2018-05-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp23
Vad gjorde du?
Har du fått bort dina uppgifter från Google sökresultat? Mina finns kvar där fast de är borta på websidan självt.

Stuckit utomlands för en jävla massa år sedan utan att meddela myndigheter. Jag kan inte ens hitta mig själv på upplysning.se om jag söker på personnummer. Det är som att man blivit dödförklarad för många år sedan. Det finns ingen information någonstans.
2018-05-30, 11:11
Medlem
Företag börjar nu kräva att vi ska agera för att de ska kunna uppfylla GDPR. Efter att ha blivit informerade om att de inte är får visa personuppgifter kräver nu Eniro att man ska skaffa hemligt nummer för att se till att personuppgifter inte når dem.

"Vi har genomfört ändringar enligt era önskemål.Uppdaterade uppgifter kommer att vara borttagna
från*eniro.se*inom 1 arbetsdag.För att säkerställa att uppgifterna inte kommer tillbaka till oss*behöver ni
även*begära numret hemligt, spärra för nummerupplysning, hos Er operatör."

Är det rimligt att kraven för att GDPR ska uppfyllas vältras över på individ?
2018-06-11, 10:37
Medlem
Hej!

Har problem med att få bort mig från merinfo.se, den gamla länken där man kunde logga in med mobil bank ID verkar inte fungera längre.
Någon som vet hur jag ska göra?
2018-06-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Hej!
Har problem med att få bort mig från merinfo.se, den gamla länken där man kunde logga in med mobil bank ID verkar inte fungera längre.
Någon som vet hur jag ska göra?

MERINFO.SE är ett riktigt riktigt problem. De publicerar privat info, felaktig info, och svarar inte på mail.

Merinfo och Lexbase är två fascistiska företag som skiter fullständigt i Sveriges demokratiska värderingar. Att de ens finns fortfarande online trots GDPR är bara en indikation på hur fruktansvärt det svenska etablissemanget är. Våra inkompetenta politiker gör ingenting. Sverige håller på att bli ett skämt. I ett riktigt rättssamhälle ska en medborgare kunna få sina personuppgifter borttagna från Internet. Sveriges lagar måste ses över. Det som händer är helt oacceptabelt.

Jag uppmanar alla som inte får sina privata personuppgifter borttagna av merinfo.se och lexbase.se att stämma de på domstolen och på EU domstolen samt att klaga om de till EU kommissionen, till Dataskyddsinspektionen och till myndigheten för press radio och tv.

De svenska myndigheterna kommer inte att göra någonting men EU ska ta åtgärder mot detta vansinne som vi har i Sverige.
2018-06-14, 10:54
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessiecat
Vill du ta bort dina uppgifter helt från Merinfo.se kan du göra detta med hjälp av BankID verifiering genom att klicka på länken.
https://redigera.merinfo.se/
Mina uppgifter var borta från deras sida inom ett dygn! Skönt att det kan så smidigt!
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Merinfo, eniro och hitta har fattat.
Citat:
Ursprungligen postat av President89
Upplysning.se och merinfo gick fort.
Kan ni kolla om ni fortfarande är borta från Merinfo? Jag tog nämligen bort mig efter Chessiecats inlägg och nu är jag tillbaka fullt synlig. Jag misstänker att de, samtidigt som de tog bort möjligheten att ta bort sig, har lagt tillbaka alla som tidigare gjort så. Rena skumraskfasonerna isf.
2018-06-14, 13:41
Medlem
Citat:
En liten tips som jag har gjort är ta kontakt med ert teleoperatör och begär hemligt nummer, då försvinner du automatisk från hitta.se och eniro.se inom några dagar.

Det enda haken med detta är när man ringer till folk så har man "hemligt nummer" men det är väl värt för att slippa samtal från oönskade personer.
Det är bara att ställa in i din telefon att du vill visa ditt nummer för de du ringer till, istället för att visa hemligt nummer.
2018-06-14, 14:22
Medlem
Claweds avatar
Ta bort! Ha,ha
Enda sättet att ta bort åtminstonde en del, är att dödförklaras.

Jag har under flera år försökt ändra mitt felaktiga lägenhets NR, men givit upp.
Påföljden av detta är att kronofogden med jämna intervaller dunkar på dörren.
2018-06-19, 04:20
Medlem
Kul tråd, jag har också börjat ta bort mig.

Hitta.se var enkelt med länken och bank-id signering, återstår att se om den försvinner. Ska ringa Eniro och ratsit senare idag och höra vad de säger.
2018-06-19, 05:45
Medlem
Hitta.se verkar köra någon rolig variant där man döljs om man söker från själva hitta.se, men syns om man söker på namnet via Google och hoppar till hitta.se.
2018-06-19, 06:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Lexbase:
Har inte lyckats att ta bort mig från Lexbase (Är inte dömd för något brott i tingsrätten) men mitt adress finns i deras register utan mitt samtycke. Fick svar från Lexbase kundtjänst och fick förklaringen att det hade rätt att har mina uppgifter där = (tjäna pengar på mina personliga uppgifter)
Har skicka en anmälan om Lexbase till Datainspektionen, återkommer när jag har fått svar därifrån.
Lexbase är bara en av flera som erbjuder den tjänsten, har du kontaktat exempelvis acta publica?
2018-06-19, 23:59
Medlem
Uppdatering!

Hitta.se verkar ha tagit bort mina uppgifter helt nu, tack för det.

Ratsit.se spelar svårflörtade, kräver att jag skriver ut en blankett och bifogat id.

Citat:
Tack för ditt mail.
Vi bifogar information om att bli borttagen från vår hemsida ratsit.se och även en blankett som du sedan fyller i och skickar till oss, med vanlig post, tillsammans med en kopia på giltig ID-handling.

Birthday.se spelar också svår, vill bara ta bort från oinloggat läge, vilket inte är acceptabelt.
Citat:
för att bli bortplockad från Birthday.se och dess öppna sök
(oinloggat läge) vänligen maila namn och adress så plockar vi bort dig.

Den information som presenteras i det inloggade läget för medlemmar grundas
på ett utgivningsbevis enligt yttrandefrihetsgrundlagen, dvs. på en
grundlagsskyddad rätt att publicera uppgifter. Detta innebär att individens
rätt till radering får ge vika för den grundlagsskyddade rätten att
publicera uppgifter i enlighet med 1:7 i den nya dataskyddslagen.

Eniro.se verkar gå bra att maila för att få bort.

Merinfo.se har inte svarat mig ännu..

To be continued...
2018-06-20, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Uppdatering!
Hitta.se verkar ha tagit bort mina uppgifter helt nu, tack för det.
Ratsit.se spelar svårflörtade, kräver att jag skriver ut en blankett och bifogat id.
Birthday.se spelar också svår, vill bara ta bort från oinloggat läge, vilket inte är acceptabelt.
Eniro.se verkar gå bra att maila för att få bort.
Merinfo.se har inte svarat mig ännu..
To be continued...

Det största problemet är merinfo som hänger ut dina privata personliga uppgifter ute på det öppna söket. Uppgifterna är ofta felaktiga.

De har tagit bort möjligheten för individen att ta bort sig och de svarar inte på mail!!

Som det ser ut har det svenska etablissemanget delat ut utgivningsbevis till en kriminell organisation.
Senast redigerad av flashbackin 2018-06-20 kl. 04:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in