2018-06-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jo, det syns för alla användare om ett inlägg har rapporterats eller inte, och när jag skrev mitt inlägg var ditt inlägg inte rapporterat. Nu är inlägget däremot raderat, troligen för att någon moderator har läst i den här tråden och blivit uppmärksammad på ditt OT-inlägg.

Jag såg det. Att skyla över sina enstaka misstag (eller användarnas som inte rapporterar det) är tydligen viktigare än diskussionen i allmänhet. Förstår ni verkligen inte hur mycket ni gör bort er?
Citera
2018-06-18, 12:55
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdemokrat
Jag såg det. Att skyla över sina enstaka misstag (eller användarnas som inte rapporterar det) är tydligen viktigare än diskussionen i allmänhet. Förstår ni verkligen inte hur mycket ni gör bort er?
Vilka "ni"? Det går bra att dua mig.
Citera
2018-06-18, 13:07
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Det finns ganska många andra medlemmar som får inlägg rapporterade och raderade, blir varnade, avstängda och/eller bannade. Finns också ett forum som bara handlar om avstängningar. Och så finns det Regler och FAQ samt detta forum, samt ett om forumförslag. Funkar inte perfekt här, imho, inte ens om man bara ser till deras (dvs admins) intentioner, men det tror jag inte heller att någon påstår.

Vill du veta hur det funkar här, utan att bara begränsas av egna tafatta försök, har du en del att studera. Lycka till.
Citera
2018-06-18, 13:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Nej, det där är inte sant. Att vara rolig går ofta under begreppet "trams" vilket gör att risken att inlägget raderas ökar medan arga inlägg ofta betraktas som "seriösa" och får stå kvar.
Nej då. Om du skriver ett inlägg som är roligt och OnT så kommer det inte att raderas. Att vara rolig är verkligen inte samma sak som att tramsa.
Citera
2018-06-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vill du veta hur det funkar här, utan att bara begränsas av egna tafatta försök, har du en del att studera. Lycka till.

Jag studerar mer än gärna andras upplevelser. Mina inlägg fungerade som en bas för debatten, och moderatorernas beslut att radera det kan jag bara se som ett försök att förstöra diskussionen.

Hittills har tråden, med ett par trevliga undantag, fyllts av idiotiska påhopp och inget matnyttigt. När man påpekar problem på forumet är det som att slå in en vägg. Orka.
Citera
2018-06-18, 13:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vad då misstag? Vi moderatorer gör det på ideell basis och ingen av oss sitter här 24/7. Allt åtgärdas inte på en gång och även om 0.03 är det vanligaste regelbrottet så brukar dom flesta av oss prioriterar inlägg som bryter mot en 1.xx-regel. Kort sagt så ta ett jävla chill-piller och RP:a inlägg som du anser bryta mot reglerna.

Edit: Med tanke på att du verkar tro att det är humor att rätta någons slarvfel så lär vi inte komma någonstans så jag tackar för mig och vi säger så.
Citera
2018-06-18, 13:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Nej, det där är inte sant. Att vara rolig går ofta under begreppet "trams" vilket gör att risken att inlägget raderas ökar medan arga inlägg ofta betraktas som "seriösa" och får stå kvar.

Visst är det sant. Du får vara hur roligt du vill så länge det är on topic och har inget med trams att göra.

Försöker du enbart skämta är det självklart 0.03, fast oftast mer off topic än trams.
Citera
2018-06-18, 13:32
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Jag studerar mer än gärna andras upplevelser. Mina inlägg fungerade som en bas för debatten, och moderatorernas beslut att radera det kan jag bara se som ett försök att förstöra diskussionen.
Du länkade till ett OT-inlägg du hade skrivit och som ingen hade rapporterat, och du uttryckte förundran över att det fick stå kvar. Uppenbarligen fick någon moderator på detta omständliga sätt nys om inlägget och raderade det, vilket förstås var helt korrekt då inlägget var uppenbart OT. Du hade kunnat göra rätt från början genom att rapportera ditt eget inlägg för OT. Om det trots det hade fått ligga kvar hade det varit något uppseendeväckande som hade kunnat tjäna som ett exempel för den tes du för fram.
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-06-18 kl. 13:34.
Citera
2018-06-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej då. Om du skriver ett inlägg som är roligt och OnT så kommer det inte att raderas. Att vara rolig är verkligen inte samma sak som att tramsa.

