2018-06-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ska tillägga, innan jag personligen stänger detta ämne för nu, att jag har relativt stor erfarenhet av yttre tjänst med klientelet missbrukare och våld.
Dom ända gångerna jag och vi hört en kvinna skrika i den omfattningen är när dom stått vid sidan om händelserna. Likheten är skrämmande.
Så ta det för vad det är: Vi har provat det praktiskt att skrika under attack vid övning och vi har hört skriket i verkligheten.
Vi har tack och lov aldrig hört ett skrik från ett offer som är under dödligt våld, men faller tillbaka till 1:a tesen: Man kan inte skrika i den omfattningen under en attack, det är för oss fysiskt omöjligt. Sätt in er i den situationen.

Konstigt inlägg. Du förutsätter att det går snabbt och smidigt att mörda någon. Det tror jag inte är standard, för en person som i övrigt inte är mer kriminellt belastad än misshandel i trängda lägen. Offret skrek för sitt liv, men polisen/larm osv ryckte inte ut! Stackars kvinna! Det är min välgrundade övertygelse.
Citera
2018-06-21, 13:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag ska tillägga, innan jag personligen stänger detta ämne för nu, att jag har relativt stor erfarenhet av yttre tjänst med klientelet missbrukare och våld.
Dom ända gångerna jag och vi hört en kvinna skrika i den omfattningen är när dom stått vid sidan om händelserna. Likheten är skrämmande.
Så ta det för vad det är: Vi har provat det praktiskt att skrika under attack vid övning och vi har hört skriket i verkligheten.
Vi har tack och lov aldrig hört ett skrik från ett offer som är under dödligt våld, men faller tillbaka till 1:a tesen: Man kan inte skrika i den omfattningen under en attack, det är för oss fysiskt omöjligt. Sätt in er i den situationen.

Jag tror inte på slumpen.

LW saknas efter ca 23.00.
Skrik hörs från samma område ca 23.30.
LW hittas död i samma område några dagar senare.
Citera
2018-06-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ursäkta att jag missförstod dig! Ser självklart ut vad du menar när jag läser inlägget igen 😌

Blev just påmind om dina misstankar angående vem gärningsmannen kan vara. Fy fan vad hemskt om dina farhågor stämmer. Jag orkar knappt tänka på det. Samtidigt låter det inte osannolikt på sättet du beskriver det.
Du behöver inte svara, men jag frågar ändå. Är ni flera som tänker i den här banan? Finns det något som hänt efter mordet som styrker att det kan ha gått till som du tror?
Hm, tänker du på sonen nu igen? Knyter sig i min mage av den tanken alltså. Uff. Men om GM är en person som står/stod Lena väldigt nära så skulle ju det förklara brist på DNA...
Läste något under gårdagen om att polisen som tagit över fallet arbetat med barn/ungdomar tidigare? Orkar ej leta mig bakåt.
Citera
2018-06-21, 13:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tvärtom. Det är då man verkligen kan tänka sig att de kom från henne.
Instämmer. Uppgiften om skriket är trovärdig..

Med stigande förvåning har jag följt det psykologiska fenomenet som ifrågasättandet av den trovärdigaste uppgiften i tråden förutom att Lena är död.

Uppgiften är verifierad av både SOS och polisen dessutom har båda förhörts både av polisens och en av dom, dalaan har dessutom vällivligt svarat på många frågor här i tråden

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=261018&threadid=2942 694
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-21 kl. 14:00.
Citera
2018-06-21, 13:44
Medlem
Citat:
Att skrika under attack vid övning går väl ändå inte att gämföra med att skrika under dödligt våld, för att använda dina ord, IRL??
Citera
2018-06-21, 13:52
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Jag håller helt med dig och har även jag haft funderingar på skriken. Det kan vara en dödligt sårad Lena som skriker och försöker kalla på uppmärksamhet. GM är borta, annars hade hen tystat henne. Det är därför skriken håller på så länge.

Kanske GM bara ville skrämma henne, kanske hen inte förstod hur allvarligt skadad hon var.
Citera
2018-06-21, 13:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Vad jag fått höra: Polisen är säker på att det är SD som är skyldig men väntar bara på bekräftelse från provsvaren från tekniska. Därför hade dom ”råd” att flytta på Springare.

Konspiratoriskt mot Springare, kanske. Vi får se när provsvaren.

Hm, ja de kanske såg sin chans att bli av med han som är så himla trött på spel för gallerien. Alla utom den/de skyldiga är nu ivriga efter provsvaren.

Den misstänkte var och geocachade på Aborrtjärnsrundan den 26 maj. I ett inlägg så var han tacksam och hoppades på många fler bra dagar...(Tack till GilGrissom82 för ditt grävande i geocachtrådarna)

SD tycks ha god mental styrka och låter sig inte knäckas vare sig han är oskyldig eller skyldig.

Citat HerrTeamDavidsson:
"Efter att ha jagat lite FTF nordost om byn vände vi hemåt, men höll lite uppsikt på de som fortfarande var ologgade. När vi passerade denna så svängde vi in och fick se Ourlove! och tinastar komma glada ur skogen. De hade kämpat länge med den klurigt gömda burken, och hade vänligheten att hjälpa oss. Så tack till dem och CO för cachen!

Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat, och jag drog iväg med sällskap för att vara redo inför släppet vid 10. Vi hade inte valt den allra bästa utgångspunkten trots noggrann analys av kartan. Vi fick ändå en alldeles underbar förmiddag i den härliga solen och värmen, och endast några få tråkigheter kom fram till oss under tiden. När vi var nöjda med jakten i skogen drog vi oss runt några superfina GeoTourburkar i trakterna av Karlskoga där vi även fick i oss lite burgare till lunch. Lagom till eftermiddagskaffet kom vi så hem till Örebro och hade oss en avslappnad eftermiddag i solen. Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar"

Citera
2018-06-21, 13:58
Medlem
Citat:
J

Har du någon tanke om vem som skulle vara kvinnan som skrek?

Det går att resonera om exfrun. Om det inte var BO, så betyder det att den skrikande kvinnan är vid liv, och har bevittnat något som fick henne att skrika så hjärtskärande, men trots detta så träder hon inte fram. Det finns väl bara en kvinna som har anledning att skydda MGM på detta vis och det är hans reskamrat till USA, exhustrun.
Citera
2018-06-21, 14:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är ju inte säkert att SD planerat att mörda henne. Han körde ända fram till huset i tron att det enda han skulle göra var att prata med henne.

Jag avsåg inte planerat mord med mitt inlägg, utan att SD kunnat vara närvarande utan att frun/exfrun kunnat se det. I det finns det en anledning att inte parkera bilen utanför Lenas dörr, utan stå mer dold längre ner med god uppsikt över området. Han fick ju inte under några förhållanden bli ertappad en gång till.
Citera
2018-06-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, låter väl lite suspekt att SD har 2 tidigare anmälningar på sig från LW.
Och att hon inte drog tillbaka den sista. Dessutom den första drig hon tillbaka med en kommentar som inte låter som att hon ångrar sig ” frivilligt” utan drog den tillbaka ( hur sa hon nu?) för att inte förvärra situationen?

Dessutom ör han den som är den eda som är misstänkt fn. Vi har ju inte så nycket att gå på här i tråden, så jag hoppas att det finns någon mer indikation som gör att de har honom som skäligen.

Typiskt mig, bladdrar på så att jag bli otydlig.
Menar att det ska samlas in mycket fakta för att få en helhet.
Man kan inte bara förlita sig på ett dna prov.

Hoppas nu att polisen känner att de måste göra allt och lite till för att rentvå sig och för att kunna samarbeta med ÅK på bästa sätt.

Vad har du för tankar om SD?

Nu blir det nog mer bladdrande.
I och med att prio1 tydligen har alibi(varit i annat län) så kom SD
upp på första plats.
Jag har varit inne på HD p.g.a. att det tog förvånansvärt lång tid
att få tyst på offret, tänker då någon som är svagare och mindre beslutsam.

Jag har varit inne på sonen p.g.a. att planket och skriken stämmer bäst då.

Sonen har varit på besök, dom har blivit ordentligt osams, sonen drar iväg
i vredesmod, mamman efter för att försöka lugna ner sin son, kommer i fatt honom
i närhet av planket å allt går åt helvete.
Det är en hemsk teori, men det skulle kunna förklara hur LW hamnade i närheten
av planket olåst/öppen ytterdörr samt skriken.
Problemet är att vi inte vet graden av osämja, bara att det sagts att det va
mycket värre än tjafs.

Så SD då, jämfört med förra teorin så känns han betydligt behagligare
om man så säger, men jag börjar tvivla mer och mer på honom.

Med viss tvekan trycker på skicka.
Citera
2018-06-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror inte på slumpen.

LW saknas efter ca 23.00.
Skrik hörs från samma område ca 23.30.
LW hittas död i samma område några dagar senare.

Ingen vet om LW var saknad kl 23 men många har gjort klockslaget till en trådsanning gällande sista kända livstecken från henne. NA däremot, skriver i sin "detta-har-hänt" att det är kl 23.30 som är sista livstecknet (bakom betalvägg nu). OM det är korrekt så blir det svårt att få ihop med skrikvittnets utsago. Jag lyfte det redan då, när dalaan klev in i tråden, men då var förklaringen att det tar bara några sekunder för en LW att springa för sitt liv ner till bullerplanket.

Från NA:
Sista kända livstecknet från 45-åriga Lena Wesström noterades vid 23.30-tiden sent på måndagskvällen, då någon enligt polisen haft kontakt med Örebrokvinnan.

Om skriket inte är kopplat till LW så kan hon ha försvunnit och hamnat bakom bullerplanket någon gång mellan 23.30 och när barnen vaknar.
Citera
2018-06-21, 14:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Ingen behöver ha skrikit på riktigt. Skriken kan ju ha varit (av GM) uppspelade skrik från t.ex. youtube. Detta i syfte att få ev. skrikvittnen att tro att LW mördades mellan 23.30-23.35 samt även få FP att ses som BP. LW:s kontakt med någon vid 23.00 betyder inte att GM inte redan befann sig i hennes hus vid denna tid. LW kanske avled mellan 21-22.00 t.ex. GM kan ha använt LW:s mobil och tagit kontakt med någon LW kände. Sänt ett SMS eller liknande. Det för att låta framtida utredare m.fl. tro att hon fortfarande var vid liv vid 23-tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in