2018-06-20, 20:12
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför skulle man överhuvudtaget ligga med en slampig individ av något kön?

Det finns gott om män som bara vill tömma pungen , och kvinnor som vill ha sig ett skjut för att känna sig attraktiva .
Citera
2018-06-20, 20:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ett alternativ vore att gå till en tjej som tar betalt, men det kostar ju pengar och är dessutom olagligt.
Hur vill tjejer ha det egentligen?

Ja det ger du fan i.
Citera
2018-06-20, 20:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det finns gott om män som bara vill tömma pungen , och kvinnor som vill ha sig ett skjut för att känna sig attraktiva .

Usch vad motbjudande det där lät. Dock är det nog så att kvinnor vill ha ett skjut för att de tycker det är skönt. Inte för att vara attraktiva.
Oavsett, lösaktighet är ingenting jag gillar, från något kön.
Citera
2018-06-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Just därför ni kallas "fuckboys" för ni beter er som svin helt enkelt.

Ja, men det vet ni ju oftast inte om att vi gör? Och ändå är ni ”smarta med brains” intresserade av män som gör det.
Citera
2018-06-20, 20:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
För att man är kåt och vill ligga? Bekräftelse? Finns tusen anledningar.

Nä finns inte tusen anledningar. Det är direkt motbjudande att ligga med personer som man vet ligger med nya var och varannan dag. Då är jag hellre utan. Men det är ju jag det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej han bara betedde sig så.
De ggr jag har haft ett ons, inte fan har jag sen ägnat mig åt att ringa eller sända massa sms.
man har sex och that's it.

Nej, man har inte sex och that’s it. Sex brukar kräva att man investerar lite tid i kvinnan. Pratar med henne, lyssnar vad hon har att säga, försöker charma, flirta etc. Det funkar liksom inte att bara glida upp till en tjej och fråga om man ska knulla och sedan knullar man. Hade han gjort så hade han ju kritiserats för det istället.

Nån gång har det hänt att jag på en fest hamnat i säng med en kvinnlig kompis. Då är det alltså en tjej jag känt länge och både pratat på telefon med och SMS:at många gånger innan vi hade sex. Det är inget konstigt. Sex utanför ett förhållande måste inte ske samma dag som man träffar en människa för första gången. Om man träffar en tjej i en miljö som skolan eller arbetsplatsen kan man sällan eskalera så snabbt att man har sex samma dag som man träffades för första gången. Då får det ta lite tid och dessutom kan det ta tid för attraktionen att utvecklas. Kåtheten kanske kommer först när man märker vilken charmig och spännande person man har att göra med när man hunnit umgåtts och pratat lite. I synnerhet tjejer brukar ju gå igång på killars sociala förmågor vilket inte syns vid första ögonkastet. Du får gärna annars förklara hur man gör för att få en kvinna på jobbet i säng när man träffar henne för första gången (hennes första dag) utan att man kan anklagas för trakasserier.

Och var står det ens att killen enbart var ute efter ONS? Tvärtom fortsätte han hålla kontakten ett tag efter sexet, men sedan efter ett tag upphörde hans intresse. Förmodligen för att hon började uppvisa creepy stalking-beteende. Hur många killar vill ha en sådan flickvän?

Kan också vara så att han inte kände sig redo att eskalera sexuellt när de tidigare träffats. Eller att hon inte var redo, eller att han inte uppfattade som redo. Är väl bara bra att han väntade isåfall och det blev sex både med glädje samtyckte till och som hon njöt av.

Alternativet behöver ju inte vara antingen ett ONS eller ett förhållande. Man kan ha sex och umgås utan att det är ett förhållande.
Senast redigerad av Bossen13378 2018-06-20 kl. 20:33.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är ju korkat tjej som tror att en snubbe som smsar lite fina ord innan han fått ligga är någon du är i relation med. Så korkad ska man inte lära en dotter att vara, man ska ge henne lite hard truths; "Ok, kära dotter, nu ska jag berätta något om män och vad de vill ha, vill du bli behandlat rätt så ska du nog inte ge män vad de vill ha så enkelt!"

Jaha, du lägger skulden på din dotter alltså.

Men vad säger du om killen, är han nån för henne eller inte?
Citera
2018-06-20, 20:19
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Usch vad motbjudande det där lät. Dock är det nog så att kvinnor vill ha ett skjut för att de tycker det är skönt. Inte för att vara attraktiva.
Oavsett, lösaktighet är ingenting jag gillar, från något kön.

Efter att ha bevistat dansbanor , logar och nöjesställen runtom i norrland sedan tidigt 70-tal vill jag faktiskt påstå att många kvinnor har sex för kicken av att känna sig åtrådd minst lika mycket som de gör det för njutningens skull .

Njutningen går fort över men egoboosten finns kvar efteråt ......
Citera
2018-06-20, 20:20
Medlem
Tycker att det hade varit bra beteende om killen talat om för tjejen att han inte var intresserad på det sättet när han märkte att hon var det. Men å andra sidan var de båda så unga och jag tycker man får ha lite överseende med människor i den åldern och inte döma för hårt. Även hennes beteende. Men det är dumt/omoget av henne att gå så långt som att tänka att han "har problem" men då är hon å andra sidan bara 19 år. En artikel i Frida kan inte tas som "hur kvinnor ser på saken", det finns tjejer som skulle tänka så för att skydda sig själva från obehag men ingen jag känner skulle tänka så. Att ett visst tänk är så pass accepterat att det får utrymme i en tidning för ungdomar betyder kanske att tänket inte fått tillräckligt med aktiv kritik, men inte att alla håller med.
Citera
2018-06-20, 20:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Fuckboy är ett riktigt tramsigt fenomen. Jesus, om man inte vill riskera att hamna i en situation där man blir lämnad efter ett ligg får man helt enkelt försäkra sig om detta innan man skrider till verket. Man märker på mäns uppförande om de är seriösa eller inte, handlingar betyder som bekant mer än ord alla dar i veckan.
Sedan har det alltid funnits och kommer finnas personer som lurar andra utan samvetskval. Det kommer vi inte ifrån. Men Fuckboy...rena nutidstramset!
Folk har för mycket tid..
Citera
2018-06-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, du lägger skulden på din dotter alltså.

Men vad säger du om killen, är han nån för henne eller inte?

Ja, det är ju upp till dottern att styra vad för relationer hon vill ha? Vem annars menar du ska ha kontrollen över hennes relationsliv?
Citera
2018-06-20, 20:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Efter att ha bevistat dansbanor , logar och nöjesställen runtom i norrland sedan tidigt 70-tal vill jag faktiskt påstå att många kvinnor har sex för kicken av att känna sig åtrådd minst lika mycket som de gör det för njutningens skull .

Njutningen går fort över men egoboosten finns kvar efteråt ......

Är det bara kvinnor som ligger för egoboosten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in