2018-06-18, 09:23
Medlem
[quote=Gaianzenith|64372474]
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
When I first heard of Tim's death I thought there are only two ways: either he staged his death or some people had a sneaky plan to kill him.
And now many weeks later, despite all the facts and rumors (which are facts? which are rumors?), despite all the people, 'who know someone, who know someone ... who knows, despite all the diagnosis of so many people concerning Tim's mental health, I never lost this feeling that something is wrong with all that, that everything could have been completely different. What do you think?[/QUOTE

Normalt sätt tycker jag konspirationsteorier och övertolkning är hyfsat ointressant. Men när en person i princip reser sig från ett sällskap, lämnar och tar livet sig kanske ganska omedelbart (inte helt vanligt?). Till det statschefer och google chefer (väldigt mycket makt och pengar). Ev droger, ev tumult. Jag vill bara att så många frågetecken som möjligt rätas ut. Håller fast vid förklaringen: psykos efter alldeles för lång meditation i ett välvilligt sällskap som är förkrossat, jag tror det är så (+/- droger, svit av drog).
RIP, kärlek till alla nära och kära ❤️💔❤️
Fast vi vet ju inte om det ens var så det gick till...? Ingen som var där har väl uttalat sig, endast ”jag känner en kille som kände en kille som var där” på fb som källor..
Citera
2018-06-18, 09:43
Medlem
Med tanke på att det här med blåtirans vara eller icke vara kom upp igen för några sidor sedan, så har jag funderat på en liten teori om vad som kanske kan ha orsakat den. OM det nu fanns en blåtira, vilket jag känner mig delad till.
Vi har hört rykten om att han skadat sig eller försökt ta sitt liv tidigare under resan till Oman, men jag har inte sett någonstans (eller kanske missat) på vilket sätt detta ska ha skett.
Kanske att tillvägagångssättet varit av det slag att han i samband med försöket "trillat" eller på något sätt lyckats åsamka sig själv en blåtira runt ögat/pannan/tinningen?! Fallit och slagit i något?
Ren spekulation såklart och jag vet som sagt inte ens om jag tror att det fanns en blåtira eller om det är sol i samband med fotoljus etc. som framkallar de lite mörkare fläckarna.
Reflektioner?
Citera
2018-06-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Med tanke på att det här med blåtirans vara eller icke vara kom upp igen för några sidor sedan, så har jag funderat på en liten teori om vad som kanske kan ha orsakat den. OM det nu fanns en blåtira, vilket jag känner mig delad till.
Vi har hört rykten om att han skadat sig eller försökt ta sitt liv tidigare under resan till Oman, men jag har inte sett någonstans (eller kanske missat) på vilket sätt detta ska ha skett.
Kanske att tillvägagångssättet varit av det slag att han i samband med försöket "trillat" eller på något sätt lyckats åsamka sig själv en blåtira runt ögat/pannan/tinningen?! Fallit och slagit i något?
Ren spekulation såklart och jag vet som sagt inte ens om jag tror att det fanns en blåtira eller om det är sol i samband med fotoljus etc. som framkallar de lite mörkare fläckarna.
Reflektioner?

En version från ”någon som känner någon” är att hans skador var sådana att det uppenbart var självmordsförsök (handlederna?) , alla blev skärrade, familjen kontaktades och hans bror tog första flyget. Nästa försök lyckades han tyvärr med trots vaksamhet från omgivningen.
En förklaring eller teori av ”någon som känner någon” till blåtiran(som förmodligen inte är en blåtira utan endast skuggor, filter och kanske som solbränna från båten) är att Tim och hans sällskap bevittnade ett barnbrudbröllop och de uppstod tumult. Allt är skvaller och inte bekräftat (på fb) av från någon som var på plats, vad jag vet
Citera
2018-06-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Jag ser i Tims tatuering en kärleksflykt från flickans sida, hon litar inte på honom och när hon flyr kanske klipps hans hjärta där... och i hans ryggsäck (markerad med evighetsringen som är öppen på flickans sida) finns antingen ett troll eller en bukett med blommor(kan inte se vad det föreställer). Kanske är det pojkens historia i ryggsäcken? Innehåller den uppvaktning/troll?
Jag ser ingen ryggsäck. Jag ser en pojke som håller en bukett blommor bakom ryggen. Blommorna kan vara insvepta i papper, som en bukett man köper hos blomsterhandlaren.
Citera
2018-06-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
En version från ”någon som känner någon” är att hans skador var sådana att det uppenbart var självmordsförsök (handlederna?) , alla blev skärrade, familjen kontaktades och hans bror tog första flyget. Nästa försök lyckades han tyvärr med trots vaksamhet från omgivningen.
En förklaring eller teori av ”någon som känner någon” till blåtiran(som förmodligen inte är en blåtira utan endast skuggor, filter och kanske som solbränna från båten) är att Tim och hans sällskap bevittnade ett barnbrudbröllop och de uppstod tumult. Allt är skvaller och inte bekräftat (på fb) av från någon som var på plats, vad jag vet

Det där med barnbruden läste jag också om, men tycker det låter långsökt. (Trots videon till For a Better day.)
Sen var det någon som skrev att det inte syns några tecken på ev. skärsår på handlederna på den sista bilden på Tim på båten, om den nu togs dagen innan han dog, vilket vi inte heller vet med säkerhet. Ryktet sa ju även att det första försöket ska ha skett några dagar innan han verkligen lyckades ta sitt liv.
Citera
2018-06-18, 10:37
Medlem
Tror vi kan glömma att det är en blåtira.

