2018-06-20, 16:33
Medlem
trigganiggas avatar
Killen hade ju redan gett henne skamliga förslag och visat att "han visste vad han höll på med" (dvs han har förfört kvinnor tidigare). Tjejen hade hade dåligt omdöme helt enkelt och hade sex med honom mot bättre vetande.

Hade han varit intresserad av ett långvarigt förhållande hade han varit okej med att vänta med sex. En man inser att det är värt att vänta länge för en stor belöning. Men om kvinnan själv inte tycker att belöningen är stor så kommer hon ge upp sin fitta snabbt. Män förstår det här instinktivt.

Svenska kvinnor måste lära sig att ta ansvar för sina egna handlingar.
Citera
2018-06-20, 16:33
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äsch jag är fullständigt övertygad att dom där "fuckboysen" var väldigt intresserade av ett förhållande till en början men det dog när kanske inte sexet var som dom ville. Känslorna försvinner, sånt händer bara att gå vidare. Ta det inte så hårt och börja inte kalla folk för "fuckboys" och hänga ut dom på facebook. Jag tror inte många killar vill bli ihop med en brud som sysslar med ett sånt omoget beteende. Väx upp.
Citera
2018-06-20, 16:34
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ska det verkligen vara nödvändigt? Kan inte killar bara köra med schyssta kort från början istället?

visst..killar gör vad som "krävs" för att få sex.
Kvinnor däremot tvingas göra vad som krävs för att respekteras som människor.

Du fattar inte skillnaden där?
Nej, han ljög inte.
Han lurades inte.
Han var inte dum.
Han var inte oärlig.

Var i detta behandlade han inte kvinnan med respekt?
Citera
2018-06-20, 16:37
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
suck, om artikeln nu stämmer så är det taskiga att han gav sken av att vara intresserad av mer än sex...
fast det uppenbart var barra sex han sen var intresserad av....klassiskt douchebag beteende som nu altlså fått ett eget nedvärderande epitet: Fuckboy

Kvnnor börjar svara tillbaka på mäns eviga nedvärderande begrepp på kvinnor gällande sex som alla världens språk för övrigt fullkomligen kryllar av.
kan ni verkligen ha problem med det?
Har ni nu problem med det, så kanske det är på tiden se till att sluta använda alla epitet på kvinnor?

För trust me! den dagen kvinnor möjligen kommer sitta på så mycket social makt att hon börjar få övertag över män, och den dagen börjar närma sig, så vill ni inte stigmatiseras pga er sexualitet på motsvarande sätt som kvinnor utsatts för i 2000 år.

Nej, av vad som framgår av texten visade han inte på något vis att det var något annat han var ute efter.
Citera
2018-06-20, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nej, han har inte lovat något, inte sagt att han älskar henne, bara charmat henne till sängs för att sedan skrämmas iväg när han märkte att hon var en creepy stalker.
Var ser du att hon var en "creepy stalker"? Jag ser mer att hon satt och väntade på att han skulle höra av sig.

En relation som enbart är på den ena partens villkor är alltid osjysst, så naturligtvis är det inte ok. Det vet vi som är vuxna.

Du kan väl fundera på vad du hade sagt till din dotter som satt väntandes vid telefonen på att det skulle passa honom att träffas. Att hon skulle strunta i honom naturligtvis, och istälet skaffa en kille där relationen var på bådas villkor. Eller?
Citera
2018-06-20, 16:41
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
suck, om artikeln nu stämmer så är det taskiga att han gav sken av att vara intresserad av mer än sex...
fast det uppenbart var barra sex han sen var intresserad av....klassiskt douchebag beteende som nu altlså fått ett eget nedvärderande epitet: Fuckboy
Men han kanske inte bara gav sken av vara intresserad, han kanske faktiskt var intresserad av henne på allvar men känslorna dog. Sånt händer hela tiden!

Citat:
Kvnnor börjar svara tillbaka på mäns eviga nedvärderande begrepp på kvinnor gällande sex som alla världens språk för övrigt fullkomligen kryllar av.
kan ni verkligen ha problem med det?
Har ni nu problem med det, så kanske det är på tiden se till att sluta använda alla epitet på kvinnor?
Nenene! Två fel gör inte ett rätt! Jag har inget problem med ordet men kom inte o gnäll på ordet hora och slampa om du väljer försvara detta ordet.

