2018-06-20, 18:53
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Herregud, det går verkligen inflation i uttrycket. Vi vet alla hur det hade låtit om det var omvända roller. Tjejen hade varit stark och självständig som går sin egen väg och killen hade ombetts att sluta vara så pushig.

"Ge henne spaaaace, din fuckboy"
Citera
2018-06-20, 18:54
Medlem
När man tolkar att en kvinna är intresserad fast hon inte är det så heter det att de har uppblåsta egon:

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/man-har-uppblasta-egon

Istället för att kvinnorna anklagas för att bete sig illa genom att leda männen att tro att de är intresserade.
Citera
2018-06-20, 19:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast det var ju visst en relation som gick ut på att han hörde av sig när det passade honom och hon satt och väntade.
Nej, det är inte ok att relationen bara ska vara på den enas villkor.

Det är det du ska lära din dotter, att relationen ska vara på bådas villkor, vare sig hon vill ligga eller inte.

Det är ju korkat tjej som tror att en snubbe som smsar lite fina ord innan han fått ligga är någon du är i relation med. Så korkad ska man inte lära en dotter att vara, man ska ge henne lite hard truths; "Ok, kära dotter, nu ska jag berätta något om män och vad de vill ha, vill du bli behandlat rätt så ska du nog inte ge män vad de vill ha så enkelt!"
Citera
2018-06-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är ju korkat tjej som tror att en snubbe som smsar lite fina ord innan han fått ligga är någon du är i relation med. Så korkad ska man inte lära en dotter att vara, man ska ge henne lite hard truths; "Ok, kära dotter, nu ska jag berätta något om män och vad de vill ha, vill du bli behandlat rätt så ska du nog inte ge män vad de vill ha så enkelt!"

Fast hur behandlade han inte henne rätt?
Citera
2018-06-20, 19:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Svenska män vill knulla svennehoror och sen gifta sig med en utländska, precis som invandrade män.

Får inte invandrade män göra precis det?

Verkar som om deras taktik fungerar bra.
Citera
2018-06-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Eftersom det inte finns någon prestige i att skaffa en tjej med många sexpartners. Som vi även tidigare diskuterat så konkurrerar män och kvinnor på olika villkor. Fuckboys är populära hos tjejer eftersom dom är ett tydligt facit på att dom kan prestera. Varför ser du inte killar springa runt och gnälla över fuckgirls? jo eftersom killar undviker fuckgirls som pesten(i förhållande syfte).

För att summera:
Kvinnlig sexualitet tar fler egenskaper i hänsyn förutom utseende och hälsa, nämligen prestation och social status. Detta leder till att män med många sexpartners är väldigt populära hos kvinnor, även när det gäller förhållande.

Manlig sexualitet tar inte prestation och social status i hänsyn, utan oftast bara utseende och hälsa. Detta leder till att det inte finns någon prestige i att som kvinna ligga med många.

Viktim om nu prestige, som i hur svårt det var att få sex med, varit en väsentlig faktor då man väljer parter för sex eller barn, så varför skulle kvinnor överhuvudtaget välja män?

Fuckboys är INTE populära hos tjejer, just därför de fått ett ökennamn...

Du hänger ju inte med i vad som diskuteras.
Citera
2018-06-20, 19:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Fast hur behandlade han inte henne rätt?

Han behandlade henne rätt, men ville hon ha mer än ligg så får hon ju fan inte sälja sig så billigt, ifall han inte kan hålla sig i några månader så är det ju tydligt att han inte vill mer än att ha sex. Vill hon vara hans drömtjej och inte bara en erövring så får hon ju testa honom.

Det är ju jävligt enkel ekvation, svenska tjejer är ofantligt korkade när det gäller sånt ifall man jämför med kvinnor från andra länder. De tror att de kan ligga runt och fortsätta ha otroligt hög värde.

