Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej han bara betedde sig så.
De ggr jag har haft ett ons, inte fan har jag sen ägnat mig åt att ringa eller sända massa sms.
man har sex och that's it.
Nej, man har inte sex och that’s it. Sex brukar kräva att man investerar lite tid i kvinnan. Pratar med henne, lyssnar vad hon har att säga, försöker charma, flirta etc. Det funkar liksom inte att bara glida upp till en tjej och fråga om man ska knulla och sedan knullar man. Hade han gjort så hade han ju kritiserats för det istället.
Nån gång har det hänt att jag på en fest hamnat i säng med en kvinnlig kompis. Då är det alltså en tjej jag känt länge och både pratat på telefon med och SMS:at många gånger innan vi hade sex. Det är inget konstigt. Sex utanför ett förhållande måste inte ske samma dag som man träffar en människa för första gången. Om man träffar en tjej i en miljö som skolan eller arbetsplatsen kan man sällan eskalera så snabbt att man har sex samma dag som man träffades för första gången. Då får det ta lite tid och dessutom kan det ta tid för attraktionen att utvecklas. Kåtheten kanske kommer först när man märker vilken charmig och spännande person man har att göra med när man hunnit umgåtts och pratat lite. I synnerhet tjejer brukar ju gå igång på killars sociala förmågor vilket inte syns vid första ögonkastet. Du får gärna annars förklara hur man gör för att få en kvinna på jobbet i säng när man träffar henne för första gången (hennes första dag) utan att man kan anklagas för trakasserier.
Och var står det ens att killen enbart var ute efter ONS? Tvärtom fortsätte han hålla kontakten ett tag efter sexet, men sedan efter ett tag upphörde hans intresse. Förmodligen för att hon började uppvisa creepy stalking-beteende. Hur många killar vill ha en sådan flickvän?
Kan också vara så att han inte kände sig redo att eskalera sexuellt när de tidigare träffats. Eller att hon inte var redo, eller att han inte uppfattade som redo. Är väl bara bra att han väntade isåfall och det blev sex både med glädje samtyckte till och som hon njöt av.
Alternativet behöver ju inte vara antingen ett ONS eller ett förhållande. Man kan ha sex och umgås utan att det är ett förhållande.