2018-06-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Polisen;

1. Polisen vet inte om det är automatvapen som använts.

Ser man inte det på kulorna, hylsorna på platsen?
Citera
2018-06-19, 10:33
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ser man inte det på kulorna, hylsorna på platsen?
Det måste göras balistisk prov, någon kan ju hälla ut fel hylsor för förvirra polisen. Man kommenterar inte förres man är 100.
Citera
2018-06-19, 10:35
Medlem
https://www.facebook.com/photo.php?f...9984821&type=3

Det är klart att det sitter en Guccikeps på skallen på vinnaren som bockats av
Citera
2018-06-19, 10:38
Medlem
Jag har hört (seriösa) gaturykten att du kan få en person mördad i Malmö för så lite som 5000 kr. Ensamkommande fixar det eller nån "småtting" (totalt störda 3:e gen, "uppfostrade" av störda 2:gen) . Halva jävla Malmö lever under falsk ID och vart 10:e bil är på en målvakt. - Regeringen vill ha det så. Problemen har varit kända i över 20 år.

Jag bor i Malmö och jag har träffat "livstilskriminella" i Malmö flera gånger och talat med dem. Rent mentalt så befinner sig dessa 20-30 åringar på en 12 årings nivå. Alla former av statliga "projekt" och "terapi" är att kasta pengar i sjön. Dessa gäng är hillbillys. Tänk filmen Den Sista Färden. "Deliverance" Alla terapier är utformade för västerlänningar och deras värderingar och fungerar inte på hillbillys från främmande kulturer.

Dansk forskning som redovisats i bla Danska Polistidningen visar att dessa gäng och klaner är bortom all räddning. De är lågintelligenta pga av inavel helt enkelt. Danska polisen skriver det rakt ut. De beskrivs som "varande i sinkkestadiet" (Byfånar) av läkare och psykologer. Alla projekt är menlösa och det enda som fungerar är utvisning. Det är det enda de fruktar. De skiter i om de hamnar i fängelse. Allt enligt danska kuratorer och läkare.
Citera
2018-06-19, 10:39
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pfl74
Några korta fakta om brottsplatsen, för den som inte är bekant med Malmö:
  1. Polishuset, aka Rättscentrum ligger i princip mitt emot brottsplatsen. Ingången ligger dock på andra sidan huset.
  2. Internetcaféet ligger 2 kvarter från utfarten till E22 norrut. Efter skottlossningen är det inga problem att köra ut på E22 innan polisen kommit på plats. I princip skulle man nästan kunna vara ute på E22 redan innan 112 kunnat meddela adressen till polis/ambulans.
  3. Från avfarten till E22 är det 2,7 km till närmaste avfart där man kan välja att fortsätta på motorvägar nordost mot Lund, nordväst mot Helsingborg/Göteborg, eller svänga söderut på inre ringvägen (vilket man skulle kunna göra om man vill till Danmark, men det hade man kunnat göra redan vid första avfarten).
  4. Även ytterligare några km på E22 fortsatt mot nordost kan man återigen att fortsätta mot Lund, välja att svänga nordväst mot Helsingborg/Göteborg, eller sydost mot Danmark.
  5. Bron mot Danmark ligger 15 km (< 20 minuter) från brottsplatsen. Det är alltså extremt lätt att snabbt komma långt från Malmö innan helikopter och ev. vägspärrar är på plats.
  6. Malmö är extremt kompakt och saknar direkta förorter. Från stadens geografiska centrum (det affärstäta centrum ligger dock i nordvästra utkanten) ligger i princip alla ytterområden inom 3-4 km. Därefter är det åkermark åt "alla" håll.
  7. Brottsplatsen ligger i ett litet område med flerbostadshus från 30-50-talet, med priser lämpade för medelklassen till övre medelklassen, nära ca 4-5 mindre affärskvarter.
  8. Brottsplatsen är på kort gångavstånd från det egentliga affärstäta centrumet. Men återigen - Malmö är extremt kompakt byggt.

