[quote=Bossen13378|64407851]
Nej då missförstår du vad subjektivt/ objektivt står för.
Förtryckta ja. Dessa kvinnor kan självklart välja detta själva, precis som munkar eller katolska präster, men varför skulle någon frivilligt välja att inte skaffa sig sexuell erfarenhet eller glädje? Så jag säger förtyck. Någon annan/ annat utöver makt över dig.
haha, för att jag får sex av honom. jag behöver alltså inte få det av andra män. Samt att jag självklart inte vill skada honom.
jag har inte yttrat ett skit om äktenskapligt sex. så din halmgubbe. Jag pratar om sex före äktenskapet/ partnerskap som de flesta unga människor ( och folk i mellanlägen) har.
Citat:
Ja, om kyskhet är status beror på samhälle. Precis som det knappast är status för en kvinna i Saudiarabien att skryta om att hon haft ett ONS med en rockstjärna. Det är alltså subjektivt, inte alls objektivt.
Nej då missförstår du vad subjektivt/ objektivt står för.
Citat:
Så till exempel praktiserande muslimska kvinnor i Sverige som ej har sex före äktenskapet och som klär sig kyskt är alltså enligt dig antingen förtryckta eller gravt oattraktiva. Där kan vi verkligen snacka om fördomsfullhet.
Förtryckta ja. Dessa kvinnor kan självklart välja detta själva, precis som munkar eller katolska präster, men varför skulle någon frivilligt välja att inte skaffa sig sexuell erfarenhet eller glädje? Så jag säger förtyck. Någon annan/ annat utöver makt över dig.
Citat:
Finns åtskilliga vetenskapliga studier över kroppslukters betydelse för oss....
Ja, du tror på att någon slags feromoner är bra för att avgöra människors värde som partner. Mer rationellt att faktiskt se till personens beteende för att avgöra detta. Speciellt i Väst år 2018 när människor duschar dagligen, använder parfym och inte låter sina naturliga kroppsodörer blomma ut.
Citat:
Om nu lössläppt sex är sådan glädje. Varför är du monogam mot din man? Varför inte ligga runt med andra män också? Inomäktenskapligt sex ger ju ingen livsglädje enligt dig (i motsats till majoriteten kvinnor som njuter mer av sex i stabila relationer och oftare ångrar tillfälliga sexuella förbindelser).
haha, för att jag får sex av honom. jag behöver alltså inte få det av andra män. Samt att jag självklart inte vill skada honom.
jag har inte yttrat ett skit om äktenskapligt sex. så din halmgubbe. Jag pratar om sex före äktenskapet/ partnerskap som de flesta unga människor ( och folk i mellanlägen) har.