Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-18, 13:23
  #4777
Medlem
Stefan måste avgå till hösten.
Han är nu en alltför stor belastning för S och dom vill ha 1 år med Magda innan valet.
Citera
2021-07-20, 09:26
  #4778
Medlem
Mogrens avatar
Tidigare brukade alltid svetsministern framhålla att han arbetat med skjutningarna från dag 1. Hur tycker ni han har lyckats?
Citera
2021-07-20, 10:47
  #4779
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Tidigare brukade alltid svetsministern framhålla att han arbetat med skjutningarna från dag 1. Hur tycker ni han har lyckats?

Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Stefan är involverad i det dagliga arbetet på departementet.
Han har nämligen av anonyma kollegor beskrivits som ett rundningsmärke.

Min gissning är att han sitter och fnular med den trasiga rakapparat som han köpte delar till mitt under pandemin, och att det går sådär med reparationen.
Citera
2021-07-20, 13:21
  #4780
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Stefan måste avgå till hösten. Han är nu en alltför stor belastning för S och dom vill ha 1 år med Magda innan valet.

Nej för då blir det regeringsombildning. Eller skulle han sitta som statsminister men lämna som partiledare?

Jag tror S kör rakt in i väggen med Löfven. De är för internt splittrade och allmänt oföretagsamma, de chansar på det de har. Gubben får sitta tills han förlorar ett val stort. Backar de 2 % får han vara kvar. Backar de 5 % så blir de tvungna att hitta någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Stefan är involverad i det dagliga arbetet på departementet. Han har nämligen av anonyma kollegor beskrivits som ett rundningsmärke.

Jag tror också det, det är därför han bara kan komma med floskler när han någon enstaka gång låter sig intervjuas av en regimtrogen journalist på StatensTV. Han vet helt enkelt inte vad de pysslar med i regeringen.
Citera
2021-07-21, 14:46
  #4781
Medlem
Ördögs avatar
Svett-Tsaren har åkt till Utöya för att få chansen att känna sig God och Betydelsefull, samt för att uppöva sina Retoriska Färdigheter.

Löfven på Utöya: Stor ära att få vara med
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/l...tt-fa-vara-med
Terroroffren på Utöya stod upp för alla människors lika värde. Det säger statsminister Stefan Löfven (S) på plats för en minnesstund om terrordåden i Norge 2011, dagen före tioårsdagen av massmordet.

– Det är viktigt att lyfta minnet av det som hände så att vi aldrig glömmer, sade han vid en pressträff på Utöya.

– När vi nu säger att vi aldrig får glömma det som hände, måste vi också leva upp till det löftet.

Han sade när han välkomnades på kajen att det är en stor ära att få vara med en sådan här dag.

– Norsk och svensk arbetarrörelse är så nära varandra, så för mig var det självklart.
Ingen behöver Breivik så mycket som vänstern
https://samtiden.nu/2021/07/ingen-be...-som-vanstern/
Det är paradoxalt, men nu – inför tio årsdagen för terrorn – är det vänstern som vill stärka Breiviks betydelse. De vill ge honom rollen som bevis på en högerkonspiration.
Det är därför svenske socialdemokratiske statsministern åker till Norge på tioårsdagen, medan han inte uppmärksammar årsdagar när svenskar dödats av islamister.
Citera
2021-07-21, 19:05
  #4782
Medlem
Nu är han - ursäkta Ördög som tvåa på bollen men ändå - på Utöya för att plocka politiska poäng. Alla begriper varför Löfven är där, för att rikta udden mot inte bara SD utan M och KD också.
Får de makten kommer högerextremas dåd i Sverige också.

Kommer lägligt när nyligen en polis är ihjälskjuten och två barn skottskadade av definitivt inte svenskar som röstar på eller ingår i familjer som röstar på blågula partierna.

Det är väl lika många som skjutits i Sverige under Löfvens tid som statsminister av hans väljare eller tillhöriga familjer som är hans väljare som terroristen dödade på Utöya.

