Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-18, 21:38
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
22 års byggande av soffliggande kvinnor som längtar efter Chads och 22 års byggande av män som naivt tror dom ska hitta en själsfrände. Kan en tjej med 3000 i EQ fixa detta mission impossible? Inlägget självförstörs in 9..8.. 7.. osv. Tror appversioner av dejting såsom Tinder sänkte mycket.

Man kan se Tinder som ett sätt att få kontakt med folk man kanske inte hade fått kontakt med annars. Eller om några redan är bekanta men är t ex blyga så kan de indikera på Tinder att de gillar varandra. Då är det förhoppningsvis lättare att ta nästa steg.

anteri har väl erfarenhet av det?

Citera
2018-06-18, 22:05
Medlem
Blev nyss ordentligt ägd av tinder, följande hände:

Jag svepte lite för att se vad som fanns, konstaterade snabbt att mina svep var slut och att appen frågade ifall jag ville köpa tinder premium (vilket jag absolut inte vill då jag blev permanent avstängd från mitt förra konto utan förvarning), råkade då trycka fel, i panik försökte jag stänga appen och hade mitt finger vilande på startknappen som aktiverade 6 månader tinder plus. Fyfan vad bedragen jag känner mig av min egen telefon.

Och det värsta är att det tar 5 arbetsdagar innan pengarna kommer in på kontot. Vafan. Fy! Jävla skitapp.
Citera
2018-06-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zevs1337
Tjena,

Jag har haft ett konto på Tinder sedan 2015 men det var inte förrän i slutet av 2017 som jag började använda det. Jag märker att jag otroligt sällan får matchningar, får även knappt några likes. Jag har läst att detta kan bero på algoritmen som finns på Tinder. Jag tycker att jag lätt är över average utseendemässigt (kan skicka bild vid behov) men jag har ingen framgång på Tinder.

Det känns som att jag ligger väldigt långt bak i listan för swipande damer då de har så många att swipea på och jag ligger typ sist. De enda damerna jag matchar med är via super likes därför att jag då kommer före i "kön".

Vad har ni för tips att ge till mig? Hur kan jag återställa balansen i algoritmen?

Uppskattar verkligen svar från er och tack på förhand.
*Ta bra bilder som framhäver dina starka sidor utseendemässigt på ett snyggt sätt.
*Lite kreativitet som även visar dina intressen via bilder.
*Hundtricket
*Sök inspiration på någon du kanske ser upp till utseendemässigt. Hur de tar bilder med mera
*Redigera bilder, skulle rekommendera lightroom. Men inte för extremt, men stilrent.
*Var inte för lång med din biograf, håll det kort men effektiv.
*Se bra ut, helt enkelt.
*Eventuellt Betala för fördelar
Citera
2018-06-18, 22:38
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Haha! Lite samma för mig faktiskt.
Roliga är ju det där ögonblicket när man inser att "Jaha, fan..Hon är singelmorsa"
Eftersom man blir så förvånad att en sån där heting är med i tindern, men idag är väl tinder/onlinedating lika mainstream som "Sverige vann mot Sydkorea 1-0!!" *spam i ansiktet på dig*

Värst är ju ändå dom man stalkar upp där man efter idogt detektivarbete drar slutsatsen att tjejen har unge. Hur tänker man där egentligen? Ok fine om vederbörande inte är ute efter något seriöst, men vid seriösa intentioner tänker man att man ska kunna sopa ungen under mattan eller att man kläcker det vid "lämpligt tillfälle" senare i dejtandet som en liten surprise?

Leder mig in på en annan frågeställning, är det någon som med framgång kör en ordentlig saltning eller rent blåljug i sina bios som ni faktiskt anser er komma undan med? Tänker typ karriär, intressen eller liknande.
Citera
2018-06-18, 23:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Man kan se Tinder som ett sätt att få kontakt med folk man kanske inte hade fått kontakt med annars. Eller om några redan är bekanta men är t ex blyga så kan de indikera på Tinder att de gillar varandra. Då är det förhoppningsvis lättare att ta nästa steg.

anteri har väl erfarenhet av det?

