Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Bara intresserade av att ligga, det är helt korrekt.
Så letar du något seriöst skulle jag säga att du får leta dig uppåt i åldrarna, 35-40-50 kanske t.om!
Vill inte vara taskig eller elak. Men jag stämmer in på din ålder. Sannolikheten att jag skulle gå på en seriös dejt med någon som är 30+ med barn är lika med noll. Bara intresserad av sex isåfall.

Klart finns säkert någon kille som är unik som vill vara extra pappa åt dina barn som inte har några själv men jag pratar majoriteten här. Nej, du får nog bita i det sura äpplet och höja åldern, eller bli utnyttjad.

Det känns ju jävligt hemskt att säga, men tyvärr tror jag att det ligger en hel del i det här. Dock finns det säkert en del singelpappor runt min ålder som inte ser det som någon dealbreaker. Kan kanske till och med vara någon som tycker det är positivt, i synnerhet om era barn är relativt jämngamla.

Hur gammal är du och vilka åldrar söker du på Tinder?
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-18 kl. 11:49.
Citera
2018-06-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Och att du inte skulle ha tid. Really? Jag pluggar heltid, lägger 25h per vecka på en hobby under kontrakt, sköter ett eget hem, jobbar extra, och har ett helt okej socialt liv. Jag får min beskärda dejtingdel ändå. Tvivlar på att en singelmorsa på FB har ett sånt sjukt intressant och stressat liv att hon bara kan ses efter 22 några enstaka gånger. Lol.

Hehe, du vet ju hur tjejerna är.
Dom lever livet av en entreprenörs-VD för dom har fått för sig att det är attraktivt. När verkligheten är mjukisbyxor, netflix och Ben & Jerry.
Citera
2018-06-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Och att du inte skulle ha tid. Really? Jag pluggar heltid, lägger 25h per vecka på en hobby under kontrakt, sköter ett eget hem, jobbar extra, och har ett helt okej socialt liv. Jag får min beskärda dejtingdel ändå. Tvivlar på att en singelmorsa på FB har ett sånt sjukt intressant och stressat liv att hon bara kan ses efter 22 några enstaka gånger. Lol.
Den ena veckan bor mina barn hemma hos mig och då skulle det inte ens komma på tal att träffa någon. De kommer först och jag skulle aldrig få för mig att låta någon tillfällig kontakt träffa dem.
Den andra veckan arbetar jag till 22 på kvällen men vist jag har några timmar på morgonen där också.

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Det känns ju jävligt hemskt att säga, men tyvärr tror jag att det ligger en hel del i det här. Dock finns det säkert en del singelpappor runt min ålder som inte ser det som någon dealbreaker. Kan kanske till och med vara någon som tycker det är positivt, i synnerhet om era barn är relativt jämngamla.

Hur gammal är du och vilka åldrar söker du på Tinder?
Jag är 31 och söker mellan 25 och 45. Sen börjar de ju närma sig ålder med mina föräldrar och det känns inte så intressant.
Citera
2018-06-18, 12:22
Medlem
Jävligt trist att barn ska behöva bli ett hinder, men det blir ju ofta så. De tider som en singelmorsa ofta kan erbjuda är klockrena för en kille och vill han inte bli en älskare så lär han bli det. Han kan inte komma närmare om han nu vill det och han kommer till slut gilla det kravlösa och lättsamma.
Citera
2018-06-18, 13:19
Medlem
Zevs1337s avatar
Tjena,

Jag har haft ett konto på Tinder sedan 2015 men det var inte förrän i slutet av 2017 som jag började använda det. Jag märker att jag otroligt sällan får matchningar, får även knappt några likes. Jag har läst att detta kan bero på algoritmen som finns på Tinder. Jag tycker att jag lätt är över average utseendemässigt (kan skicka bild vid behov) men jag har ingen framgång på Tinder.

Det känns som att jag ligger väldigt långt bak i listan för swipande damer då de har så många att swipea på och jag ligger typ sist. De enda damerna jag matchar med är via super likes därför att jag då kommer före i "kön".

Vad har ni för tips att ge till mig? Hur kan jag återställa balansen i algoritmen?

Uppskattar verkligen svar från er och tack på förhand.
Citera
2018-06-18, 17:34
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Alltså man gallrar ju bort mammor innan man vet om man har kemi. Vilket är ett rationellt beteende med tanke på att det finns gott om tjejer utan barn och det inte är större sannolikhet att man ska klicka med nån för att hon är förälder. Om man däremot ses och faller för någon innan man vet om att hon har barn så kan det kanske vara en annan sak.

Fast i mitt fall känns det som sagt viktigt att jag potentiellt är den förste och ende hon delar upplevelsen – att bilda familj – med. Jag är perfektionistiskt lagd helt enkelt.

