2018-06-19, 22:16
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Fröken_Sverige|64390489]Instämmer! Har enbart hört gott om Springare från flera av hans långvariga kollegor.

Det VERKLIGT intressanta är verkligen, att detta bara ett i en LÅNG rad av försök till karaktärsmord på Peter Springare, där just detta namn dyker upp i varenda artikel IGEN och IGEN: Mats Nylén.

Bara hört gott. Rena lögner

Spingare är en småpåve som strutar I allt och alla och försöker köra sitt eget race, domderar och försöker bestämma över chefer när någon säger ifrån tar alltid på sig sin gamla slitna offerkofta.
Så kryp nu du tillbaka till hatsajter där du hör hemma och ta offerkoftan med dig...
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-19 kl. 22:21.
Citera
2018-06-19, 22:17
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag uttryckte mig felaktigt. Tror inte SD är i stånd att planera eller vänta. Det jag menade var att jag inte får ihop bilden av att SD efter 1,5 års tid kan bli så frustrerad att han tar livet av LW. Men jag kan ha helt fel.

De kan ju haft kontakt mellan sig, men att det utåt sett ska ha sett ut som att de inte umgås längre?
Citera
2018-06-19, 22:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Beklämmande att korridorkommisarierna pinkar revir och vädrar sina personliga motsättningar publikt, dessutom mitt i ett stort mordfall. Sånt ska man imho istället sköta internt. Eller ännu hellre, låta folk ha vilken politisk övertygelse dom önskar.

Så utredningen blir av med ett par rutinerade mordutredare som ersätts av en pedofiljägare? Lär bli rätt fet rekyl på den om man inte får utredningen i mål.
Citera
2018-06-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja åklagaren är huvudledaren och hen fattar alla beslut, sätter sig in i juridiska aspekter som gäller i detta fall och förbereder sig till förhandlingar (häktning) och senare åtal. Hon kanske har något annat fall igång samtidigt, fast jag tror inte det är så i detta fall eftersom det är mord och det är mycket jobb med det.

Som du sade ska spaningsledare klara av att veta vilka människor som är intressanta att plocka in till förhör. Och rapporterar kontinuerligt till åklagaren med resultat av arbetet i synnerhet när spaningsledaren känner att en del saker pekar mot en misstänkt. Då vet jag att åklagare får reda på allt och beslutar om det räcker för anhållan, och på vilken grad - skälig eller sannolika.

Detta är enkelt förklarat och så är det i vanliga fall. Ibland blir det annorlunda, som denna gång verkar det som att åklagaren fick för mycket jobb och jag misstänker att det är därför hon inte klarade sitt eget jobb: förberedelse till häktningsförhandling och värdering av bevisen. Hon värderade dem helt fel ju men nu kan jag förstå om hon hade hög arbetsbörda.

Nja, är skeptisk: i en fu som leds av en åkl så bör det väl ändå vara åkl som bestämmer vem som skall tas in på förhör?
Det 'måste' rimligtvis vara utgångspunkten/den normala gången. Sedan kan det säkert göras avsteg från detta; om det föreligger fara i dröjsmål, bevisning riskerar att förstöras, nya brott är på gång att ske etc etc. Då kan polisen göra sitt grip akut utan att först okeja med åkl.
Det kan ju av en massa självklara skäl ställa till det att i ett för tidigt/olämpligt läge suga in nån på förhör/delge brottsmisstankar osv.
Det är ju åkl som skall ha den övergripande och aktuella utredningsbilden på sitt bord och utifrån det ta besluten. Självklart kanske inte i varje liten detalj men nog vill åkl bestämma vem som grips/hämtas in. Det är ju inte småpotatis i ett mordfall.

Som jag tror/tänker, ej insatt.
Citera
2018-06-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om den har motorlås låser den direkt, alltså stod den minst på glänt?!
Om det stämmer och nycklarna ligger kvar i lägenheten är det en tydlig indikation på att hon inte lämnat frivilligt, inte för någon längre promenad iaf
Citera
2018-06-19, 22:25
Medlem
Citat:
Vid närmare eftertanke måste det ha varit anhöriga (UW och barnen) som tipsat eftersom SD plockades in den tisdag 15 maj enl NA
Det sa jag tidigt, även att media går ut med svartsjukedrama bör varit nära anhöriga, polisen gick inte ut med det.
Citera
2018-06-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
LW och B*hold*rX hade inget förhållande mer än som vänner vilket har skrivits flera gånger i tråden
Det har det, men än fler gånger (känns det som) har msn skrivit att dom hade ett?!
Citera
2018-06-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Ytterligare en artikel i NA som beskriver hur illa det står till på polishuset i Örebro.
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/springare-om-wesstrom-fallet-omdomeslost-riskera-hela-mordutredningen

Varför i helvete länkar du till en låst artikel?? Klistra in den om du tycker den bidrar
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Eftersom SD, enligt NA, plockades in på tisdagen så måste det ju ha varit anhöriga? Vid det laget visste ingen om försvinnandet (minus ev personer som fått samtal och förfrågningar om LW var där).
Men vänta nu... Polisen hade ju kännedom om de tidigare anmälningarna mot SD, det är väl inte långsökt att tänka att de vill förhöra honom på grund av dessa? Han är ju redan släppt då Metros artikel där svartsjukan tas upp. Alltså kan vem som helst som vet att SD varit inne på förhör ha släppt svartsjukespåret till media?!
Har svårt att tro att LWs barn eller fd man ringer runt till pressen när en väldigt nära anhörig är försvunnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
De kan ju haft kontakt mellan sig, men att det utåt sett ska ha sett ut som att de inte umgås längre?
Många vittnar om olika bilar och resrutter när dom varit med?!
Citera
2018-06-19, 22:30
Medlem
Citat:
"Om SD är skyldig så kommer han aldrig att erkänna. Blir han trots sitt nekande dömd för mordet så kommer han att överklaga".
Sagt av en geocachare som umgås i SDs kretsar.

Ok, inte helt populär och omtyckt mao.
Citera
2018-06-19, 22:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
"Om SD är skyldig så kommer han aldrig att erkänna. Blir han trots sitt nekande dömd för mordet så kommer han att överklaga".
Sagt av en geocachare som umgås i SDs kretsar.

Fy bövelen! Iskallt om så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in