Nu får han en stund att spela bort korten. Igen.
__________________
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-21 kl. 19:10.
Citera
2021-07-25, 08:54
  #4783
Medlem
jugbandbluess avatar
stefan löfvéns rap-låt från tråden riksdagsrap:

Citat:
tänker baskenimig inte börja rappa
aldrig ens köpt online, kan ni fatta?
vin, sprit och makt är mina intressen
stefan löfvén, rosenbad, är adressen

rimma kan jag, inga probs, fråga ulla
brukar rimma hennes namn på rödkulla
om ni fattar vad jag menar, nudge nudge
när jag fistar hårt i hennes lakritsfudge

skämt åsido jag är er stora landsfader
som berikar era liv med jihad-eskapader
och floskler om allas lika värde, alla får plats
nöjer mig inte förrän svenska folket ersatts

på s-kongressen är jag både gud och kung
kom samlas under scenen, beskåda min pung
ställer mig och runkar, portionerar sprutet
steffe kristi säd för er alla utgjutet

(FB) Rap från riksdagen ( skriv raptexter om det var rapdueller i riksdagen)
Citera
2021-08-06, 18:16
  #4784
Medlem
Rimberts avatar
USA har den gravt demente Biden som president, medan vi har den något efterblivna Löfven som statsminister, som inte verkar gå att rösta bort.
Vad är det som pågår egentligen?
Både ryssarna och kineserna gnuggar väl händerna åt sådana dårar som motståndare, som mest verkar fokusera på hudfärgs- och underlivsfrågor.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2021-08-06 kl. 18:37.
Citera
2021-08-06, 19:35
  #4785
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
USA har den gravt demente Biden som president, medan vi har den något efterblivna Löfven som statsminister, som inte verkar gå att rösta bort.
Vad är det som pågår egentligen?
Både ryssarna och kineserna gnuggar väl händerna åt sådana dårar som motståndare, som mest verkar fokusera på hudfärgs- och underlivsfrågor.

Nä, vaddå. Löfven hälsade ju idag att han trodde damerna skulle vinna finalen med 3-1 utan att nämna ett ord om att folk skjuts ihjäl nästan på en daglig basis i Sverige numera, eftersom det som gör Löfven riktigt förbannad, det är när svenska patienter helst väljer läkare som kan tala svenska. Det gäller att prioritera rätt här i livet. Så nog är det mer än hudfärgs- och underlivsfrågor
Citera
2021-08-14, 16:29
  #4786
Medlem
barkeepers avatar
Såg att Aftonbladet kritiserade Löfven för att han inte gick på kungliga dopet idag, utan skickade Mollgan istället. Men nu hittar jag inte den artikeln längre….intressant.
Citera
2021-08-22, 11:58
  #4787
Medlem
Neuschwansteins avatar
Källor: Löfven meddelar sin avgång inom kort – extra partistyrelsemöte i dag


https://omni.se/kallor-lofven-meddel...i-dag/a/ALRAjz

Tror ni att det stämmer? Är det för att han har tröttat(förstått att det blir jobbigt) att V hotar att rösta ner dom om dom inte får mer inflytande?

Edit: Nu är det bekräftat att han avgår som statsminister.
__________________
Senast redigerad av Neuschwanstein 2021-08-22 kl. 12:03.
Citera
2021-08-22, 12:06
  #4788
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwanstein
Källor: Löfven meddelar sin avgång inom kort – extra partistyrelsemöte i dag


https://omni.se/kallor-lofven-meddel...i-dag/a/ALRAjz

Tror ni att det stämmer? Är det för att han har tröttat(förstått att det blir jobbigt) att V hotar att rösta ner dom om dom inte får mer inflytande?

Edit: Nu är det bekräftat att han avgår som statsminister.

Har han avgått på riktigt den här gången?
(Så man slipper se fanskapet igen!)

Edit, verkar tyvärr dröja tills november
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2021-08-22 kl. 12:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback