2018-06-21, 15:13
Medlem
[quote=Bossen13378|64407851]
Citat:
Ja, om kyskhet är status beror på samhälle. Precis som det knappast är status för en kvinna i Saudiarabien att skryta om att hon haft ett ONS med en rockstjärna. Det är alltså subjektivt, inte alls objektivt.

Nej då missförstår du vad subjektivt/ objektivt står för.

Citat:
Så till exempel praktiserande muslimska kvinnor i Sverige som ej har sex före äktenskapet och som klär sig kyskt är alltså enligt dig antingen förtryckta eller gravt oattraktiva. Där kan vi verkligen snacka om fördomsfullhet.

Förtryckta ja. Dessa kvinnor kan självklart välja detta själva, precis som munkar eller katolska präster, men varför skulle någon frivilligt välja att inte skaffa sig sexuell erfarenhet eller glädje? Så jag säger förtyck. Någon annan/ annat utöver makt över dig.

Citat:
Ja, du tror på att någon slags feromoner är bra för att avgöra människors värde som partner. Mer rationellt att faktiskt se till personens beteende för att avgöra detta. Speciellt i Väst år 2018 när människor duschar dagligen, använder parfym och inte låter sina naturliga kroppsodörer blomma ut.
Finns åtskilliga vetenskapliga studier över kroppslukters betydelse för oss....

Citat:
Om nu lössläppt sex är sådan glädje. Varför är du monogam mot din man? Varför inte ligga runt med andra män också? Inomäktenskapligt sex ger ju ingen livsglädje enligt dig (i motsats till majoriteten kvinnor som njuter mer av sex i stabila relationer och oftare ångrar tillfälliga sexuella förbindelser).

haha, för att jag får sex av honom. jag behöver alltså inte få det av andra män. Samt att jag självklart inte vill skada honom.
jag har inte yttrat ett skit om äktenskapligt sex. så din halmgubbe. Jag pratar om sex före äktenskapet/ partnerskap som de flesta unga människor ( och folk i mellanlägen) har.
Citera
2018-06-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Jag har inte påstått att jag har den preferensen eftersom jag inte har den. Jag tycker att hora-madonna-komplexet är felaktigt och föredrar en tjej som är sexuellt erfaren.

Du tillhör den kloka skaran med anda ord...

Puss på dig.
Citera
2018-06-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Nej, de kvinnliga preferenserna är inte mer logiska. Förklara för mig hur det rent logiskt skulle vara sexuellt mer njutbart för mig att ha sex med en känd kvinna istället för en okänd kvinna. Finns det någon anatomisk skillnad?

Jag har redan förklarat fördelarna med att ligga med kändisar/ högstatusmänniskor och det gällde inte kvaliteten på sexet.
Dessa gäller självklart även för killar.

vem vill du helt ligga med Beyoncé eller nån grå mus nånstans?
vad skulle stå sig bäst att berätta för killgänget?
Citera
2018-06-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej då missförstår du vad subjektivt/ objektivt står för.

Nej, det är du som missförstår. Dina åsikter du framför är subjektiva. Dina åsikter är ej objektiva eftersom andra människor har andra åsikter.

Citat:
Förtryckta ja. Dessa kvinnor kan självklart välja detta själva, precis som munkar eller katolska präster, men varför skulle någon frivilligt välja att inte skaffa sig sexuell erfarenhet eller glädje? Så jag säger förtyck. Någon annan/ annat utöver makt över dig.

Trams. En tjej som själv valt att ha hijab och ej ha föräktenskapligt sex är givetvis inte förtryckt.

Citat:
Finns åtskilliga vetenskapliga studier över kroppslukters betydelse för oss....

Att något har betydelse betyder inte att det är logiskt. Kyskhet har ju betydelse för massa mäns partnerval, då är det ju logiskt enligt dig.

