Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-19, 12:59
Medlem
Vilken radda med inlägg att ta sig igenom efter helgen, tog nästan en hel arbetsdag..!

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Segt att hon ställde in, det är ju inte helt ovanligt att det känns som en ihopdiktad historia när de gör det. Jag hade en spree rätt nyligen där typ fyra dejter i rad ställde in. Då blev jag rätt nedbruten av beteendet till sist, haha. Men efter det så har ingen gjort det, alla kom på en gång bara.
Det är sånt som händer alla, när man råkar matcha med någon som inte riktigt hade samma uppsåt eller gjorde samma välgrundade val vid swipe, men låter sig glida med i utbjudandet, då det är bekvämt. Sen får de kalla fötter när det kommer till kritan. Bättre när de äger sina misstag direkt. Problemet blir ju att man gärna försöker kompensera för dessa inställda och går på för hårt på sina alternativ, frågar lite för tidigt innan de är "mogna" så att säga, vilket ofta kan resultera i en ond kallafötter-spiral.

--

En fråga till alla tråddeltagare: Hur gamla bilder tycker ni är rimligt att ha? I regel vill man ju ha så nya som möjligt, för att undvika ev besvikelser vid träff, men man vill ju också ha så bra som möjligt, och det är inte alltid det är samma sak så att säga.

Jag har en gammal trotjänare från sommaren 2015, som jag oftast haft som #1, testade nu på Photofeeler och ligger på 94% attractive (med preliminära 26 votes från Age ≤ 34 Females). Räknar på att ändå ligga på > 90% med lite fler votes när de kommer. Så denna vill jag ju behålla.

Är det skillnad på könen tycker ni, eller mer individuellt, om man blir bättre eller sämre med åren?

Kan man rättfärdiga en gammal bild med flera andra nyare bilder? Mina övriga är de flesta ca 1 år gamla.
Citera
2018-06-19, 13:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
En fråga till alla tråddeltagare: Hur gamla bilder tycker ni är rimligt att ha? I regel vill man ju ha så nya som möjligt, för att undvika ev besvikelser vid träff, men man vill ju också ha så bra som möjligt, och det är inte alltid det är samma sak så att säga.

Jag har en gammal trotjänare från sommaren 2015, som jag oftast haft som #1, testade nu på Photofeeler och ligger på 94% attractive (med preliminära 26 votes från Age ≤ 34 Females). Räknar på att ändå ligga på > 90% med lite fler votes när de kommer. Så denna vill jag ju behålla.

Är det skillnad på könen tycker ni, eller mer individuellt, om man blir bättre eller sämre med åren?

Kan man rättfärdiga en gammal bild med flera andra nyare bilder? Mina övriga är de flesta ca 1 år gamla.
Beror på, vissa ändras inte i utseende på 10 år (genetik osv) så då spelar det ingen stor roll, bilderna jag har är mellan 1-3 år gamla, helt enkelt för jag är ingen som tar kort eller ber andra om att ta kort särskilt ofta och jag ser dessutom exakt likadan ut nu som då.
Citera
2018-06-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Äsch då, baserat på dina matchningar så är du bra mycket snyggare än mig.
Dock väldigt skönt gällande längden, som du sa så slipper man tänka på ''hur lång kan denna tjejen tänkas vara?''. Däremot så undviker jag alltid tjejer som skriver typ såhär i sin profil: ''Alla killar under 180 kan swajpa vänster''. Tycker av någon anledning att det är väldigt oattraktivt med sånna typer...

Citat:
Vilken radda med inlägg att ta sig igenom efter helgen, tog nästan en hel arbetsdag..!

Det är sånt som händer alla, när man råkar matcha med någon som inte riktigt hade samma uppsåt eller gjorde samma välgrundade val vid swipe, men låter sig glida med i utbjudandet, då det är bekvämt. Sen får de kalla fötter när det kommer till kritan. Bättre när de äger sina misstag direkt. Problemet blir ju att man gärna försöker kompensera för dessa inställda och går på för hårt på sina alternativ, frågar lite för tidigt innan de är "mogna" så att säga, vilket ofta kan resultera i en ond kallafötter-spiral.

--

Ja. Man får känna sig för lite angående när man bör föreslå träff. Gör man det för tidigt riskerar man att avskräcka; men är man för passiv kan intresset hinna slockna från tjejens sida.

Jag bjuder dock ofta ut redan under första samtalet om det pågår sammanhängande under en timme eller mer och vi båda är påtagligt engagerade. Svarar tjejen någon gång per dag så låter jag det naturligtvis ta längre tid, dock.

Um. En av mina bilder är typ fem år gammal faktiskt. Men till mitt försvar kan jag säga att jag ser likadan ut idag som då typ. Dock var den bilden missvisande snygg redan då, anser jag själv i alla fall.

Jag ser inget egenvärde i att bilder ska vara just nya utan det handlar ju om att de i någon mån ska reflektera hur man de facto ser ut. Då kan ju en gammal bild funka nog så bra, givet att man inte gått upp i vikt, åldrats avsevärt eller dylikt.
Citera
2018-06-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Beror på, vissa ändras inte i utseende på 10 år (genetik osv) så då spelar det ingen stor roll, bilderna jag har är mellan 1-3 år gamla, helt enkelt för jag är ingen som tar kort eller ber andra om att ta kort särskilt ofta och jag ser dessutom exakt likadan ut nu som då.

Exakt. Samma här. Mitt utseende förändras ytterst lite. Folk blir lite förvånade över att jag är 33 år; ser väl ut att vara strax över 25 år snarare. Då kan man kosta på sig lite äldre bilder.

Tack för den delen av generna, mamma!
Citera
2018-06-19, 13:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
--

Det beror ju också på hur bilderna avspeglar sig till verkligheten. Jag har en personligt riktigt bra bild, medan de övriga mer handlar om bakgrunder/känsla osv. Jag borde kanske som alla maxa mina bilder, men å andra sidan har jag uteslutande gjort bra intryck hos mina tinderdejter. Det nämnda har nog inte bara orsak i min personlighet, utan att tjejerna faktiskt inte blir besvikna på mitt utseende i förhållande till bilderna på Tinder.

Själv har jag en bild som är snart tre år gammal, och övriga är inom ett års ålder. Men så länge man blir snyggare och snyggare, så funkar det ju. Det hela blir bara ett problem om man tex går upp mycket i vikt.
Senast redigerad av anteri17 2018-06-19 kl. 13:35.
Citera
2018-06-19, 14:16
Medlem
NirvanAs avatar
Och jag är helt övertygad om att det inte funkar lika bra på tjejer med gamla bilder just pga deras åldrande börjar tidigare så att säga.. såklart finns det undantag men de allra flesta ser bättre ut som 20-åringar än 28-åringar, detsamma kan man inte säga om killar oftast.
Citera
2018-06-19, 14:43
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Exakt. Samma här. Mitt utseende förändras ytterst lite. Folk blir lite förvånade över att jag är 33 år; ser väl ut att vara strax över 25 år snarare. Då kan man kosta på sig lite äldre bilder.

Instämmer. Jag är över 30 men folk tror ärligt talat jag är runt 22-25. Eftersom jag alltid har samma frisyr (+/- några cm) så har jag kunnat använda en fyra år gammal profilbild och den ser lika dagsfärsk ut nu som då.
Citera
2018-06-19, 17:02
Medlem
Tror jag har en bild från 2014 som huvudbild just nu, men enligt https://how-old.net/# så ser jag lika gammal ut nu som då :P Tjejer har gissat på 22 till 30.

Dom andra bilderna är ett år gamla, ev två. Angående utländska brudarna så tror jag det har att göra med mitt utseende. Jag är inte helsvensk och ser väl ut som jag skulle kunna vara från spanien eller något "latino"aktigt land, antar jag. Klart svenskor swipear ja absolut är det så, men majoriteten som leder till träffar är fortfarande utländska tjejer. Svenskorna är lite dryga rent allmänt. Prioriterar annat framför att träffa mig, finns väl snyggare fisk i sjön helt enkelt, enligt dom då.
Citera
2018-06-19, 18:03
Medlem
Citat:

Men vadå, de flesta killar har väl inte filter och sånt på sina bilder? Bara tjejer som sysslar med sånt, eller?

Åh jo, det är vanligt att killar har det på Tinder. Eller ja, kanske ska säga äldre killar, mellan 35 - 45.

Dom går bort direkt från min radar. Taskig självkänsla, ångest över åldrande osv.

Patetiskt.
Citera
2018-06-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och jag är helt övertygad om att det inte funkar lika bra på tjejer med gamla bilder just pga deras åldrande börjar tidigare så att säga.. såklart finns det undantag men de allra flesta ser bättre ut som 20-åringar än 28-åringar, detsamma kan man inte säga om killar oftast.

Jag tycker att jag ser bättre ut idag än vad jag gjorde när jag var 20 men det kan ha att göra med att jag tycker bättre om mig själv idag.
Jag använder bara nya bilder mest på grund av att jag har gått ner 10 kg det senaste halvåret. Annars hade nog en bild med några år på nacken gått lika bra.
Citera
2018-06-19, 19:37
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Men det känns ju som att i princip alla hänger på Tinder när de är singel, och runt så där 23 års ålder är det ändå många som är det tänker jag. När man kommer upp i 30+ kan jag mer förstå resonemanget. Lustigt i alla fall att just jag får massa långa dejter för min bror går nästan aldrig på dejt med tjejer som är över typ 170 cm. Men han har å andra sidan andra estetiska preferenser, det kanske handlar om att jag visar mer intresse för de längre tjejerna också.

Jaså, hur var dejten igår?

Men vadå, de flesta killar har väl inte filter och sånt på sina bilder? Bara tjejer som sysslar med sånt, eller?

Sant, jag är 30+ så du har förmodligen helt rätt! Det är ju singelbruds-slamsorna vi äldre får slåss om till skillnad mot er yngre där det är mer "normalt" att vara singel.

Man märker ju att de bästa nya brudarna på Tinder ryker direkt. Å andra sidan hör man ju tjejerna säga exakt samma sak, att det bara är B-laget som är singlar i min ålder, så är rätt säker på att det gäller åt båda håll. Dock är ju fortfarande problemet att tjejerna blir så dränkta i likes att de har svårt att plocka russinen ur kakan.

Gick förbannat bra faktiskt, en planerad kort dejt som varade hela kvällen. Ballen stannade dock innanför brallorna denna gång, vilket kändes bra. Inget att anmärka på alls men tyvärr inte så man flög av stolen. Har liksom inte suttit och tänkt på henne hela dagen idag, men ska definitivt ge det en andra chans! Ny förstadejt ikväll, men blir hembesök!

Avseende filter syftade jag just på att tjejer retuscherar sina bilder och att det vore nice med en obligatorisk bild tagen direkt via appen där man inte kan lägga på sånt tjafs. Skulle inte direkt vara någon skillnad för oss killar nej.
Citera
2018-06-19, 21:51
Medlem
CloserToTheHearts avatar
VARNING FÖR ATT KÖPA TINDER-PLUS!

Jag köpte det för en månad sedan men raderade mitt tinderkonto för några dagar sedan, men idag fick jag ett mail att det ändå har debiterats 99kr för en ny månad.

Kollar upp hur man kan avsluta detta och får fram denna info:

Öppna Google Play Butik Google Play på en mobil eller surfplatta med Android.
Tryck på menyn Meny och sedan Prenumerationer.
Tryck på prenumerationen du vill avsluta.
Tryck på Avsluta prenumerationen.
Följ anvisningarna på skärmen

Problemet är att när jag öppnar den menyn finns där inget. Och att kontakta googla verkar omöjligt, när man klickar på deras länkar att man behöver hjälp osv osv slussas man bara runt mellan olika f.a.q:s, och man kan inte kontakta dem på något sätt :/

Någon som haft samma problem? Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in