Tack för bra info! Jag har gjort ett par kartbilder också för er som inte känner till Malmö så väl. Galaxy internetcafé är markerat på kartbilderna. Första bilden är hyfsat inzoomad så att man får en uppfattning kring hur nära t.ex. Centralstationen och city i övrigt som brottsplatsen ligger.
https://minfil.com/v2X0Vceaba/Sk_rma...._10.30.48.png

På den lite mer utzoomade bilden ser man brottsplatsen i förhållande till Malmö i övrigt. Det som kan vara intressant att kolla på för er som inte känner till Malmö så väl är hur inre och yttre ringvägarna går igenom/runt Malmö. Huruvida Kirseberg, Rosengård, Golma, Fosie etc. tillhör Malmös "city" eller inte kan man diskutera såklart eftersom det finns delar av Malmös bebyggelse som ligger ännu längre bort från centrum än de delarna av Malmö. Men, ni ser på kartan (kolla skalan längst ner till höger på kartbilderna) att det bara är kilometer från t.ex. Rosengård till Malmös centrum. OBS: med centrum menar jag inte det som geografiskt är Malmö mittpunkt, utan affärs-centrum. På kartbilden kan man säga att det är det som är innanför kanalen (på den stora kartbilden är det kanalen som ligger någon centimeter till vänster om Galaxy Café)
https://minfil.com/w7X3V4e6b3/Sk_rma...._10.31.26.png
Citera
2018-06-19, 10:40
Medlem
Universells avatar
https://www.svt.se/nyheter/johansson...ch-frustration

Citat:
Justitie- och inrikesminister Morgan Johansson (S) säger att skjutningarna i Malmö fyller honom med ilska och frustration.
– Men aldrig hopplöshet, för jag vet att sådant här går att vända

Citat:
Det är ett avskyvärt brott och det påminner oss igen om att vår viktigaste uppgift är att knäcka den organiserade kriminaliteten. Det är bara genom att fortsätta sätta hårt mot hårt som vi kan knäcka gängen, säger Johansson

Morgan J om skjutningen
På presskonferensen sa de att alla 6 som blev skjutna kände varandra,
hörde jag rätt??
Citera
2018-06-19, 10:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för bra info! Jag har gjort ett par kartbilder också för er som inte känner till Malmö så väl. Galaxy internetcafé är markerat på kartbilderna. Första bilden är hyfsat inzoomad så att man får en uppfattning kring hur nära t.ex. Centralstationen och city i övrigt som brottsplatsen ligger.
https://minfil.com/v2X0Vceaba/Sk_rma...._10.30.48.png

På den lite mer utzoomade bilden ser man brottsplatsen i förhållande till Malmö i övrigt. Det som kan vara intressant att kolla på för er som inte känner till Malmö så väl är hur inre och yttre ringvägarna går igenom/runt Malmö. Huruvida Kirseberg, Rosengård, Golma, Fosie etc. tillhör Malmös "city" eller inte kan man diskutera såklart eftersom det finns delar av Malmös bebyggelse som ligger ännu längre bort från centrum än de delarna av Malmö. Men, ni ser på kartan (kolla skalan längst ner till höger på kartbilderna) att det bara är kilometer från t.ex. Rosengård till Malmös centrum. OBS: med centrum menar jag inte det som geografiskt är Malmö mittpunkt, utan affärs-centrum. På kartbilden kan man säga att det är det som är innanför kanalen (på den stora kartbilden är det kanalen som ligger någon centimeter till vänster om Galaxy Café)
https://minfil.com/w7X3V4e6b3/Sk_rma...._10.31.26.png
Tack för de informativa kartorna. Du gör verkligen skäl för ditt nick.
Citera
2018-06-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Enoch fjäska på.. Han sa en död sen sågade mig.
Alla ni som hoppa på mig från 22 00 när jag sa 3 är döda. Se nu , vem hade rätt? en fjärde blev en grönsak , får sitta i rullstol hela livet
Japp jag sa också 3 från början och kanske en fjärde, men blev också kallad lögnare..
Citera
2018-06-19, 10:44
Medlem
Reporter: Det skedde några meter från Rättscentrum, vad säger det? Polisen: Malmö är en liten stad.