Citat:
haha, för att jag får sex av honom. jag behöver alltså inte få det av andra män. Samt att jag självklart inte vill skada honom.
jag har inte yttrat ett skit om äktenskapligt sex. så din halmgubbe. Jag pratar om sex före äktenskapet/ partnerskap som de flesta unga människor ( och folk i mellanlägen) har.

Och muslimska kvinnor får också sex av sina män.

Hur skadas han av att du har sex med andra män? Om du använder kondom.
Citera
2018-06-21, 15:23
Medlem
Citat:
Du påstår att det är funktionellt att han inte är så sexuellt åtråvärd medan en kändis är det.

Varför skulle Tinder skilja sig från övriga samhället? Överallt ser du att färre antal män har sex med större antal kvinnor. För att kvinnor är hypergama medan män är icke-kräsna. Då blir det resultatet.

Du är verkligen helt snurrig.

det finns självklart fördel att ligga med högstatus människor, precis som det är en fördel ha dessa som vänner ex. Den fördelen är social mer än sexuell.

Tinder är en mycket extrem värld, som klart skiljer från andra på alla de sätt. ex. antalet tillgängliga
potentiella partners, anonymitet etc etc.
Citera
2018-06-21, 15:24
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat fördelarna med att ligga med kändisar/ högstatusmänniskor och det gällde inte kvaliteten på sexet.
Dessa gäller självklart även för killar.

vem vill du helt ligga med Beyoncé eller nån grå mus nånstans?
vad skulle stå sig bäst att berätta för killgänget?

Så man ska inte ha sex för sin egen skull utan för att bli populär i kompisgänget? Hur är det rationellt?

Givetvis ligger jag med grå musen om hon är mer min smak än kändisen. Du har liksom inte horder av manliga groupies som kastar kalsonger på scen på Beyoncés konserter. Män har inte den där sexuella kändis-fetishen.
Citera
2018-06-21, 15:28
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Givetvis ligger jag med grå musen om hon är mer min smak än kändisen. Du har liksom inte horder av manliga groupies som kastar kalsonger på scen på Beyoncés konserter. Män har inte den där sexuella kändis-fetishen.

Jo det har dom. Så många män som springer efter kvinnliga kändisar kardashians, modeller, camwhores och till och med kvinnliga rock/metal artister allt möjligt som är kändis och snygg.

Är någon känd, ja då fan finns det groupies. Fast att vara snygg bidrar till att få groupies.
Citera
2018-06-21, 15:29
Medlem
Citat:
Du är verkligen helt snurrig.

det finns självklart fördel att ligga med högstatus människor, precis som det är en fördel ha dessa som vänner ex. Den fördelen är social mer än sexuell.

Tinder är en mycket extrem värld, som klart skiljer från andra på alla de sätt. ex. antalet tillgängliga
potentiella partners, anonymitet etc etc.

Tinder är en köttmarknad, bara i större skala.

Nej, att ha ett ONS med en kändis ger ej sociala fördelar. Tror du att du får gå före i kön till inneklubbar för att du säger till vakten att du en gång låg med en kändis? En kändis lär ge sådant till sina vänner, inte bara en random han satte på en kväll. Dessutom låter det du talar om som prostitution, att byta till sig fördelar mot tillfälliga sexuella förbindelser.
Citera
2018-06-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Haha alltså var är det med dig? Eller så lever vi bara våra normala liv som 95% av befolkningen vill. Bara för att du hatar halva jordens befolkningen så skall du inte få etablera din sekts agenda. Ni är en sekt, en sekt med statliga bidrag och många högskolepoäng, men fortfarande en sekt. De flesta tjejer tycker radikalfeministerna är rubbade.

Jag är inte feminist. Jag är humanist. Att könssegregera skulle bara gynna eleverna. Men det bryr ju inte du dig om såklart.
Du är som alla andra hycklande användare på detta forum.
Citera
2018-06-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Jo det har dom. Så många män som springer efter kvinnliga kändisar kardashians, modeller, camwhores och till och med kvinnliga rock/metal artister allt möjligt som är kändis och snygg.

