Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Ja, det var en helvetes tur att PM inte kom undan med sitt avskyvärda brott. Tack svenska hundnosar, kamerorna på Refshaleön och den skickliga danska polisen att de var så snabba och deras excellenta rättsväsende. Hade PM kommit undan är skulle det ha varit en överhängande risk att han hade gjort om samma sak igen. Sexualsadister strävar hela tiden efter nya sensationer och vad vet man vad som kunde ha hänt? Nekrofili? Kannibalism? Det är väl den absoluta botten?
Jag backade tillbaka till PMs blogginlägg som handlar om extas. Med hans psykopati i åtanke ses hans jakt på spänning och eufori.
Med det groteska mordet i åtanke så ser man hur hans aldrig mätta hjärna fungerar.
28. sep 2015:
Citat:
"Jeg har kravlet tilbage gennem min hukommelse på jagt efter ekstasen, for at finde de mønstre som kan lede en på sporet af de store øjeblikke. "
Jeg har opdaget at de virkeligt store øjeblikke ofte skabes ikke af fakta - men af forventninger. "
"Så en masse af mine egne bedste øjeblikke i dette liv hører ikke hjemme her. Men forelskelse og erotik er i den grad hjemsted for ekstasen."
PM beskriver sin syn på tillvaron:
Citat:
Hos mig skal alting helst være stort -"
"Oversize, overdrive, overmade og altid ude af proportion. Og det' helt med vilje.
"Hos Peter Madsen er alting forceret, en national prioritet og en hellig krig mod det umulige; uopnåelige. Ekstatisk var det. Hvad enten det var i teknikkens verden, eller jeg var på opdagelse i erotikkens afkroge, har jeg altid søgt de vildeste, skøreste og mest ekstatiske øjeblikke."
Raketer ger inte samma upplevelse:
Citat:
"Raketopsendelser burde vel være ekstatiske.
Jeg har bare ikke oplevet dem såden. Det har været nervepirrende og grænsende til det ubehagelige, fordi jeg følte mig ansvarlig for succses eller fiasko."
Luftballonger funkar:
Citat:
"På min ( behørigt censurede ) liste[/b] kommer de første forsøg med små og siden større balloner ind på en meget høj plads. Jeg var absolut ekstatisk da min første lille hydrogen ballon lettede, for jeg havde virkeligt knoklet for at finde en måde at skaffe hydrogen på."
Nautilus går han igång på, han njuter även av all uppmärksamhet:
Citat:
"Byg 38.000 kg sort helvedes maskine, og brug hver en nikkel og hver en fiber i din krop på det. Giv den gas og formgiv den så sexet at selv garvede krigssejlere tager bådsmandspipen frem når kaptajnen går ombord - se, det er ekstase, så det basker.
Ekstatisk var det at få hende trykket ud af den gamle Hangar, så man endelig kunne se hendes former, og bedre endnu at se hende på vandet, med skum om boven. Se trafikken stoppe når Nautilus løber under Langebro, på vej til havs; se dét er ekstase."
"Jeg har prøvet det godt og vel et tusind to hundrede gange og jeg glæder mig stadig til næste gang. Damn, det er for fedt!"
Extas-monstret kräver mer och mer:
Citat:
"Men faktisk er det værste ved lykken, at man bliver afsensitiveret af den."
"Man har oplevet skønhed, spænding, fare og chancer i så rigelige mængder, at det ikke mere rigtigt betyder det samme."
"Afsensitivering for ekstasen er erfaringens forbandelse. Men så må man skrue op for spændingen, øge omdrejninger og frekvens. Vi ved alle det ender, så lad os sætte på det spil - og turde."https://ing.dk/blog/ekstase-179098
Kombon UC3 och ett extatiskt mord låg nog på hög placering gällande hans "behørigt censurede liste" i jakten på eufori. Det var nog en riktig stærk lystfølelse när han lättade ankar en sensommarkväll med mycket folk i farten och väntande på det som komma skall. En riktig thrill.