Om jag säger så här då, efter att ha tagit ett chill-pill: är det ovanligare att folk rapporterar elaka inlägg som innehåller t.ex. 50% off-topic, än rapporterar inlägg som är 50% off-topic med osäkerhet som visar sig i humor?

Får den som som står och skriker "jag hatar dig" på Stockholms C, mer uppmärksamhet än den som försiktigt säger "jesus älskar dig"? Ja, självklart.

Varför?
Citera
2018-06-18, 13:47
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Hej!
I tråden (FB) Saknar att ha en pojkvän skrev någon till TS "du skriver som en 3 åring", och jag svarade "3-åring". Kanske inte tillräckligt roligt, jag fick i alla fall en varning. I samma tråd skrev jag det här inlägget, som har fått stå kvar.
Något sådant inlägg har du inte skrivit i den tråden, alltså har det heller inte raderats eller varnats. Men det hade såklart fått den påföljden då det inte har med ämnet att göra och således bryter mot 0.03.
Citat:
(FB) Är de här orden positiva när de sägs om en tjej? svarade jag "Jag uppfattade inte problemet, men jag blev upphetsad av alla bokstäver och siffror", och blev varnad. Om någon hade skrivit "det går inte att fatta nånting av det du skriver, har du nån jävla diagnos", hade det passerat då? I så fall varför?
Självklart hade ett sådant inlägg också raderats och troligtvis varnats för. 0.03 Detta är det enda inlägg som du har varnats för.

Jag är medveten om att du inte klagade på dessa specifika fall men eftersom att du gav dom som exempel på något "förekommande fenomen" så måste det bemötas då dom uppenbarligen är helt felaktiga.
Och såklart, som du redan har fått förklarat för dig tidigare så är vi moderatorer inte inloggade dygnet runt och sitter och lusläser varenda inlägg. Använd rapporteringsfunktionen ifall du ser något som du tror bryter mot någon regel så tas dessa om hand så snart någon har tid.
Citera
2018-06-18, 13:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om jag säger så här då, efter att ha tagit ett chill-pill: är det ovanligare att folk rapporterar elaka inlägg som innehåller t.ex. 50% off-topic, än rapporterar inlägg som är 50% off-topic med osäkerhet som visar sig i humor?

Får den som som står och skriker "jag hatar dig" på Stockholms C, mer uppmärksamhet än den som försiktigt säger "jesus älskar dig"? Ja, självklart.

Varför?
Det beror även på i vilken typ av tråd inlägget finns i, Men framför allt på vem som postar.
Är man, som jag & flera andra, punktmarkerad så går det max en minut innan man ser att någon rapporterat. Då kvittar det om man är elak eller rolig, det rapporteras lik förbannat.
Citera
2018-06-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Något sådant inlägg har du inte skrivit i den tråden, alltså har det heller inte raderats eller varnats. Men det hade såklart fått den påföljden då det inte har med ämnet att göra och således bryter mot 0.03.

Fan, nu åker jag dit på 1.07.

Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Jag är medveten om att du inte klagade på dessa specifika fall men eftersom att du gav dom som exempel på något "förekommande fenomen" så måste det bemötas då dom uppenbarligen är helt felaktiga.
Och såklart, som du redan har fått förklarat för dig tidigare så är vi moderatorer inte inloggade dygnet runt och sitter och lusläser varenda inlägg. Använd rapporteringsfunktionen ifall du ser något som du tror bryter mot någon regel så tas dessa om hand så snart någon har tid.

Jag vet att ni inte är inloggade jämt, och det är ett jävla tjat om det. Prova att kommentera frågan istället, för den här tråden handlar inte om mig, hur mycket ni än försöker få det till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in