Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 01:49
  #409
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja det är väl ändå bättre än att dricka Arboga 10,2?

Jag misstänker att även att dricka blod direkt från en horsepundares skadade varbefästa ven är hälsosammare än en endaste klunk av Arboga 10,2.
Citera
2018-06-21, 12:18
  #410
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Då kan du väl lika gärna dricka sprit?
Fast sprit är så jävla dyrt. Framförallt för mig som på grund av folkskygghet inte längre känner den där typen av vanemässiga drinkare som har tillgång till hembränt blott ett telefonsamtal bort.

Dessutom har jag fått för mig att sprit sliter mer på kroppen än öl och vin, vilket ju är dåligt för hälsan. Framförallt för oss som dricker regelbundet. Och sedan är ju hemkört som köpts av en "kompis kompis" ganska riskabelt. Man vet inte vad det är för rävpiss.

Sen gillar jag inte vodkasmaken heller. Det är med nöd och näppe jag tar emot ens kryddad julsnaps, typ Gammeldansk eller liknande. Jag föredrar gin och whisky som dricks rent utan is och tonic och sånt. Men som sagt, man är ju inte alltid stadd vid kassa så tillvida att man kan unna sig sådana excesser.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja det är väl ändå bättre än att dricka Arboga 10,2?
Den lär vara hemskans äcklig. Aldrig provat dock, så jag ska inte ha några fördomar.
__________________
Senast redigerad av Arbetsskygg 2018-06-21 kl. 12:20.
Citera
2018-06-21, 13:15
  #411
Medlem
HasseBanans avatar
Håller med om Arboga 10,2. Den smakar inget vidare och åtminstone jag får halsbränna av den.

Sjukommatvåan är hundra gånger bättre i mitt tycke. Det är en öl, med frisk, ganska neutral smak. Är man törstig är den dessutom riktigt god.
Citera
2018-06-21, 13:30
  #412
Medlem
Konventionella lager-öl över 6% brukar inte vara en hit på egen hand. Med det sagt så brukar jag köpa 7.2or då och då som virke i hemmagjorda radlers, vilket är en utmärkt sommardryck. En burk Åbro 7.2 och så tillräckligt med Fanta för att fylla upp ett halvliter-glas så får man en utmärkt, lagom söt/lagom bitter sommardryck som till skillnad från radler gjorda av 5.2 faktiskt gör en full efter ett tag.

Oklart hur det funkar med en 10% ful-lager. Har aldrig smakat Arboga 10.2, men det känns inte som en öl som kan vara lyckad även om den är utblandad.
__________________
Senast redigerad av Spilldmjolk 2018-06-21 kl. 13:40.
Citera
2018-06-21, 15:23
  #413
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Konventionella lager-öl över 6% brukar inte vara en hit på egen hand. Med det sagt så brukar jag köpa 7.2or då och då som virke i hemmagjorda radlers, vilket är en utmärkt sommardryck. En burk Åbro 7.2 och så tillräckligt med Fanta för att fylla upp ett halvliter-glas så får man en utmärkt, lagom söt/lagom bitter sommardryck som till skillnad från radler gjorda av 5.2 faktiskt gör en full efter ett tag.

Oklart hur det funkar med en 10% ful-lager. Har aldrig smakat Arboga 10.2, men det känns inte som en öl som kan vara lyckad även om den är utblandad.
Det där var nog fan det bästa tipset hittills! Även om man blandar 50/50 så är det ju fortfarande en hyfsat bra alkoholhalt.
Citera
2018-06-21, 22:01
  #414
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Konventionella lager-öl över 6% brukar inte vara en hit på egen hand. Med det sagt så brukar jag köpa 7.2or då och då som virke i hemmagjorda radlers, vilket är en utmärkt sommardryck. En burk Åbro 7.2 och så tillräckligt med Fanta för att fylla upp ett halvliter-glas så får man en utmärkt, lagom söt/lagom bitter sommardryck som till skillnad från radler gjorda av 5.2 faktiskt gör en full efter ett tag.

Oklart hur det funkar med en 10% ful-lager. Har aldrig smakat Arboga 10.2, men det känns inte som en öl som kan vara lyckad även om den är utblandad.
Det här var indeed det bästa tipset i tråden. Jag tog dig på orden och införskaffade sex stycken Sofiero 7,5 och lite läsk i olika smaker, bla Cola och Fanta. Fantastiskt. Jag slår glaset till tre fjärdedelar med öl och sedan fyller jag upp med läsk. Riktigt gott, tre burkar har redan slunkit ner och det känns inte ens att man druckit öl sådär som det brukar göra efter öldrickande. Fyllan börjar ju ta, men man är inte "mätt" på det där ölviset.

Colavarianten var bäst hittills eftersom den var så mustig men jag tänker även prova med julmust senare i år.

Bästa tipset i tråden, hundra tummar upp.
Citera
2018-06-21, 23:02
  #415
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det här var indeed det bästa tipset i tråden. Jag tog dig på orden och införskaffade sex stycken Sofiero 7,5 och lite läsk i olika smaker, bla Cola och Fanta. Fantastiskt. Jag slår glaset till tre fjärdedelar med öl och sedan fyller jag upp med läsk. Riktigt gott, tre burkar har redan slunkit ner och det känns inte ens att man druckit öl sådär som det brukar göra efter öldrickande. Fyllan börjar ju ta, men man är inte "mätt" på det där ölviset.

Colavarianten var bäst hittills eftersom den var så mustig men jag tänker även prova med julmust senare i år.

Bästa tipset i tråden, hundra tummar upp.
Cola och öl går väl under namnet "diesel" i Tyskland, så det är en beprövad blandning.
Citera
2018-06-24, 13:13
  #416
Medlem
Soulflowers avatar
Det är ju skillnad på öl och öl. Skulle aldrig få för mig att dricka Arboga 7.2 eller vad den nu ligger på, men att hälla upp en Trappiste i en kupa och njuta är något som gör livet så mycket trevligare. De flesta jag gillar ligger mellan 8-10,5%.
Citera
2018-06-25, 16:25
  #417
Medlem
Kul att mitt läsk-tips föll i god smak. Är riktigt nyfiken på hur en 60/40-mix med Arboga 10.2 och någon valfri läsk skulle funka, även om jag fortfarande skeptiskt till dess eventuella framgång. Men om det skulle smaka hyggligt så snackar vi ändå om en 6% förhoppningsvis lättdrycken ölblanding så det är helt klart värt att prova.
Citera
2018-06-25, 16:42
  #418
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?
Arboga 10,2 smakar skit! Den ska man inte dricka. Anledningen till att den ölen ens finns är för att vissa alkoholister dricker den. Själv gillar jag Pripps 7,2 och Three Hearts 7,5.
Citera
2018-06-25, 17:51
  #419
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Arboga 10,2 smakar skit! Den ska man inte dricka. Anledningen till att den ölen ens finns är för att vissa alkoholister dricker den. Själv gillar jag Pripps 7,2 och Three Hearts 7,5.
Okej, anledningen till att de finns är för att hobbyalkoholister också ska ha något att dricka.
Citera
2018-06-25, 18:18
  #420
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, anledningen till att de finns är för att hobbyalkoholister också ska ha något att dricka.
Precis. Själv hoppas jag att Arboga 10,2 slutar att säljas. För Det är inte ens öl. Öl på 7% duger. Sen är det mer APK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback