Citat:
Ursprungligen postat av
rezpekt1057
Så klart så står min adress på dessa sidor. Och dom måste bort för min egen säkerhet. Folk kommer söka efter mig från andra städer som jag inte vill bjuda på kaffe om jag säger så.
Jag vet att om dom vill ha tag i mig får dom det på ett eller annat sätt. Men detta försvårar då jag är nyflyttad till en medelstor stad ingen vet var jag bor. Killarna vet mitt för och efternamn. Hur går jag tillväga för att försvinna från sidorna?
Ja, som många redan skrivit här så går det inte att ta bort sig på Ratsit, Upplysning etc. Men jag vet folk i din sits som "gömt sig" på andra vis. En snubbe bodde fysiskt exempelvis hos sin kompis lya. Då gjorde han så att han folkbokförde sig på en helt annan adress hemma hos sin mor (där han fysiskt aldrig befann sig). Så när folk sökte på honom på nätet fick de upp en adress där han ändå aldrig uppehöll sig.
Om du nu dock bor ensam och i din egna lgh blir det väldigt svårt att folkbokföra sig hemma hos någon annan. Det du kan göra då istället är väl att byta namn hos Skatteverket, men det är ingen garanti för att aldrig bli hittad igen. Men det försvårar för andra att hitta dig.
Folk som verkligen vill hitta dig ändå kan ringa Skatteverket och fråga vad du bytt namn till och sedan hittar de dig igen.