Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-30, 13:12
  #109
Medlem
Jag har en fråga. Tar Hitta, Eniro, m.fl. bort telefonnummer som har upphört eller låter de dem vara kvar? Jag har nämligen ett telefonnummer som upphörde för kring två år sedan men ändå finns hos åtminstone Hitta och Eniro. Behöver jag kontakta alla som publicerar telefonkataloger för att ta bort det?
Citera
2018-09-30, 13:27
  #110
Medlem
Ja det är vidrigt att dessa sidor kan lägga upp info av alla personers adresser och telenr. utan man gett tillstånd. Är det någon som lyckats ta bort all sin info från alla dessa sidor än?
Citera
2018-10-03, 21:08
  #111
Medlem
Sqeptisks avatar
Finns för många register att hålla reda på. Gör som tidigare nämts i tråden (och som dessutom praktiseras av många "kändisar"), skriv dig på en adress och "tillbringa din nattvila" på en annan.
Citera
2018-10-18, 00:51
  #112
Medlem
Hej! Någon som vet hur man tar bort sig från Merinfo.se ?
Citera
2018-10-22, 00:09
  #113
Medlem
Ta bort mig från merinfo

Någon som lyckats med detta?

Råttorna svarar inte mail eller något, hoppas någon skickar torped på chefen av sidan snart.

Om någon lyckats ta bort sig från merinfo utan att skaffa dold identitet får den gärna säga hur.

Tack på förhand!
Citera
2018-10-22, 00:16
  #114
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar om samma problem samlade.
/Mod
Citera
2018-10-22, 00:25
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Ja det känns rätt oseriöst om en sida mot någons vilja vägrar ta bort information. Det betyder att man måste hoppa till steg 2 och det innebär väl kort och gott att förstå sig på verksamheten, vem som styr och därifrån ta det vidare.

Tja man!

Har du lyckats ta bort dig från merinfo?

Isåfall hur?

Att ta bort sig från ratist så behöver du id handling och skriva ut ett dokument dom mailar
Citera
2019-01-03, 06:15
  #116
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexBonfari
Tja man!

Har du lyckats ta bort dig från merinfo?

Isåfall hur?

Att ta bort sig från ratist så behöver du id handling och skriva ut ett dokument dom mailar

Var får man tag i detta dokument? Hittar ingenting på sidan.
Citera
2019-01-03, 06:47
  #117
Medlem
halvfestligts avatar
Värst är ändå mrkoll.se som publicerar hela personnumret inkl de sista 4 siffrorna. Gissa om id-kapningar kommer öka. Är det lagligt???
Citera
2019-01-03, 07:37
  #118
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Värst är ändå mrkoll.se som publicerar hela personnumret inkl de sista 4 siffrorna. Gissa om id-kapningar kommer öka. Är det lagligt???
Offentliga uppgifter som bla skatteverket gladeligen lämnar ut om du ringer till dom.
Citera
2019-01-03, 22:25
  #119
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Offentliga uppgifter som bla skatteverket gladeligen lämnar ut om du ringer till dom.

Ja, men det behöver ju inte ligga på nätet. ID-kapningarna kommer öka som fan.
Citera
2019-01-03, 22:28
  #120
Medlem
halvfestligts avatar
Försökte nyss ta bort mig från hitta.se men det går inte. Knappen för att sända (när man väl har loggat in, klickat på Ta Bort osv) fungerar inte och man får felmeddelande. Någon mer som vill prova? Jag har försökt allt. Är det en strategi de har?

https://www.hitta.se/kontakta-oss#ta-bort-kontaktsida
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback