Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 21:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det säger du. Men det är några månader kvar och mycket kan hända fram till dess. AfS har ju bara värmt upp lite.

Vi får väl se. Tidigare skrev någon att AfS måste få ett genombrott i mätningarna innan Almedalen, så att folk börjar prata om dem om de ska ha någon chans att ta sig in i riksdagen, och jag är böjd att hålla med om det.

Att många skriver i den här tråden räcker inte för en riksdagsplats.
Citera
2018-06-20, 22:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Victor Södermark - som väl påstås ansvara för AfS sociala medier - får ett råd på Twitter:
https://twitter.com/Viktorious1989/status/1009382688850169856

Larsson: Be smart! Använd http://d.tube och http://gab.ai parallellt

Victor Södermark: Jo. Men hur många når du ut till då?

Larsson: Parallellt... nu når ni inte ut till någon! Länka vidare inom alla forum när ni blivit censurerade är enda alternativet

Victor: Ja, det kanske vore något.

Men snälla Victor => LYD DE GODA RÅDEN NU!

De skulle behöva en riktig nätaktivist som sköter sånt här åt dem. Ingen av de unga herrarna i AfS tycks ju vara av den typen. En vanlig tonårstjej skulle också hjälpa. Det är ju de som är experter på sociala medier. Själv fattar jag bara hälften (även om sånt du tar upp nu är självklart även får oss som är uppfostrade med 1900-tals-nätet).

Just nu sköts det alltför valhänt. Hade det varit ett företag så hade jag övervägt att sälja mina aktier, och AfS borde ju ställa högre krav på sig än hur man sköter ett företag! Speciellt som SD just nu går som en raket, så har man inte råd att missa sådana här enkla saker. Och replikskiftet du redogör för ovan tyder på att det inte ens var en miss, utan en systematisk valhänthet. Lätt skrämmande.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-20 kl. 22:32.
Citera
2018-06-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nu hade du tur, jag är inne och läser idag! Noterar din fråga och konstaterar att familjepolitiken är under utveckling. Oaktat metoder så kommer det krävas en mängd olika för att skapa den synergieffekt som gör att fler skaffar barn. Globalisterna vill inte att svenskar ska föda barn, då kan de inte motivera sin folkutbytespolitik som är tänkt att skapa motsättningar i landet. Vi får ofta höra att det inte går att vända trenden, detta är såklart en del av globalisternas propagandastrategi - såklart går det och vi arbetar med frågan för att hitta en helhetslösning för att lösa problemet.

Nu blev det ett "politiker"svar, men familjepolitik är inget som kan kastas fram ur rockärmen och när vi väl presenterar ett helhetsförslag ska det ta itu med ytterligare en av globalismens avarter. Diskussionerna pågår för fullt, det är flera som vill ha ett familjeprogram och det kommer att komma. Familjen måste återigen bli fundamentet i samhället.

Det låter väl klokt att lägga fram genomarbetade förslag. Samtidigt kan jag tycka att allting inte behöver vara uträknat in i minsta detalj i det här läget. Att peka ut den riktning man vill gå i har också ett värde. Det är det jag uppfattar att ni gör i många andra frågor. Dessutom kan jag tänka mig att det är svårt att korrekt bedöma synergieffekter utan ganska omfattande och dyra utredningar. Men hur som helst: det låter som att ni inte har glömt bort frågan och det är det viktiga.
Citera
2018-06-20, 22:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De skulle behöva en riktig nätaktivist som sköter sånt här åt dem. Ingen av de unga herrarna i AfS tycks ju vara av den typen. En vanlig tonårstjej skulle också hjälpa. Det är ju de som är experter på sociala medier. Själv fattar jag bara hälften (även om sånt du tar upp nu är självklart även får oss som är uppfostrade med 1900-tals-nätet).

Just nu är sköts det alltför valhänt. Hade det varit ett företag så hade jag övervägt att sälja mina aktier, och AfS borde ju ställa högre krav på sig än hur man sköter ett företag! Speciellt som SD just nu går som en raket, så har man inte råd att missa sådana här enkla saker. Och replikskiftet du redogör för ovan tyder på att det inte ens var en miss, utan en systematisk valhänthet. Lätt skrämmande.

Mediahanteringen har hela tiden varit AfS akilleshäl. Jag minns fortfarande den skakiga mobilfilmen med undermåligt ljud från presskonferensen och Kasselstrands tal till sin laptop, där tittaren fick stirra på hans näsborrar.

Talet till nationen var dock bättre, även om det störde att han hela tiden vred sina knäppta händer.
Citera
2018-06-20, 22:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Mediahanteringen har hela tiden varit AfS akilleshäl. Jag minns fortfarande den skakiga mobilfilmen med undermåligt ljud från presskonferensen och Kasselstrands tal till sin laptop, där tittaren fick stirra på hans näsborrar.

Det är en massa barnsjukdomar. De kommer att räta upp det här. Problemet är att de självsäkert har lagt upp en så tajt spurtsträcka. Nu visar det sig att det är vissa former av nyckelkompetens som de saknar i sitt gäng. Nu hänger allt på att de slår nationen med häpnad och storm under Almedalsveckan (och att alla kugghjulen klickar i).

Din kommentar om näsborrarna kan vi stryka. Det såg ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=HRLoX9sAA1A

Angående skakiga mobilfilmer, så var det ju så att de inte fick ta med en kameraman in i riksdagen. MEN: Om man inte är en lillgammal konservative gubbe, har man sett t.ex. Tim Pool och fattar att det finns en hel mängd lösningar på sådana problem. 15 minuters googlande, och sen har man beställt rätt pryl.

Jag har ju länge försvarat AfS mot kritik om sådana här småsaker. Men många bäckar små... Och när det nu börjar komma fram att de verkligen inte fattar vad det är de inte fattar... Ja, då blir jag... bekymrad.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-20 kl. 22:46.
Citera
2018-06-20, 22:50
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Det är en massa barnsjukdomar. De kommer att räta upp det här. Problemet är att de självsäkert har lagt upp en så tajt spurtsträcka. Nu visar det sig att det är vissa former av nyckelkompetens som de saknar i sitt gäng. Nu hänger allt på att de slår nationen med häpnad och storm under Almedalsveckan (och att alla kugghjulen klickar i).

Din kommentar om näsborrarna kan vi stryka. Det såg ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=HRLoX9sAA1A

Angående skakiga mobilfilmer, så var det ju så att de inte fick ta med en kameraman in i riksdagen. MEN: Om man inte är en lillgammal konservative gubbe, har man sett t.ex. Tim Pool och fattar att det finns en hel mängd lösningar på sådana problem. 15 minuters googlande, och sen har man beställt rätt pryl.

Jag har ju länge försvarat AfS mot kritik om sådana här småsaker. Men många bäckar små... Och när det nu börjar komma fram att de verkligen inte fattar vad det är de inte fattar... Ja, då blir jag... bekymrad.

Missat detta, men tydligen har de sänt LIVE idag och diskuterar bl.a. att EU-byråkraterna röstade JA till artikel 11 och 13:
https://www.pscp.tv/w/1ZkKzNPRbYZKv
Vet inte om det bara är hos mig? Men jag har min volym på högsta, men får anstränga mig för att höra. Ljudet är väldigt dåligt. Man gör väl ett ljudtest – innan – man startar upp någon Live-intervju.

Vill inte klaga för mycket, men denna gång måste jag faktiskt hålla med Regulus => Mediahanteringen ÄR fortfarande AfS akilleshäl! ...and that’s an understatement.

Till SmokeyNegroni => Finns ngt som heter AfS Östermalm, de borde försöka kontakta dem och se om några av dessa ungdomar kan hjälpa dem?
https://twitter.com/AfS_Ostermalm/status/1008942532338864133
Bor säkert ngn där som dessutom har nära till AfS kontor i Sthlm, om så behövs.

Jag har också försvarat dem mot för mycket gnäll å klagan - Men det är bråttom nu , detta ska sitta innan Almedalen drar igång och på just denna punkt är det således alldeles för LÅG energi…
https://twitter.com/AfS_riks/status/1008601340401082368
Citera
2018-06-20, 22:58
Medlem
omegatrettons avatar
Det smartaste AFK kan göra, är att hålla kvar vid en politiskt ryggrad. För det lär behövas när pöbeln blir besvikna av att en röst på SD inte hjälper.

Inte ens om SD får egen majoritet 2018 kommer man ändra en enda molekyl av det ekonomiska faktum, som är korruption och mjölkko hos sjuklövern, att det är lönsamt att använda negrer och araber för att transportera offentliga medel ner i fickorna på globala intressen.

I realiteten kommer SD få mycket bra resulatat 2018, och dess snöpta medlöpande rövslickartaktik under följande mandatperiod, kommer få dem att fullständigt gå under.

2020-22 kan AFS explodera, om de klarar av att hålla den politiska cancer som ätit upp SD stången.

Det politiska propagandan och medvinden kommer att komma automatiskt, liksom från pöbel till SD idag, frågan är hur man kommer att hantera det faktumet hos AFS.
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-20 kl. 23:17.
Citera
2018-06-20, 23:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Missat detta, men tydligen har de sänt LIVE idag och diskuterar bl.a. att EU-byråkraterna röstade JA till artikel 11 och 13:
https://www.pscp.tv/w/1ZkKzNPRbYZKv
Vet inte om det bara är hos mig? Men jag har min volym på högsta, men får anstränga mig för att höra. Ljudet är väldigt dåligt. Man gör väl ett ljudtest – innan – man startar upp någon Live-intervju.