Reporter: Ni säger att det inte är en fara för allmänheten... hur ska man som vanlig människa tänka? Polisen: Det finns ju alltid en risk att en tredjeperson ska blir skadad. Sprängningar i Malmö.. Tiden och personer på plats... Rent erfarenhetsmässig är det extremt få personer som blivit drabbade när det här hanterats. .. Vi vill ju inte säga att det inte finns någon risk att tredjeperson blir skadad.. Självklart. [Ungefär.]

Inrikesminister Morgan ska snart ge sin kommentar på händelsen i TV4 nu.
Citera
2018-06-19, 10:46
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har hört (seriösa) gaturykten att du kan få en person mördad i Malmö för så lite som 5000 kr. Ensamkommande fixar det eller nån "småtting" (totalt störda 3:e gen, "uppfostrade" av störda 2:gen) . Halva jävla Malmö lever under falsk ID och vart 10:e bil är på en målvakt. - Regeringen vill ha det så. Problemen har varit kända i över 20 år.

Jag bor i Malmö och jag har träffat "livstilskriminella" i Malmö flera gånger och talat med dem. Rent mentalt så befinner sig dessa 20-30 åringar på en 12 årings nivå. Alla former av statliga "projekt" och "terapi" är att kasta pengar i sjön. Dessa gäng är hillbillys. Tänk filmen Den Sista Färden. "Deliverance" Alla terapier är utformade för västerlänningar och deras värderingar och fungerar inte på hillbillys från främmande kulturer.

Dansk forskning som redovisats i bla Danska Polistidningen visar att dessa gäng och klaner är bortom all räddning. De är lågintelligenta pga av inavel helt enkelt. Danska polisen skriver det rakt ut. De beskrivs som "varande i sinkkestadiet" (Byfånar) av läkare och psykologer. Alla projekt är menlösa och det enda som fungerar är utvisning. Det är det enda de fruktar. De skiter i om de hamnar i fängelse. Allt enligt danska kuratorer och läkare.

Vet med faktum att 10.000 räcker för att få någon skjuten. Detta var för kanske 1 år sedan så det är rimligt att priserna droppar även där. Inte bara ensamkommande utan torpeder från öst som har absolut 0 sympati och ingen respekt eller uppfattning om människovärde.
Citera
2018-06-19, 10:47
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ja, eftersom att det knappt finns poliser kvar är det lätt att fly från alla platser i Sverige. Den här platsen är central och på dagarna kraftigt trafikerad, tror det är 40-väg. Du är ju ute ur Malmö snabbt därifrån.

Vet radiobilar i usa sitter och zippar kaffe och bevakar vägkorsningar var och varannan km.
Nu är det såklart obefintligt i sverige då alla vill sitta i polishuset och mingla..
men ja, sånt hade gjort stor skillnad. Tror bilen snabbt hade fångats in när radiomeddelandet gått ut vad de söker efter och ögon funnits ute på vägarna. Oddset att klara upp det här före GM blir spårade och avrättade av närstående lär vara obefintlig.. kanske lika bra, så får polisen sitta kvar i sitt hus och mingla.
Citera
2018-06-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Tack själv

Det är svårt att säga.
Jag tror att detta dåd är en hämndaktion för en tidigare dåd mot en albansk kille som dessa var inblandade i. Är så fallet så kan mördarna igår lika väl kommit ifrån kosovo - pepprat loss och åkt över bron...

vad snackar du om, inblandade i??? nu är du helt ute o snurrar, snacka inte skit, håll dig till fakta eller fram med källa/bevis, lägg inte grejer på killar som inte har med det att göra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in