Jag har blivit likad, och även matchat med flertalet bekanta. Och det är väl inte orimligt; de flesta har väl ganska många gamla klasskamrater, vännersvänner, studenter, kollegor etc som man faktiskt tycker är snygga, utan att för den sakens skull göra raggningsförsök irl.
Citera
2018-06-18, 23:28
Medlem
Det är så oerhört lustigt hur i princip alla tjejer jag går vidare till dejt med är så långa! Blev just tillfrågad om min egen längd varpå hon berättade att hon är 182 cm – alltså 4 cm längre än jag. Jag svarade att jag gärna dejtar längre tjejer och tycker det är hett; hon gillade min inställning och vill också ses. Men det är i alla fall konstigt, osannolikt, det här mönstret.

Jaja, dejten blir nästa vecka så vi får se hur det känns för bägge parter då. Fånig grej att haka upp sig på tycker jag, men det är så klart ingenting man styr över.
Citera
2018-06-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Det är så oerhört lustigt hur i princip alla tjejer jag går vidare till dejt med är så långa! Blev just tillfrågad om min egen längd varpå hon berättade att hon är 182 cm – alltså 4 cm längre än jag. Jag svarade att jag gärna dejtar längre tjejer och tycker det är hett; hon gillade min inställning och vill också ses. Men det är i alla fall konstigt, osannolikt, det här mönstret.

Jaja, dejten blir nästa vecka så vi får se hur det känns för bägge parter då. Fånig grej att haka upp sig på tycker jag, men det är så klart ingenting man styr över.

Haha, alla tjejer jag börjar snacka med är antingen under 160 eller någonstans mellan 170-178. Fattar inte vart alla tjejer mellan 160-169 befinner sig för mig
Dock så är längd inget jag behöver ta hänsyn till, då jag bara är någon centimeter under 190, men ändå.
Citera
2018-06-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Haha, alla tjejer jag börjar snacka med är antingen under 160 eller någonstans mellan 170-178. Fattar inte vart alla tjejer mellan 160-169 befinner sig för mig
Dock så är längd inget jag behöver ta hänsyn till, då jag bara är någon centimeter under 190, men ändå.

Haha, och alla som jag matchar med och där dejt blir aktuellt är istället 175–184, typ. Jävligt märkligt!

Ändå lyxigt som kille att vara över snittet så man slipper ens tänka på den dimensionen. Avis, ska erkännas!
Citera
2018-06-19, 00:02
Medlem
Citat:

En annan skulle på dejt ikväll men hon var tvungen att ställa in för någon tjejkompis behövde hjälp akut med sin unge, öhh..Ja, vi säger väl så eller?
Ni talar om längd och jag talar om utländskor. IGEN en utländska som vill ses. Svenskorna lyser med sin frånvaro.

Har väl snart dejtat hela kontinenten
Citera
2018-06-19, 00:03
Medlem
Citat:
Haha, och alla som jag matchar med och där dejt blir aktuellt är istället 175–184, typ. Jävligt märkligt!

Ändå lyxigt som kille att vara över snittet så man slipper ens tänka på den dimensionen. Avis, ska erkännas!

Äsch då, baserat på dina matchningar så är du bra mycket snyggare än mig.
Dock väldigt skönt gällande längden, som du sa så slipper man tänka på ''hur lång kan denna tjejen tänkas vara?''. Däremot så undviker jag alltid tjejer som skriver typ såhär i sin profil: ''Alla killar under 180 kan swajpa vänster''. Tycker av någon anledning att det är väldigt oattraktivt med sånna typer...
Citera
2018-06-19, 07:36
Medlem
fabulas avatar
Citat:

Citat:

Är ju inte så märkligt egentligen. Dom tjejerna på Tinder som ser bra ut har ju ofta någon form av tillkortakommanden eftersom de är kvar på marknaden. I det här fallet gäller det längd, men samma gäller ju morsor, smygfetton eller konstiga personligheter. Väldigt sällan jag träffar en fysiskt attraktiv tjej utan knäckebrödsansikte och utan någon form av uppenbart märkligt personlighetsdrag, men dock hände det faktiskt igår! Måste ha varit över en månad sen senast nu...

Som jag skrivit någon gång tidigare, det borde vara obligatoriskt med EN helt plain bild på Tinder man tar direkt i appen där man inte kan redigera och lägga på filter och grejer i efterhand. Hade sparat en hel del tid för alla.
Citera
2018-06-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
En annan skulle på dejt ikväll men hon var tvungen att ställa in för någon tjejkompis behövde hjälp akut med sin unge, öhh..Ja, vi säger väl så eller?
Ni talar om längd och jag talar om utländskor. IGEN en utländska som vill ses. Svenskorna lyser med sin frånvaro.

Har väl snart dejtat hela kontinenten

Jaså? Intressant! Jag har träffat en svart tjej (som var sinnessjukt efterbliven, värsta PK-freaket) och asiatiskan som ni redan känner till men i övrigt har det varit svenskor.

Segt att hon ställde in, det är ju inte helt ovanligt att det känns som en ihopdiktad historia när de gör det. Jag hade en spree rätt nyligen där typ fyra dejter i rad ställde in. Då blev jag rätt nedbruten av beteendet till sist, haha. Men efter det så har ingen gjort det, alla kom på en gång bara.

Citat:
Äsch då, baserat på dina matchningar så är du bra mycket snyggare än mig.
Dock väldigt skönt gällande längden, som du sa så slipper man tänka på ''hur lång kan denna tjejen tänkas vara?''. Däremot så undviker jag alltid tjejer som skriver typ såhär i sin profil: ''Alla killar under 180 kan swajpa vänster''. Tycker av någon anledning att det är väldigt oattraktivt med sånna typer...

Självklart. Såna tjejer ska man inte beblanda sig med. Riktigt oempatiskt beteende att skriva så. Det är fan inte många killar som hade kunnat med att lista krav på det viset. "Du ska ha x stora bröst, y i waist-to-hip-ratio" och så vidare. Nog trevligt. Människor har nog med komplex över sitt utseende som det är, varför göra det ännu värre?

Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Är ju inte så märkligt egentligen. Dom tjejerna på Tinder som ser bra ut har ju ofta någon form av tillkortakommanden eftersom de är kvar på marknaden. I det här fallet gäller det längd, men samma gäller ju morsor, smygfetton eller konstiga personligheter. Väldigt sällan jag träffar en fysiskt attraktiv tjej utan knäckebrödsansikte och utan någon form av uppenbart märkligt personlighetsdrag, men dock hände det faktiskt igår! Måste ha varit över en månad sen senast nu...

Som jag skrivit någon gång tidigare, det borde vara obligatoriskt med EN helt plain bild på Tinder man tar direkt i appen där man inte kan redigera och lägga på filter och grejer i efterhand. Hade sparat en hel del tid för alla.

Men det känns ju som att i princip alla hänger på Tinder när de är singel, och runt så där 23 års ålder är det ändå många som är det tänker jag. När man kommer upp i 30+ kan jag mer förstå resonemanget. Lustigt i alla fall att just jag får massa långa dejter för min bror går nästan aldrig på dejt med tjejer som är över typ 170 cm. Men han har å andra sidan andra estetiska preferenser, det kanske handlar om att jag visar mer intresse för de längre tjejerna också.

Jaså, hur var dejten igår?

Men vadå, de flesta killar har väl inte filter och sånt på sina bilder? Bara tjejer som sysslar med sånt, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in