2018-06-19, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Jag tycker det är lite konstigt att ingen av personerna som "hyllar" bröderna nämner person 3.

Är det någon som vet vem det är?

Det vi vet hittills är:
- Chadi Abdallah
Född: 1988072*
Facebook: https://www.facebook.com/*hadi.abdallah.102 * = c

- Nabil Abdallah
Född: ?
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100013844360280

- Person 3 fortfarande okänd.
Den 3 är denna Omar S dvs 18 åringen https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
2018-06-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vill bara passa på att tacka dig för dina inlägg. Det har ju visat sig att du hade rätt i alla dina påståenden. Vilket givetvis höjer din trovärdighet ordentligt när det gäller händelser i Malmö.

Hur bedömer du risken för hämndaktioner under den närmsta tiden?

Tack själv

Det är svårt att säga.
Jag tror att detta dåd är en hämndaktion för en tidigare dåd mot en albansk kille som dessa var inblandade i. Är så fallet så kan mördarna igår lika väl kommit ifrån kosovo - pepprat loss och åkt över bron...
Citera
Medlem
”Polisen jagar en mörk bil” så det är lugnt, nu åker dom fast!
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De är ju helt jävla sjuka i huvudet. Naturligtvis är "SD-scoopet" en del av en uttänkt strategi. Varje gång det sker ett massmord eller en terrorattack som kan gynna SD så gräver man fram nån fjantig SD-nyhet i syfte att begränsa skadan. Sorry det funkar inte längre Thomas Mattsson! Folk blir bara ännu mer förbannade!

Word.

Folk som jag känner tror inte pa media eller politiker längre alls.
Och jag förstår dom.
Citera
2018-06-19, 10:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det tror jag, men samtidigt så finns det väl ingen anledning ge sig på oskyldiga. Nån slags moral har även kriminella. Träffar man "fel" person kan det dessutom bli tal om att man skaffar sig fler fiender.

Hade jag själv velat skjuta någon (och det har hänt) så hade jag sett till att bara försöka träffa den personen. Varför skulle jag vilja skjuta ner andra i närheten? Det är ändå människor vi talar om. Man kan ju inte inleda en privat slakt.
Det man måste väga in här är klan-mentaliteten. Alla i den andra klanen betraktas som lika skyldiga & kan utan dåligt samvete skjutas ner.

Man undviker säkert att skjuta ner någon ur en annan klan, för att inte skapa ännu en vendetta som pågår i hundratals år.
Citera
2018-06-19, 10:17
Medlem
Samtliga 6 Kriminella säger polisen
Citera
2018-06-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords
Är det lätt att fly i en bil från platsen? Vet man var den tog vägen?

Det är ett riktigt bra ställe för att trycka gasen i botten. Du har hur många olika alternativ som helst att köra 200 meter från platsen.

https://www.google.com/maps/@55.6064...7i13312!8i6656
Citera
2018-06-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Att skjuta med automatvapen går mycket fortare än så. 10 skott i sekunder är inte ovanligt, vilket tömmer magasinet på mindre än fem sekunder.
Om det nu är ett automatvapen. Semi-automatvapen är vanligare och förväxlas ofta med automatiska vapen.

Ja jo det menar du inte? Jag talar om hela scenariot att gärningspersonerna verkar på platsen och sticker inom loppet av något minut och att det då är ganska ovidkommande huruvida polisen står parkerade ett kvarter bort, har sin polisstation 50m ifrån eller var de är, för de hinner inte ens få larmet innan det är över. Men tack för att du förtydligade det uppenbara.
Citera
2018-06-19, 10:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiksagare
Samtliga 6 Kriminella säger polisen
Grovt kriminella dessutom.
Föga förvånande va? Jag trodde att detta var kompetensregn....
Citera
2018-06-19, 10:19
Medlem
Stentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
SVT rapporterar att antalet skjutningar minskar drastiskt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...skar-drastiskt

Dom flyr till grannkommunerna.
Citera
2018-06-19, 10:24
Medlem
Några korta fakta om brottsplatsen, för den som inte är bekant med Malmö:
  1. Polishuset, aka Rättscentrum ligger i princip mitt emot brottsplatsen. Ingången ligger dock på andra sidan huset.
  2. Internetcaféet ligger 2 kvarter från utfarten till E22 norrut. Efter skottlossningen är det inga problem att köra ut på E22 innan polisen kommit på plats. I princip skulle man nästan kunna vara ute på E22 redan innan 112 kunnat meddela adressen till polis/ambulans.
  3. Från avfarten till E22 är det 2,7 km till närmaste avfart där man kan välja att fortsätta på motorvägar nordost mot Lund, nordväst mot Helsingborg/Göteborg, eller svänga söderut på inre ringvägen (vilket man skulle kunna göra om man vill till Danmark, men det hade man kunnat göra redan vid första avfarten).
  4. Även ytterligare några km på E22 fortsatt mot nordost kan man återigen att fortsätta mot Lund, välja att svänga nordväst mot Helsingborg/Göteborg, eller sydost mot Danmark.
  5. Bron mot Danmark ligger 15 km (< 20 minuter) från brottsplatsen. Det är alltså extremt lätt att snabbt komma långt från Malmö innan helikopter och ev. vägspärrar är på plats.
  6. Malmö är extremt kompakt och saknar direkta förorter. Från stadens geografiska centrum (det affärstäta centrum ligger dock i nordvästra utkanten) ligger i princip alla ytterområden inom 3-4 km. Därefter är det åkermark åt "alla" håll.
  7. Brottsplatsen ligger i ett litet område med flerbostadshus från 30-50-talet, med priser lämpade för medelklassen till övre medelklassen, nära ca 4-5 mindre affärskvarter.
  8. Brottsplatsen är på kort gångavstånd från det egentliga affärstäta centrumet. Men återigen - Malmö är extremt kompakt byggt.
Citera
2018-06-19, 10:25
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Tyckte mig läsa igår att Polisens tales-hen hade sagt att händelser som dessa inte utgör någon fara för allmänheten... har de inte utbildats i riskerna med bristande kulfång? Något varenda liten juniorjägare eller luftgevärsskytt känner till.

Däremot så stänger Polisens besiktningsmän civila skjutbanor på löpande band eftersom det exempelvis finns:

1) Gräs i vallen.

2) Synliga skruvskallar i målställningar som kan ge rikoschetter.

3) Semaforen sitter på rundvirke när säk B stipulerar att det ska vara platt virke.

Allt detta är jättefarligt, och resulterar i skjutförbud på en normal Polisbesiktning.

Att kriminella provskjuter i garage är däremot inte någon fara för allmänheten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...vskjuter-vapen

Citat: "Trots att det handlar om vapen som automatkarbinen Kalasjnikov eller AK-47, tror inte Erik Jansåker att det är någon fara för allmänheten."

Fler kameror är lösningen.

True story.

Sverige är så jävla fucked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in