Här t.ex är en bild från 2018, där vi kan se lätt svullnad under samma öga, dvs Tim's högra sida.

https://i.ytimg.com/vi/JIVV7PZ9r2I/hqdefault.jpg

Tror det handlar om "vanliga" påsar under ögonen pga stress, för lite sömn osv osv.
Citera
2018-06-18, 10:41
Medlem
Citat:
Det där med barnbruden läste jag också om, men tycker det låter långsökt. (Trots videon till For a Better day.)
Sen var det någon som skrev att det inte syns några tecken på ev. skärsår på handlederna på den sista bilden på Tim på båten, om den nu togs dagen innan han dog, vilket vi inte heller vet med säkerhet. Ryktet sa ju även att det första försöket ska ha skett några dagar innan han verkligen lyckades ta sitt liv.

Javisstja, det är ju helskumt 😔Hur kan någon se skador som tyder på självmordsförsök och bli väldigt orolig, ringa familjen och plocka undan vassa föremål. Skador som inte ses på båtbilden. Vilka skador skulle det kunna vara? Det är sånt som gnager.. det stämmer inte riktigt. Eller skedde försöket på kvällen efter båtturen och han lyckades dagen efter, skulle kunna vara en förklaring. Med respekt för alla som ogillar spekulationer byggda på rent skvaller..
Citera
2018-06-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Jag ser ingen ryggsäck. Jag ser en pojke som håller en bukett blommor bakom ryggen. Blommorna kan vara insvepta i papper, som en bukett man köper hos blomsterhandlaren.
Citerar mitt eget inlägg.
Om det är en hund pojken har bakom ryggen, då har de vänt på könsrollerna. Traditionellt avbildas kvinnor med trogna hundar och män med (trogna?) vapen.
Hunden symboliserar då kvinnans roll som mjukt kärleksfull och trofast och vapnen symboliserar mannens roll som tuff försvarare och erövrare.
Citera
2018-06-18, 11:24
Medlem
Citat:
Citerar mitt eget inlägg.
Om det är en hund pojken har bakom ryggen, då har de vänt på könsrollerna. Traditionellt avbildas kvinnor med trogna hundar och män med (trogna?) vapen.
Hunden symboliserar då kvinnans roll som mjukt kärleksfull och trofast och vapnen symboliserar mannens roll som tuff försvarare och erövrare.
Fast om det här är originalet
https://www.etsy.com/listing/167376708/banksy-girl-with-nail-bat-vs-boy-with
så tror jag att det är blommor pojken håller bakom ryggen, för det är så likt...

AB har artikeln om Tims tatuering 1 juli 2014. Var han tillsammans med någon då eller var det slut? Jag funderar på om flickan ska föreställa någon speciell tjej i hans tankar.
Citera
2018-06-18, 11:54
Medlem
Citat:
Fast om det här är originalet
https://www.etsy.com/listing/167376708/banksy-girl-with-nail-bat-vs-boy-with
så tror jag att det är blommor pojken håller bakom ryggen, för det är så likt...

AB har artikeln om Tims tatuering 1 juli 2014. Var han tillsammans med någon då eller var det slut? Jag funderar på om flickan ska föreställa någon speciell tjej i hans tankar.

Han och Racquel Bettencourt ska enligt pressen ha gått skilda vägar i slutet av 2014.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20052043.ab
Citera
2018-06-18, 12:08
Medlem
Citat:
Reflektioner?

Det är ingen blåtira. Der är dålig, belysning, skuggor, dålig kamera, IG filter och att han är solbränd i ansiktet som får det att se ut så.
Citera
2018-06-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Javisstja, det är ju helskumt 😔Hur kan någon se skador som tyder på självmordsförsök och bli väldigt orolig, ringa familjen och plocka undan vassa föremål. Skador som inte ses på båtbilden. Vilka skador skulle det kunna vara? Det är sånt som gnager.. det stämmer inte riktigt. Eller skedde försöket på kvällen efter båtturen och han lyckades dagen efter, skulle kunna vara en förklaring. Med respekt för alla som ogillar spekulationer byggda på rent skvaller..

Som jag har förstått det så är alla bilder som har kommit ut på Avicii i Oman tagna på han före 17.04.2018
Och att första självskadan skall han ha gjort 19.04.2018 och den slutliga 20.04.2018.
Så det finns inga offentliga bilder på Avicii från Oman Muscat när han mådde som sämst. Och bilderna vi har sett är från före nåt hände som fick han att vilja avsluta sitt liv just där och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in