2018-06-19, 19:53
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad spelar det där för roll? Det här handlar ju om dessa människor nu juni 2018. Och Trump kan med ett telefonsamtal se till att barnen får komma till sina föräldrar.

Kellyanne pratar om att barn kanske utsätts för trafficking och då ska de tas ifrån dem som bara använder dem för att tjäna pengar eller smuggla knark. Men varför bry sig om det nu då plötsligt? De ska ju inte in i landet på illegalt sätt så skicka ut dem alla då. Den här påklistrade låtsasattjagbryr mig om barnen.

Har de startat upp någon seriös verksamhet vid gränsen för att ta hand om barn på ett humant sätt? För att ta in dem i USA och låta folk adoptera dem eller vad? Eller ska de söka föräldrarna i Guatemala om de ens finns då? Det är ju så mycket löjligt så hälften vore nog.

Du verkar tro att Trump har 100% diktatorisk makt över USA. Det är fel. Trump kan inte bara lyfta en lur och ändra en lag.

Dessa center har förmodligen bättre standard än skolor och hem som barnen kommer från, så att det ska handla om tortyr är vansinnigt. Att det är amerikansk propaganda på väggarna ser jag inte som ett problem.

Annsvaret har flyttats från de kriminella (ja, att uppehålla sig olagligt gör en till kriminell) föräldrarna till delstaten och därför ser det ut som en statlig inrättning (för att det är det).

Gråter du över dessa barn borde du vilja stärka gränsskyddet, det finns massor av legala sätt att ta sig över gränser vilket underlättar för alla parter.
Citera
2018-06-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Du verkar tro att Trump har 100% diktatorisk makt över USA. Det är fel. Trump kan inte bara lyfta en lur och ändra en lag.

Dessa center har förmodligen bättre standard än skolor och hem som barnen kommer från, så att det ska handla om tortyr är vansinnigt. Att det är amerikansk propaganda på väggarna ser jag inte som ett problem.

Annsvaret har flyttats från de kriminella (ja, att uppehålla sig olagligt gör en till kriminell) föräldrarna till delstaten och därför ser det ut som en statlig inrättning (för att det är det).

Gråter du över dessa barn borde du vilja stärka gränsskyddet, det finns massor av legala sätt att ta sig över gränser vilket underlättar för alla parter.

Det är ju inte en lag. Det är en policy som de själva har bestämt skulle starta nu. De kan lika lätt avsluta det som de startade det.
Citera
2018-06-19, 21:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Leksaksmur. Vad pratar du om? Trump har aldrig sagt att han skall bygga en leksaksmur. Han vill bygga en mur som håller både knark och kreti med pleti utanför USA.

Kalla det vad du vill men tåget beter sig vid destination ganska mycket som att dom är ute på ett korståg.

Vad snackar du om? Det enda man kan förstå här är att du menar att man skall spruta tårgas på barn och du vill få det till att Trump gör det. Men samtidigt så frågar du mig hur han gör det? Det blir du nog tvungen att fråga vänstern om som jag antar har hittat på lögnerna. Jösses...mycket skall man höra innan öronen trillar av. Nu sprutar Trump tårgas på barn.

Vänstern vet inga gränser (pun intended) i sin önskan att låta Mexico skölja över USA med knark för att slå ut den vita mannen. Lite som när muslimerna hittar på att judar i Israel rövar bot muslimbarn och sen äter dom. Så springer uppenbarligen Trump omkring med tårgas och sprutar på mexikanska små barn. Så jävla dumt. Tror du verkligen på sånt här?

Det är ju just detta som är så sjukt. Alla överklagar Trump och många i makten sätter käppar i hjulen. Om Trump fick som han ville så skulle detta upphöra samma dag. Ungar och kriminella föräldrar skulle köras hem samma dag. Allt ansvar ligger alltså på den vänsterinriktade knarklobbyn med en sjuk agenda. Att vita amerikaner skall knarkas ner.
En mur håller aldrig drogerna borta, är du såpass korkad och tro detta?
Man klarar inte ens hålla de bevakade övergångarna fria från droger.
Ja, leksaks mur är enda som återstår och han har råd med, men vad ska en sådan göra?
Saudiarabien dom kan bygga en mur, men det kostar.
Men kanske han kan fråga Mexiko om de vill betala en mur ROFL

Vadå kalla vad jag vill, det du säger är ju fel.
Dock att du som rasse plockat ut en detalj som passar dig, men de skulle aldrig ens funderat på Sverige om det inte vore för ett krig.
Sen tycker jag inte det är bra heller, men av rätt anledningar and patetiska rasse anledningar.