Citat:
För trust me! den dagen kvinnor möjligen kommer sitta på så mycket social makt att hon börjar få övertag över män, och den dagen börjar närma sig, så vill ni inte stigmatiseras pga er sexualitet på motsvarande sätt som kvinnor utsatts för i 2000 år.
Ska vi män bli era slavar snart alltså? Jag är väldigt rädd nu.
Citera
2018-06-20, 16:42
Medlem
Tycker kanske inte detta handlar om feminism, utan mer om normalt uppförande. Är man inte intresserad av någon kan man väl bara säga det istället för att helt sluta svara och börja ignorera personen?

Om två personer har smsat, haft sex, kallat varandra fina saker under en tid och sen slutar ena parten helt plötsligt att skriva och börjar ignorera den andra både på sms och i person, då gör väl den personen fel oavsett kön?

Jävligt karaktärslöst att inte bara våga säga "ursäka mig, men jag tog detta lite långt och jag är inte intresserad av ett förhållande" eller kanske ännu bättre, att säga redan från början vad man är ute efter.

Tycker ni inte?
Citera
2018-06-20, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Tycker kanske inte detta handlar om feminism, utan mer om normalt uppförande. Är man inte intresserad av någon kan man väl bara säga det istället för att helt sluta svara och börja ignorera personen?

Om två personer har smsat, haft sex, kallat varandra fina saker under en tid och sen slutar ena parten helt plötsligt att skriva och börjar ignorera den andra både på sms och i person, då gör väl den personen fel oavsett kön?

Jävligt karaktärslöst att inte bara våga säga "ursäka mig, men jag tog detta lite långt och jag är inte intresserad av ett förhållande" eller kanske ännu bättre, att säga redan från början vad man är ute efter.

Tycker ni inte?
Ja, detta har inget med vilket kön det är på personen som gör det. Allt handlar om att behandla den andra personen med respekt.
Citera
2018-06-20, 16:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Tycker ni inte?
Nej, gör nån bort sig så har man ingen skyldighet att föra samtalen vidare.
Med tanke på att de senasre generationerna är oerhört konflikträdda, kanske man inte har ryggrad att be nån fara, eller så vill man inte såra denne med "hårda ord", men att köra huvudet i sanden är vekt.
Men det är så millenialer och nästa generation vill ha det, så...

Undrar om det kommer från inställningen: "har man inget positivt att säga, kan man vara tyst"?
Citera
2018-06-20, 16:48
Medlem
Citat:

Tycker ni inte?

Vad har han att be om ursäkt för? De båda gick med på att ha sex så de gick lika långt båda två. Varför förklarade inte tjejen vad hon var intresserad av redan från början? Det var i sådana fall oärligt av henne.
Citera
2018-06-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ska det verkligen vara nödvändigt? Kan inte killar bara köra med schyssta kort från början istället?

visst..killar gör vad som "krävs" för att få sex.
Kvinnor däremot tvingas göra vad som krävs för att respekteras som människor.

Du fattar inte skillnaden där?

Tror du inte män hade kört med sk schyssta kort om det var möjligt? Tror du på riktigt att många tjejer nappat om man sagt att endast sex sen hörs vi inte längre?

Jag anser att det är kvinnor och tjejers fel.
Citera
2018-06-20, 16:51
Medlem
FacultyofMinds avatar
Ser inte kopplingen till feminism riktigt. Det är väl typ ursprungligen fängelseterminologi som krupit in i huvudströmsengelskan och som kommit att bli något av ett modeord.

Citat:
His new cellmate was not a predator, but by then John had been tagged as easy prey. Two days after he was moved, another prisoner cornered him in his cell and raped him. It seemed like other prisoners had figured out his schedule—when he would be alone in his cell, or in the shower. He was called a “fuckboy,” a term for the men who are “gay for pay,” trading sex for food or other favors, even though John said he never did.

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2015/02/rape-in-the-american-prison/385550/
Senast redigerad av FacultyofMind 2018-06-20 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in