Citat:
Ursprungligen postat av
Kissdemokrat
Hej!
Låtom mig ge ett par exempel som jag själv har fått varning för, för att få igång diskussionen. Det är det jag kan erbjuda, min egen erfarenhet av forumet. Det är svårt att veta vad andra har varnats för. Det handlar alltså inte om klagomål på moderatoråtgärderna i dessa specifika fall.
I tråden
(FB) Saknar att ha en pojkvän skrev någon till TS "du skriver som en 3 åring", och jag svarade "
3-åring". Kanske inte tillräckligt roligt, jag fick i alla fall en varning.
Roligt? Om vi helt lämnar kvalitetsbedömningen av humor i det fallet, så spelar det inte minsta roll om inlägget är roligt eller inte. Det har ju inget med ämnet att göra och raderades därför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kissdemokrat
I samma tråd skrev jag
det här inlägget, som har fått stå kvar.
På
(FB) Är de här orden positiva när de sägs om en tjej? svarade jag "Jag uppfattade inte problemet, men jag blev upphetsad av alla bokstäver och siffror", och blev varnad.
Återigen tämligen självklart eftersom det inte hade med ämnet att göra. Liksom det andra inlägget du tog upp som nu är raderat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kissdemokrat
Om någon hade skrivit "det går inte att fatta nånting av det du skriver, har du nån jävla diagnos", hade det passerat då? I så fall varför?
Nej, eftersom det också hade varit utanför ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kissdemokrat
Är det osäkerhet som moderatorerna går igång på och slår ner på, och är det ett problem? Varför är det värre att misslyckas med att vara rolig, än att misslyckas med att vara elak?
Den enda som verkar osäker här är du, tycks det mig. Det är helt ok att du tror att du är rolig eller elak i dina inlägg, det har inte ett dugg med saken att göra. Så länge du helt saknar förmåga att vara rolig och/eller elak
samtidigt som du håller dig till ämnet, så lär dina inlägg raderas.
Det finns många skribenter på forumet som klarar detta väldigt bra. Du verkar inte tillhöra dessa.
De skribenter som har förmågan att hålla sig till ämnet och
samtidigt vara tex förolämpande (eller roliga) lyckas ofta lura mindre begåvad skribenter att skriva inlägg som är
enbart förolämpande (eller roliga) varpå dessa raderas och postaren ibland varnas.