WoW, där la du orden i mun på mig, frågan kvarstår:
Hur stoppar Trump tårgas genom att skilja föräldrar med barn sa du?
Skulle det vara bättre och låsa in dom än tårgas?

Vet inte om överklaga med Trump, han gör nästan inget så inte mycket att överklaga från början.
Dock en del ad hominems om vänstern, som jag bara antar är alla som är vänster om dig, dvs du inte har en aning i vad vänster är verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent

Han har kapat partiet och tagit republikanska partiet som gisslan.
Det är inte bra i ett tvåpartisystem, det blir rätt konstigt då.
Senast redigerad av klyban 2018-06-19 kl. 21:11.
Citera
2018-06-19, 21:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag undrar hur detta kommer att påverka partierna inför höstens val, kommer Republikanerna att klara av att slippa folkets bestraffning eller kommer folket att svälja det som Trumpadministrationen säger?

Hur kommer Trump att reagera om denna hantering av småbarn är det som bokstavligen dödar hans administration rent politiskt?
Jag tror man bara kommer öka alla lögnerna, så ingen vet ut eller in längre.

Men såna här saker är bra, man väcker Latinos med denna och bör återses i röstregistreringen.
Dock rätt dåligt nu, och hur kan man göra så här mot barn, vad tänker man med?
Citera
2018-06-19, 21:10
Medlem
Citat:
Det är ju inte en lag. Det är en policy som de själva har bestämt skulle starta nu. De kan lika lätt avsluta det som de startade det.

Källa på det?

Illegala vuxna immigranter placeras i "adult detention center" och barn placeras i "shelters" som drivs av Department of Health and Human Services. Att blanda vuxna o barn i samma förläggning är inte tillåtet enligt lag sedan långt innan Trump blev president.

Om däremot de inte bryter mot lagen genom att olagligt ta sig in över gränsen utan söker asyl så separeras de inte alls.
Citera
2018-06-19, 21:48
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=JinLcdjDySQ

Vad blir de politiska efterverkningarna för Donald och för GOP? Det kan bli svårt för USA att tvätta bort. En skamfläck där barn torteras för att Trump ska tvinga fram sin vilja.

Dessa barn skadas för livet. De är barn som redan har det svårt men att bli övergivna av sina föräldrar är svårt traumatiserande för dem.

Hur kommer folk att reagera? Blir det protester?

Vilka personer är med Trump på detta? Miller, Nielsen, Sessions? Fler?

Några få snedsteg är ok. Trump är en bra ledare. Och de som förstår samhället har insett det.
Citera
2018-06-19, 22:09
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=JinLcdjDySQ

Vad blir de politiska efterverkningarna för Donald och för GOP? Det kan bli svårt för USA att tvätta bort. En skamfläck där barn torteras för att Trump ska tvinga fram sin vilja.

Dessa barn skadas för livet. De är barn som redan har det svårt men att bli övergivna av sina föräldrar är svårt traumatiserande för dem.

Vad blir konsekvensen av att man under Trump har fortsatt med samma metoder som Obama införde?
Inte mycket.

Citat:
Hur kommer folk att reagera? Blir det protester?

Antagligen, eftersom man nu kan gnälla på Trump istället för Obama.

Citat:
Vilka personer är med Trump på detta? Miller, Nielsen, Sessions? Fler?

Obama, Hillary Clinton o.s.v. o.s.v. är med Trump på detta.
Citera
2018-06-19, 22:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Att traumatisera barn gör väl inte att de som är amerikanska medborgare får den sjukvård som de alla skulle få lätt som en plätt för det kunde Trump fixa och mycket billigare skulle den bli också. Den här infrastrukturen då? Det här handlar om barn som far illa och det till ingen nytta alls. De vet inte vad de gör. Det är bara ett enda stort kaos kring barnen.
"Det handlar om BAAAAARN...!“
Snälla. Föräldrarna har ansvaret över att fly till fots med sina barn. Inte Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Han har kapat partiet och tagit republikanska partiet som gisslan.
Det är inte bra i ett tvåpartisystem, det blir rätt konstigt då.
Ahhhahahahaha du tror alltså detta på fullt allvar? Nej lilla du, republikanerna har röstat på Trump för att de VILL HA HONOM som president. Men jag kan förstå att du har svårt att se det, precis som geniet Magdalena Andersson inte kan förstå att alla som röstar på SD vill ha Jimmie Åkesson som statsminister.