Ifall det erbjuds för mycket av en produkt i marknaden så förlorar den i värde.
Citera
2018-06-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
105 inlägg senare så har ingen feminist lyckats förklara hur man ska bete sig på ett sätt som visar att man inte vill ha en relation när man förför någon för sex. Hur ser denna tydliga gräns ut?

man framför det budskapet, på det sätt ens personlighet nu gör det på.
Men verbalt är ju det enklaste.

Typ: innan man hoppar i säng...
Jag gillar dig, och vill jättegärna ha sex, om du vill. Men bara så du vet....bla bla
done!
Citera
2018-06-20, 19:20
Medlem
Tidningen Metro menar att fuckboy är slutshaming.

Citat:
Vandringspokal, fuckboy, madrass, eller slampa. Användbara ord när man håller på med "slutshaming".

https://www.metro.se/artikel/hora-slampa-fuckboy-vad-är-slutshaming
Citera
2018-06-20, 19:22
Medlem
Citat:
Får inte invandrade män göra precis det?

Verkar som om deras taktik fungerar bra.

Enligt Merapi är det ju en praktisk omöjlighet för män att ligga runt men gifta sig med kyska tjejer. Så det måste vara påhitt att det finns invandrare som gör så.

Citat:
Han behandlade henne rätt, men ville hon ha mer än ligg så får hon ju fan inte sälja sig så billigt, ifall han inte kan hålla sig i några månader så är det ju tydligt att han inte vill mer än att ha sex. Vill hon vara hans drömtjej och inte bara en erövring så får hon ju testa honom.

Det är ju jävligt enkel ekvation, svenska tjejer är ofantligt korkade när det gäller sånt ifall man jämför med kvinnor från andra länder. De tror att de kan ligga runt och fortsätta ha otroligt hög värde.

Ifall det erbjuds för mycket av en produkt i marknaden så förlorar den i värde.

Ja, men det var ju hon som agerade korkat. Han gjorde inget fel.
Citera
2018-06-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
man framför det budskapet, på det sätt ens personlighet nu gör det på.
Men verbalt är ju det enklaste.

Typ: innan man hoppar i säng...
Jag gillar dig, och vill jättegärna ha sex, om du vill. Men bara så du vet....bla bla
done!

Så varför framförde inte tjejen till killen vad hon ville ha? Ska killen ha det ansvaret men tjejen slippa? Om tjejen vill ha ett förhållande får väl hon berätta det eller fråga killen om han vill ha det. Hon kan ju inte utgå att han vill ha något han aldrig sagt att han vill ha och sedan bli sur.

Sedan undrar jag varför du skriver "bla bla done" istället för att skriva ut hur man säger det. Skulle en tjej säga till mig att hon inte vill ha ett förhållande med mig skulle jag ta det som en diss även om jag inte vill ha ett förhållande med henne. På mitt jobb har jag kollegor jag ej vill umgås med på fritiden, men vore det inte taskigt att säga "bara så du vet så skulle jag inte vilja umgås med dig på fritiden"?

Sedan är det ju inte säkert att man vet innan sex om man vill ha en fast relation med personen. Man kanske vill se vart det leder. Hur känslorna utvecklas. Går inte alltid veta sånt.
Citera
2018-06-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Viktim om nu prestige, som i hur svårt det var att få sex med, varit en väsentlig faktor då man väljer parter för sex eller barn, så varför skulle kvinnor överhuvudtaget välja män?

Fuckboys är INTE populära hos tjejer, just därför de fått ett ökennamn...

Du hänger ju inte med i vad som diskuteras.
Jo fuckboys är visst populära hos kvinnor, den titeln får dom efter att tjejerna blivit "lurade". En fuckboy är först och främst en väldigt eftertraktad kille som ligger med många tjejer.

Liknande motsvariga tjejer får inte mycket uppmärksamhet från killar när det kommer till att skaffa förhållande, och därför hör du aldrig killar gnälla över fuckgirls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in