Håller med. Finns dessvärre inte ens sportmössa jag ens kommer ge en morsa chansen seriöst, såvida jag själv inte skaffar barn och blir singel. Är för mycket meck helt enkelt så alla morsor ryker direkt. Sorry, är den bistra verkligheten likt att tjejer automatiskt ratar snubbar med barn, är under en viss längd m.m.

Dock tenderar de morsor jag matchar med att vara riktigt fräscha, så känns som det blir helt omvända spelregler på Tinder när det gäller morsor! Kan därför tänka mig att det gäller att se upp extra för oseriösa snubbar som bara vill doppa...
Citera
2018-06-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Håller med. Finns dessvärre inte ens sportmössa jag ens kommer ge en morsa chansen seriöst, såvida jag själv inte skaffar barn och blir singel. Är för mycket meck helt enkelt så alla morsor ryker direkt. Sorry, är den bistra verkligheten likt att tjejer automatiskt ratar snubbar med barn, är under en viss längd m.m.

Dock tenderar de morsor jag matchar med att vara riktigt fräscha, så känns som det blir helt omvända spelregler på Tinder när det gäller morsor! Kan därför tänka mig att det gäller att se upp extra för oseriösa snubbar som bara vill doppa...

Haha! Lite samma för mig faktiskt.
Roliga är ju det där ögonblicket när man inser att "Jaha, fan..Hon är singelmorsa"
Eftersom man blir så förvånad att en sån där heting är med i tindern, men idag är väl tinder/onlinedating lika mainstream som "Sverige vann mot Sydkorea 1-0!!" *spam i ansiktet på dig*
Citera
2018-06-18, 18:42
Medlem
Honeyvoices avatar
Jag blev nyfiken på hur länge nätdejting hållit på och hittade detta…visste inte att det var samma koncern.

"Match.com är en dejtingsida som grundades i USA 1995. Match.com finns i 25 olika länder på åtta olika språk. År 2002 lanserades sidan för den nordiska marknaden. Företaget grundades av Gary Kremen och Peng T. Ong och har sitt huvudkontor i Dallas. Match.com ägs av IAC, samma koncern som bland annat äger dejtingappen Tinder."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Match.com
Citera
2018-06-18, 18:52
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag blev nyfiken på hur länge nätdejting hållit på och hittade detta…visste inte att det var samma koncern.

"Match.com är en dejtingsida som grundades i USA 1995. Match.com finns i 25 olika länder på åtta olika språk. År 2002 lanserades sidan för den nordiska marknaden. Företaget grundades av Gary Kremen och Peng T. Ong och har sitt huvudkontor i Dallas. Match.com ägs av IAC, samma koncern som bland annat äger dejtingappen Tinder."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Match.com
22 års byggande av soffliggande kvinnor som längtar efter Chads och 22 års byggande av män som naivt tror dom ska hitta en själsfrände. Kan en tjej med 3000 i EQ fixa detta mission impossible? Inlägget självförstörs in 9..8.. 7.. osv. Tror appversioner av dejting såsom Tinder sänkte mycket.
Citera
2018-06-18, 20:10
Medlem
janwindahls avatar
Allmänt snack om nätdejting tar vi i (FB) Den stora tråden om nätdejting /mod
Ett antal inlägg raderade.
/Mod
Citera
2018-06-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
22 års byggande av soffliggande kvinnor som längtar efter Chads och 22 års byggande av män som naivt tror dom ska hitta en själsfrände. Kan en tjej med 3000 i EQ fixa detta mission impossible? Inlägget självförstörs in 9..8.. 7.. osv. Tror appversioner av dejting såsom Tinder sänkte mycket.

You don't say ...?
Citera
2018-06-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zevs1337
Tjena,

Jag har haft ett konto på Tinder sedan 2015 men det var inte förrän i slutet av 2017 som jag började använda det. Jag märker att jag otroligt sällan får matchningar, får även knappt några likes. Jag har läst att detta kan bero på algoritmen som finns på Tinder. Jag tycker att jag lätt är över average utseendemässigt (kan skicka bild vid behov) men jag har ingen framgång på Tinder.

Det känns som att jag ligger väldigt långt bak i listan för swipande damer då de har så många att swipea på och jag ligger typ sist. De enda damerna jag matchar med är via super likes därför att jag då kommer före i "kön".

Vad har ni för tips att ge till mig? Hur kan jag återställa balansen i algoritmen?

Uppskattar verkligen svar från er och tack på förhand.

bra bilder och då menar jag BRA bilder. googla på typ populära män på tinder och jämför deras bilder med din(a) sen är det bara kopiera. har du redan riktigt bra bilder så blir det såklart svårare.. Jag har samma problem som dig man får boosta det är det eller bättre bilder/mer populär som hjälper (ok man kan också krångla skapa nya accounts regelbundet) edit2: det funkar också att åka utomlands till tredje världen typ..
Senast redigerad av chipskungen 2018-06-18 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in