PJW har ju deklarerat att Conservatism is the new punk. När gjorde någonsin en riktig punkare en soundcheck?

Citat:
Vill inte klaga för mycket, men denna gång måste jag faktiskt hålla med Regulus => Mediahanteringen ÄR fortfarande AfS akilleshäl! ...and that’s an understatement.

Jag skulle säga att media-hanteringen är mycket bra, det är medium-hanteringen som är akilleshälen, dvs tekniken, eller ska man kalla det medielogistiken. Om man har ett företag som ska frakta varor över hela världen, så måste man hålla kolla på flaskhalsarna och speciellt på var det är (eller kan bli) helt stopp. Det finns extremfall som Nordkorea, och extremlösningar som Bitcoin, m.m. m.m att hålla reda på. Samma om man ska kampanja på nätet - i högsta grad! Om man inte ens har grundkoll kring detta, så kommer det att inte gå bra (företaget kommer att gå med förlust osv.)

Men även media-hanteringen behöver man skruva upp volymen/energin på rejält, med tanke på att SD just nu går som en (till synes) ostoppbar raket. Frågan är om det inte blir nödvändigt att "go all Trump" nu. Trump körde ett massivt negativt kampanjande emot konkurrenter som låg honom nära, f.f.a. Ted Cruz. AfS behöver göra samma emot SD nu. Man kanske inte gå så långt att man kallar Åkesson för Lyin' Jimmie och Karlsson för Lil' Stalin, men det är verkligen dags att ta av sig silkesvantarna nu (speciellt som man påstår att man lärt sig av Trump).

Citat:
Till SmokeyNegroni => Finns ngt som heter AfS Östermalm, de borde försöka kontakta dem och se om några av dessa ungdomar kan hjälpa dem?
https://twitter.com/AfS_Ostermalm/status/1008942532338864133
Bor säkert ngn där som dessutom har nära till AfS kontor i Sthlm, om så behövs.

Bara de fattar att de har ett problem att lösa här, så kommer de att hitta 2-3 stycken inom en vecka.

Citat:
Jag har också försvarat dem mot för mycket gnäll å klagan - Men det är bråttom nu , detta ska sitta innan Almedalen drar igång och på just denna punkt är det således alldeles för LÅG energi…
https://twitter.com/AfS_riks/status/1008601340401082368

Ja, det hjälper ju inte att ha hög energi, om man har så himla låg volym. (Går väl iofs att lösa om man vrider upp precis allt på max och sitter nära datorn. Men sen byter man till något annat, och så smäller det i högtalarna och grannarna får fnatt. Väldigt irriterande. Ja, riktig amatörnivå.)
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-20 kl. 23:19.
Citera
2018-06-20, 23:15
Medlem
Mellbergans avatar
Har inte hunnit läsa igenom de senaste veckornas inlägg här i tråden. Men antar att inga tydliga opinionssiffror för AfS presenterats? Annat än Yougovs kryptiska uttalanden för några månader sedan, dvs vad de ungefär låg i en mätning.
Citera
2018-06-20, 23:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Man såg förvisso mer än näsborrarna. Men min poäng var att ingen ser fördelaktig ut som filmas snett underifrån. Och det vet mediaproffs.

Citat:

Absolut, men de skulle ha lärt av sina misstag vid den första presskonferensen (den med Olle Felten). Presskonferensen med Jeff Ahl var dock lika tafflig. Filmen från kickoffen i dykarklubben var också av medioker kvalitet.
Citera
2018-06-20, 23:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Man såg förvisso mer än näsborrarna. Men min poäng var att ingen ser fördelaktig ut som filmas snett underifrån. Och det vet mediaproffs.

Jag ska inte säga att du har fel, men du tillhör nog en liten minoritet som bryr sig om detaljer som näsborrar och handvridningar. Skakiga, suddiga kameror bryr sig dock alla om. Så vi är väl typ liksom överens dårå ungefär. Det finns ju både högt och lågt...

Och apropå det: Jävla låga volym! Jag blev så less på allt det här nu, att jag helt tappade lusten att lyssna på Erik Berglund och Jeff Ahl. Jag brukar alltid njuta av att avnjuta sånt annars.
Citera
2018-06-20, 23:34
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Jag skulle säga att media-hanteringen är mycket bra, det är medium-hanteringen som är akilleshälen, dvs tekniken, eller ska man kalla det medielogistiken.

Alternativ för Sverige sysslar inte med nån medium-hantering av spåtanter, sierskor å sånt flum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in