Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Stockholm Festival tycker jag personligen är riktigt äcklig. Jag tycker att den påminner om diskvatten med en tydlig och mycket oangenäm spritsmak. Jag förstår inte att den kan vara så populär som den ändå verkar vara bland framförallt herrar som vanemässigt dricker alkohol.
Sofiero och Sjukommatvåan skiljer sig åt väldigt i smak. Sofiero är sötare och fylligare och lämpar sig bäst kyld. Sjukommatvåan påminner mer om Pripps Blå och är väldigt ren och neutral i smaken. Det är en simpel lager, varken mer eller mindre. Personligen föredrar jag Sofiero 7,5, just eftersom den är lite fylligare och mustigare.
Se där! Tänka sig vad olika uppfattning om smak man kan ha. Jag har ingenting alls emot Stockholm Festival, även om det så klart inte på långa vägar är den godaste ölen jag vet.
Men jag kommer att prova både Sofiero och Sjukommatvåan inom kort. Möjligen finner jag en ny favorit från och med den dagen då jag köper dessa två och testar.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Jag håller med dig om apertif. Det är sötsliskigt och inte gott i för stora mängder. Men känns som man blir mer full på det å andra sidan. Vet inte om det ligger någon sanning i det. Men samma alkoholmängd i vin, cider jämfört med öl ger en mer internsiv fylla.
Men kör på 7,2:an. Är väl ingen smakupplevelse men slinker lätt ner om de legat i frysen ett tag. Funkar även att dricka ljummen men det är ingen höjdare.
Precis, det blir otäckt och då dricker jag heller öl, även om vattenhalten spär ut alkoholen. Det både gillade jag och ogillade med att köpa ett helrör, ibland två och någon gång till och med tre stycken samtidigt. Effekten kom omgående, pissnödigheten blev inte särskilt stor och det var lätt att måtta hur mycket man fick i sig. Men sedan insåg jag hur pass mycket dyrare vodkan faktiskt är räknat per alkoholmängd och krona, varför jag alltmer har valt att gå över till starkare öl i stället.
Jag kommer förmodligen inleda med att köpa fyra eller fem av varje och ge respektive sort en riktigt chans. Den av dem som jag upplever vara mest lättdrucken sval kommer att vara den jag kör på i framtiden.
Tack och åter tack för era svar! De uppskattas enormt!