Citat:
Ursprungligen postat av
Persiljan
Jag blir så fascinerad av bilderna. T ex sovrummen uppe, på den ena bilden ser man det nyharvade taket och på den andra nåt turkost, det kanske är själva taket. Och så ser man på ritningarna att det ska få plats sängar, men hur stora? Och hur mycket plats runt om när den lutande väggen tagit sitt och den fasta inredningen sitt?
Ser också att det mittemot finns "vanliga" hus. Undrar vad de gillar den nya utsikten, och hur såg det ut innan dessa hus landade? Är det fem stycken likadana?
Ja, de hade nog tjänat på att möblera lite tror jag. Det blir väldigt abstrakt på bilderna och väldigt svårt att bedöma storleken på ytorna. Husets totalyta var väl 185 kvadratmeter, vilket inte är jättestort egentligen fördelat på två plan. Planet med kök och vardagsrum ser väldigt stort ut, så risken finns väl att rummen på övervåningen är ganska små. Eller så är det därför de inte har möblerat
Citat:
Ursprungligen postat av
Persiljan
Undrar om nån beställt huset, eller om det inte sålts överhuvudtaget. Som jag förstår det finns det fyra till, eller åtm planerat, och ett syns ju på en av bilderna.
Det ser inte ut som att någon har bott där, kanske byggt på spekulation? Inte särskilt vältajmat i så fall. Jag skulle inte vilja sitta med ett eller flera dyra spekulationsbyggen på dagens marknad.