Mao nej, Trump har inte kuppat republikanska partiet.
Citera
2018-06-19, 22:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"Det handlar om BAAAAARN...!“
Snälla. Föräldrarna har ansvaret över att fly till fots med sina barn. Inte Trump.

Ahhhahahahaha du tror alltså detta på fullt allvar? Nej lilla du, republikanerna har röstat på Trump för att de VILL HA HONOM som president. Men jag kan förstå att du har svårt att se det, precis som geniet Magdalena Andersson inte kan förstå att alla som röstar på SD vill ha Jimmie Åkesson som statsminister.

Mao nej, Trump har inte kuppat republikanska partiet.
Alla som utmanar Trump idag i det republikanska partiet kan se sig efter en ny karriär rätt omgående.
Så är inte detta kapat, vad är?

Sen rätt ointelligent och separera barn ifrån föräldrar, ingen aning vad man inbillar sig man uppnår med den.
Det går vara extremt mycket hårdare, men fortfarande inte behöva den och vad är vinsten.
Svar är = Ingen, kan även vara så detta slår kraftfullt tillbaka på Trump.
Men det får vi vänta och se vad som händer, men när det komerm till ge sig på barn så brukar folk vakna till liv.

Även bevisar min tes att en republikan bara bryr sig om ett barn när det är i magen och ter foster, när det väl kommit ut så skiter dom fullständigt i barn.
Detta är ett perfekt exempel.
Citera
2018-06-19, 22:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Alla som utmanar Trump idag i det republikanska partiet kan se sig efter en ny karriär rätt omgående.
Så är inte detta kapat, vad är?

Sen rätt ointelligent och separera barn ifrån föräldrar, ingen aning vad man inbillar sig man uppnår med den.
Det går vara extremt mycket hårdare, men fortfarande inte behöva den och vad är vinsten.
Svar är = Ingen, kan även vara så detta slår kraftfullt tillbaka på Trump.
Men det får vi vänta och se vad som händer, men när det komerm till ge sig på barn så brukar folk vakna till liv.

Även bevisar min tes att en republikan bara bryr sig om ett barn när det är i magen och ter foster, när det väl kommit ut så skiter dom fullständigt i barn.
Detta är ett perfekt exempel.
Ge mig en oberoende källa på att "Trump separerar barn från sina föräldrar" för det tror jag inte ett dugg på.

I övrigt svamlar du bara en massa. Kolla twitter hashtag #POTUS, republikanerna älskar sin POTUS (President of the United States).
Citera
2018-06-19, 22:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ge mig en oberoende källa på att "Trump separerar barn från sina föräldrar" för det tror jag inte ett dugg på.

I övrigt svamlar du bara en massa. Kolla twitter hashtag #POTUS, republikanerna älskar sin POTUS (President of the United States).
Finns inga oberoende källor du accepterar.
Finns det inte på FOX news så existerar det inte, och FOX news är en skämtkanal som vägrar rapportera dåliga saker för det Republikanska partiet = propaganda TV och statskanalen idag.

Men nu pratar jag inte om älskar, så varför gör du och vad är poängen då inget av det svarar på nått.
Den som utmanar Trump i en fråga, kan idag se sig efter en ny karriär om de öppnar munnen.
Det är ingen demokrati, och sen denna nepotism och kriminella som äntrat in på högsta nivå.
Som sen gråter blod om de blir utredda och överlämnade för prövning.

Dock bryr sig bara en republikan om ett barn när det är foster, när det gått ifrån foster till barn, då slutar dom bry sig.
Som vi ser nu.
Citera
2018-06-19, 23:24
Medlem
klybans avatar
Passar ju sig bra nu när det pratas om USA ska lämna mänskligarättigheters rådet.
Sen att den nämnda orsaken är Israel/Palestina är en annan femma, men detta med barnen lär knappast saktat ned nått om nu det sker.

Men det skulle måla upp en MYCKET tydlig bild av USA, och då att rättigheter har bara Amerikaner(knappt dom ibland).
Bara en ytterligare anledning för andra nationer leta upp mer stabilare vänner.

Dock en slutsats kan man göra, Republikaner gillar inte mänskliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in