Är någon känd, ja då fan finns det groupies. Fast att vara snygg bidrar till att få groupies.

Nej, kommer en kvinnlig kändis till Norden blir det inte kaos på grund av alla män hon får efter sig:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article14906137.ab

Hade du haft sådana scener där män massamlas utanför kvinnliga artisters hotell, försöker ta sig in i deras sovrum, ger massvis sexuella förslag så hade det setts som trakasserier och våldtäktskultur.
Citera
2018-06-21, 15:33
Medlem
[quote=Bossen13378|64408075]
Citat:
Nej, det är du som missförstår. Dina åsikter du framför är subjektiva. Dina åsikter är ej objektiva eftersom andra människor har andra åsikter.

jag orkar snart inte diskutera med dig.

Du har subjektivitet....dvs partiskhet...specifikt DINA åsikter.
Du har objektivitet...dvs saklighet...inte personliga åsikter.

Jag kan alldeles utmärkt som subjekt prata om objektiva företeelser.

Citat:
Trams. En tjej som själv valt att ha hijab och ej ha föräktenskapligt sex är givetvis inte förtryckt.

Får vara upp till henne. jag säger att hon är uppfostrad i en kultur som har just förtryck av kvinnor som "moral". och hon har valt att acceptera detta. Det är enligt mig helt ok att göra.
men! hennes kultur är fortsatt kvinnofientlig för "objektivt" är det ingen fördel för kvinnor att tvingas till celibat eller slöja. Celibat kan bara vara fördel när man faktiskt tjänar på det som individ. ex. är asexuell eller sexuellt så skadad så sex blir ett lidande. ex. Slöja är ju en fördel bara när det är en fördel.

Citat:
Att något har betydelse betyder inte att det är logiskt. Kyskhet har ju betydelse för massa mäns partnerval, då är det ju logiskt enligt dig.

ehh? dina geners kompatibilitet med någon annans gener är inte "logiskt"?

Citat:
Och muslimska kvinnor får också sex av sina män.

Hur skadas han av att du har sex med andra män? Om du använder kondom.

Visst, men det finns en objektiv fördel för både män och kvinnor att testa fler partners än bara en samt skaffa sig sexuell erfarenhet.

Emotionellt.
Citera
2018-06-21, 15:40
Medlem
Citat:
jag orkar snart inte diskutera med dig.

Du har subjektivitet....dvs partiskhet...specifikt DINA åsikter.
Du har objektivitet...dvs saklighet...inte personliga åsikter.

Jag kan alldeles utmärkt som subjekt prata om objektiva företeelser.

Du diskuterar dock inte objektiva företeelser utan subjektiva preferenser.

Citat:
Får vara upp till henne. jag säger att hon är uppfostrad i en kultur som har just förtryck av kvinnor som "moral". och hon har valt att acceptera detta. Det är enligt mig helt ok att göra.
men! hennes kultur är fortsatt kvinnofientlig för "objektivt" är det ingen fördel för kvinnor att tvingas till celibat eller slöja. Celibat kan bara vara fördel när man faktiskt tjänar på det som individ. ex. är asexuell eller sexuellt så skadad så sex blir ett lidande. ex. Slöja är ju en fördel bara när det är en fördel.

Okej, din syn på islam är samma som Sverigedemokraternas.

Citat:
ehh? dina geners kompatibilitet med någon annans gener är inte "logiskt"?

Vad händer om min fru har fel gener? Får vi mutantungar? Och hur löser du problemet att vi lever år 2018 där folk enkelt kan ändra sin doft genom parfym och hygienvanor?

Citat:
Visst, men det finns en objektiv fördel för både män och kvinnor att testa fler partners än bara en samt skaffa sig sexuell erfarenhet.

Emotionellt.

Det finns ingen objektiv fördel för män att välja en promiskuös kvinna framför en kysk.

Varför skadas han emotionellt? Borde han ej gilla du samlar på dig mer erfarenhet och livsglädje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in