Så, alla unga kvinnor idag tycks besatta av fuckboy på ett eller annat sätt, och jag tror det är viktigt att komma till roten exakt vad alla dessa så kallade fuckboys har gemensamt, så jag har en tydlig exempel i tjejtidningen FRIDA av en fuckboy:
https://www.frida.se/darfor-faller-vi-for-fuckboys
Så, det vi får veta är att han var en otroligt bra ligg, hade en dominant blick som fick henne direkt på fall. Sedan så stalkar hon honom efter att de haft sex, men han är inte så intresserad länge. Sedan så demoniseras snubben i slutet av artikeln och hans beteende sägs vara patologisk då han egentligen söker "närhet" och "värme" och att de gått på någonslags norm om att de ska ha många partners. BETEENDET ÄR INTE OKEJ uttrycks i slutet av artikeln av relationsexperten.
Man kan ju verkligen undra varför beteendet inte är okej? Vad gör inte beteendet okej? Vem är relationsexperten för att veta vad en man i sina bästa dagar vill ha?
Skulle det vara okej för en man att stalka en kvinna han nyss haft sex med och sedan kalla henne för hora i en tidning där en manlig relationsexpert går in och säger att "BETEENDET ÄR INTE OKEJ" bara för att hon inte ville ha mer än sex från mannen?
Varför kan inte kvinnor leva med att det finns väldigt få riktigt bra players därute och det gäller att dela med sig av det goda. Ni kan inte äga en man och ha honom bara för er själva, vi är liksom inte era ägodelar. Varje kvinna föds inte med ensamrätt till kärlek från någon man, och bara för att vi har sex med er betyder inte att vi har skyldighet att ge er kärlek.
https://www.frida.se/darfor-faller-vi-for-fuckboys
Citat:
En som har hamnat i klorna på en fuckboy är Sanna, 19 år. När hon började en ny skola i en ny stad under högstadiet föll hon pladask för en kille i klassen över henne.
– Han gav mig en sån blick som du typ bara får en gång i livet. Där det blir helt varmt i magen och du nästan känner att du måste sätta dig ned och andas, förklarar Sanna.
När de någon vecka senare hamnade på samma förfest blev blickarna ännu fler, tills han till slut kom fram och pratade. Sanna berättar att hon kände sig imponerad av allt han sa.
– Han visste så mycket. Och det kändes som att han brydde sig om mig och kände mig lika väl som mina kompisar.
De bytte nummer och började sms:a varandra. De skrev hela dagarna och han kallade ofta Sanna för olika gulliga smeknamn. Sanna ville ses, medan hennes nya crush mest frågade om han fick komma över sent på kvällarna.
– En fest hamnade vi i ett av sovrummen och hade sex. En av mina bättre gånger, han liksom visste vad han höll på med.
Efteråt var allt som vanligt, men efter ett tag började det gå flera dagar mellan hans sms och han verkade inte lika glad längre.
– Han tillhörde nog de killar som tror att ett förhållande är som ett fängelse och är livrädd för att bli en toffel. Ju mer han drog sig undan, desto mer påhängsen blev jag. Alltså det är så pinsamt idag när jag tänker på det. Men då var jag så himla kär.
Sanna berättar att hon ofta kunde sitta och vänta på att han skulle svara och nästan stirra på telefonen för att den skulle börja vibrera.
– Han hörde verkligen bara av sig när det passade honom och jag började känna mig bortglömd och ganska så efterhängsen.
Mest jobbigt tyckte hon det var att inte kunna berätta för sina kompisar hur kär hon var. Hon skämdes över att säga något, för då skulle kompisarna bara undra varför paret inte pratade eller pussades i skolan.
– Till slut slutade han höra av sig helt. I skolan tittade han inte ens på mig och trots att jag skickade sms och frågade vad jag gjort för fel fick jag aldrig något svar. Jag vågade aldrig fråga honom live.
I efterhand säger Sanna att hon förstår att det inte var hon som gjorde fel, utan att det var han som hade problem.
– Han gav mig en sån blick som du typ bara får en gång i livet. Där det blir helt varmt i magen och du nästan känner att du måste sätta dig ned och andas, förklarar Sanna.
När de någon vecka senare hamnade på samma förfest blev blickarna ännu fler, tills han till slut kom fram och pratade. Sanna berättar att hon kände sig imponerad av allt han sa.
– Han visste så mycket. Och det kändes som att han brydde sig om mig och kände mig lika väl som mina kompisar.
De bytte nummer och började sms:a varandra. De skrev hela dagarna och han kallade ofta Sanna för olika gulliga smeknamn. Sanna ville ses, medan hennes nya crush mest frågade om han fick komma över sent på kvällarna.
– En fest hamnade vi i ett av sovrummen och hade sex. En av mina bättre gånger, han liksom visste vad han höll på med.
Efteråt var allt som vanligt, men efter ett tag började det gå flera dagar mellan hans sms och han verkade inte lika glad längre.
– Han tillhörde nog de killar som tror att ett förhållande är som ett fängelse och är livrädd för att bli en toffel. Ju mer han drog sig undan, desto mer påhängsen blev jag. Alltså det är så pinsamt idag när jag tänker på det. Men då var jag så himla kär.
Sanna berättar att hon ofta kunde sitta och vänta på att han skulle svara och nästan stirra på telefonen för att den skulle börja vibrera.
– Han hörde verkligen bara av sig när det passade honom och jag började känna mig bortglömd och ganska så efterhängsen.
Mest jobbigt tyckte hon det var att inte kunna berätta för sina kompisar hur kär hon var. Hon skämdes över att säga något, för då skulle kompisarna bara undra varför paret inte pratade eller pussades i skolan.
– Till slut slutade han höra av sig helt. I skolan tittade han inte ens på mig och trots att jag skickade sms och frågade vad jag gjort för fel fick jag aldrig något svar. Jag vågade aldrig fråga honom live.
I efterhand säger Sanna att hon förstår att det inte var hon som gjorde fel, utan att det var han som hade problem.
Så, det vi får veta är att han var en otroligt bra ligg, hade en dominant blick som fick henne direkt på fall. Sedan så stalkar hon honom efter att de haft sex, men han är inte så intresserad länge. Sedan så demoniseras snubben i slutet av artikeln och hans beteende sägs vara patologisk då han egentligen söker "närhet" och "värme" och att de gått på någonslags norm om att de ska ha många partners. BETEENDET ÄR INTE OKEJ uttrycks i slutet av artikeln av relationsexperten.
Man kan ju verkligen undra varför beteendet inte är okej? Vad gör inte beteendet okej? Vem är relationsexperten för att veta vad en man i sina bästa dagar vill ha?
Skulle det vara okej för en man att stalka en kvinna han nyss haft sex med och sedan kalla henne för hora i en tidning där en manlig relationsexpert går in och säger att "BETEENDET ÄR INTE OKEJ" bara för att hon inte ville ha mer än sex från mannen?
Varför kan inte kvinnor leva med att det finns väldigt få riktigt bra players därute och det gäller att dela med sig av det goda. Ni kan inte äga en man och ha honom bara för er själva, vi är liksom inte era ägodelar. Varje kvinna föds inte med ensamrätt till kärlek från någon man, och bara för att vi har sex med er betyder inte att vi har skyldighet att ge er kärlek.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-06-20 kl. 12:16.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-06-20 kl. 12:16.
Patetiskt jävla hycklare verkligen. Och du lilla gumman du var inte kär, du var kåt men precis som 96% av den ytliga mänskligheten idag så förstår du inte ens skillnaden mellan attraktion och kärlek.