2018-06-19, 19:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det har aldrig varit lättare i Sverige för kriminella gäng att ha ihjäl varandra. Dränk polisen i några mord och man kan senare i princip mörda vem man vill i kriminella kretsar.

Svensk PK-polis är ett skämt. De bryr sig mer om att positionera sig politiskt än att rensa ut packet. Tröttnar vanliga medborgare på skiten och protesterar kommer polismännen, maktens små springare, till undsättning för att hålla uppe Sverige-bilden.

Inte mitt intryck att de är PK, snarare att de gillar att få köra polisbil som de vill, samt att få ha vapen och få slå på folk.

Med undantag. Finns t.ex. en hel del äldre poliser i Malmö som är riktigt bra på sitt jobb.
Citera
2018-06-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Hur menar du att de skulle ha möjlighet till det? Föreställ dig att du går ut genom dörren från stället och en meter ifrån dig sitter en kille och öppnar eld med automatvapen. Hur menar du att man ska hinna värja sig från det?
Menar att dom borde ryggradsreagerat och inte blir stillastående mål, ett mag från ett automatvapen tar flera sekunder att tömma - vad vet jag om deras skyddsinstinkt men det är inget normalt beteende att stå iklump. Vilket som... vi får se om detta kan redas ut ordentligt!
Citera
2018-06-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Lite komiskt att den det skrivs om på detta forum så fort nån går mot röd gubbe överlevde.

Ja en tursam herre.
Citera
2018-06-19, 19:12
Medlem
Är vi säkra på alla namn?

Och isåfall finns det någon som under varje namn kan koppla relevanta flashback trådar?

Om det stämmer att mekky är skadad så det ju faktiskt inte otroligt om det är hämnd från Mekawi. Sen att han (mekky) överlevde är en annan sak. Men man kanske inte ska fokusera på de som dog nödvändigtvis.
Citera
2018-06-19, 19:22
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Polisen är chanslös utan allmänheten och ingen vågar "gola ner" kriminella I dessa kretsar.

Då kanske kameror hade varit ett litet steg mot en lösning, säger detta trots att jag hatar övervakningssamhällen. Poliser som syns utomhus regelbundet, även på natten fungerade rätt bra 2014 eller när de nu hade det sist. Det finns ingen motsättning i att vara ute efter de längst upp i näringskedjan men ändå ta de små skitungarna med vapen redan när de är små, samt avlägsna dem. Det finns ingen anledning att ha kvar dem i landet, ett straff här är ändå inget riktigt straff. De har själv valt när de skjuter ihjäl någon.

De saker jag sett hade jag aldrig vittnat till heller. Jag är inte galen.
Citera
2018-06-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Ghar din info till mig, men 6, enligt polisen, multikriminella är också gamers ?

Har man inga intressen när man är kriminell? killarna va unga en 19 och en 21 åring, antagligen gillade dom tv-spel

Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Nä, det stället skall naturligtvis synas i sömmarna, och de gängkriminella har naturligtvis inga ekonomiska hinder för att köpa värstingburken !

Ja det ska utredas såklart, men lev inte i illusionen att bara för att man är yrkeskriminell så flödar pengarna...läs några fupar så lever många i fattigdom typ, förutom en fet bil som är leasad och stulna smycken.
Citera
2018-06-19, 19:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ändra på jävla lagen då.

Låt folk få vittna anonymt. Låt folk få överleva och bibehålla sitt liv och identitet efter att man vittnat. Så ska du se att fler kryper ut ur sitt skal.

Men, jag förstår det blir svårt och ställa ett vittne framför en gärningsman som ksnske riskerar livstid, och gm vet inte vem vittnet är. Vittnet är ju anonym och skulle i princip kunna hitta på de ena o de andra.

Problemet är nog inte att vittnen skulle hitta på, det kan de ju ändå göra. Men att även om det vore anonymt så skulle nog ofta gm kunna räkna ut, utifrån vittnessaga, vem vittnet är.
Citera
2018-06-19, 19:30
Medlem
Oldberrys avatar
Nu vet vi ungefär vilka det var som blev skjutna och vilka som strök med, men vilka motiv kan tänkas finnas?! Vem vågar skjuta ner dessa killar?
Citera
2018-06-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Då kanske kameror hade varit ett litet steg mot en lösning, säger detta trots att jag hatar övervakningssamhällen. Poliser som syns utomhus regelbundet, även på natten fungerade rätt bra 2014 eller när de nu hade det sist. Det finns ingen motsättning i att vara ute efter de längst upp i näringskedjan men ändå ta de små skitungarna med vapen redan när de är små, samt avlägsna dem. Det finns ingen anledning att ha kvar dem i landet, ett straff här är ändå inget riktigt straff. De har själv valt när de skjuter ihjäl någon.

De saker jag sett hade jag aldrig vittnat till heller. Jag är inte galen.

Jag menar att övervakningskameror är ett måste i Malmö, för att polisen ska kunna klara upp fruktansvärt grova brott som den senaste masskjutningen.

(FB) Är folk rädda för övervakningskameror?
Citera
2018-06-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Menar att dom borde ryggradsreagerat och inte blir stillastående mål, ett mag från ett automatvapen tar flera sekunder att tömma - vad vet jag om deras skyddsinstinkt men det är inget normalt beteende att stå iklump. Vilket som... vi får se om detta kan redas ut ordentligt!

en AKM tar typ 2,5 sekunder att tömma i fullauto, du hinner inte ens fatta att nån skjuter på dig innan allt är över.

https://www.youtube.com/watch?v=8YRpLWsv4Nk
Citera
2018-06-19, 19:35
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorrozorrozorro
Vi har alltså 3 döda

Bröderna abdallah samt omar kaka.

Fel tid fel plats.. ett budskap till dem yngre som umgås med kriminella för att det är häftigt.. kolla hur det gick för omar? Hela livet framför sig. Bröderna abdallah såg inte ens ut o vara kriminella. Den ena gilla fotboll den andre knega och samtidigt umgicks han med kriminella. Ta lärdom av detta gott folk. Må dem vila i frid.
Vet du om det är samma omar som nu är död och som bråkade med nermin?
Citera
2018-06-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
en AKM tar typ 2,5 sekunder att tömma i fullauto, du hinner inte ens fatta att nån skjuter på dig innan allt är över.

https://www.youtube.com/watch?v=8YRpLWsv4Nk

Ja skrev väl det... flera är allt över två ;-)

Lägger ner detta mina argument, finns så många ”experter” här, tiden får utvisa förloppet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in