2018-06-17, 22:20
Medlem
Kurt1s avatar
Nu lovar Löfven att "ta bort alla utsatta områden". Rinkeby, Biskopsgården och Rosengård typ. Och hur ska du lyckas med detta nu då, Steffe? Atombomber?
Senast redigerad av Kurt1 2018-06-17 kl. 22:55.
Citera
2018-06-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Nu lovar Löfven att "ta bort alla utsatta områden". Rinkeby, Biskopsgården och Rosengård typ. Och hur ska du lyckas med detta nu då, Steffe? Atombomber?

Jag tror du har massuppfittat en aning. Han ska inte ta bort områdena, han lovar att ta bort utsattheten.
Citera
2018-06-18, 01:39
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag tror du har massuppfittat en aning. Han ska inte ta bort områdena, han lovar att ta bort utsattheten.
Hur ska det gå till då?
Citera
2018-06-18, 08:43
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:

Nej, men jag förlöjligade honom lite. Men han förtjänar förlöjligandet. Det är väldigt lätt att säga en sån sak, men väldigt svårt att genomföra i praktiken. Dessutom är det ingen som vill ha dessa områden, och inte minst tidigare regeringar, men det är helt enkelt en omöjlighet att få bort dessa områden samtidigt som man har massinvandring av araber och negrer. Istället växer dom och fler. Han är en idiot som inte förstår eller inte vill förstå att enda lösningen är att stoppa massinvandringen av drägg från Asien och Afrika, och att skicka tillbaka dom. Och om dom nu ska vara här, så är det faktiskt bättre att dom är i ghetton så att vi svenskar slipper dom så mycket som möjligt.
Citera
2018-06-18, 08:45
Medlem
Citat:
Nej, men jag förlöjligade honom lite. Men han förtjänar förlöjligandet. Det är väldigt lätt att säga en sån sak, men väldigt svårt att genomföra i praktiken. Dessutom är det ingen som vill ha dessa områden, och inte minst tidigare regeringar, men det är helt enkelt en omöjlighet att få bort dessa områden samtidigt som man har massinvandring av araber och negrer. Istället växer dom och fler. Han är en idiot som inte förstår eller inte vill förstå att enda lösningen är att stoppa massinvandringen av drägg från Asien och Afrika, och att skicka tillbaka dom. Och om dom nu ska vara här, så är det faktiskt bättre att dom är i ghetton så att vi svenskar slipper dom så mycket som möjligt.
Är det nån som tar det på allvar vad Clownen säger öht?
Citera
2018-06-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Hur ska det gå till då?

Ingen aning, har du?

Citat:

Vill du helst att de är utsatta också eller räcker det ifall du slipper dom?

Citat:
Ursprungligen postat av Wieso

Nog har det mycket svammel från Kurt1 men clown var väl att ta i?
Citera
2018-06-18, 10:24
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Nog har det mycket svammel från Kurt1 men clown var väl att ta i?

Han kanske menade Löfven.
Citera
2018-06-18, 10:48
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt Kurt1.
Naturligtvis menade jag inte dig utan SL.
Citera
2018-06-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso

Det blir mindre och mindre väljare som tar Löfven på allvar. Idel tomma innehållslösa s. k. löften. Enbart försök till valfläsk.
Citera
2018-06-19, 00:11
Medlem
Citat:

Jo, det tycks som han(?) gjorde det, även om varken hans(?) inlägg eller det han citerade gjorde det speciellt självklart att så var fallet.
Citera
2018-06-19, 00:16
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Han fixar det på samma sätt som Fridolin fixade skolan på 100 dagar
Citera
2018-06-19, 01:08
Medlem
Citat:

Genom att satsa 3 miljarder årligen över 5 år på att bland annat betala för folks stambyten i de här områdena så att de slipper hyreshöjningar till skillnad från alla andra. Kopplingen till hur det minskar brottsligheten är inte glasklar, men det är en åtgärd som aktivistfalangerna har förespråkat länge och det handlar om förorter. Så vad ska Löfven göra? Aktivisterna styr ju partiet. Köper inte väljarna detta så är det bara att läxa upp dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in