Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Det finns inga som helst belägg för att den norkoreanska befolkningen vill ha Kim III som ledare.
Inga alls.
Hade det funnits belägg för det hade vi kunnat läsa det av/från någon objektiv källa.
Jo, det finns belägg för att folket i NK gillar Kim och också att de gillar sitt system i stort sett.
För du kan vara helt övertygad om att: Om det hade en stor opposition mot Kim och systemet, så hade vi fått höra talas om det. Vår media hade gottat sig i det lika mycket som de gjorde under den arabiska våren.
Små oppositioner finns som bekant överallt, i alla länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Jag anser att det finns betydligt viktigare frågor än så, den är långt ifrån -som du skriver- den viktigaste, men att så flagrant bryta mot FNs konventioner om mänskliga rättigheter gör att åtminstone jag har svårt att se något som helst bra med Kim III.
Många ledare begår brott mot mänskligheten. USA t ex begår brott i Syrien varje dag. Varför klagar du inte på det? Varför jaga småskurkar, när de stora skurkarna aldrig bestraffas?
Skall inte alla följa samma lagar? Vad tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Du skrev tidigare att du vet väldigt lite om Nordkorea men vill lära dig mer, försök att leta upp några bra källor och läs på. Tips om bra källor finns här i tråden.
Trots din påstådda kunskapsbrist anklagar du andra i tråden för att lyssna på västpropaganda, hur kan du göra den bedömningen då du ingenting vet om Nordkorea?
Jo, jag lär mig en hel del i den här tråden. Men du och dina meningsfränder förmedlar mest en massa starka åsikter, som ni inte motiverar något vidare. Det är minst sagt skumt. Det är mycket allvarliga tecken på hjärntvätt och brist på källkritik och eftertanke.
Men jag hittar ändå fakta och saklig information här och där, det är tacksamt!