jag tycker att hora-madonna-komplexet är felaktigt och föredrar en tjej som är sexuellt erfaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in