Citat:
Ursprungligen postat av
EnilemmE
Med tanke på att det här med blåtirans vara eller icke vara kom upp igen för några sidor sedan, så har jag funderat på en liten teori om vad som kanske kan ha orsakat den. OM det nu fanns en blåtira, vilket jag känner mig delad till.
Vi har hört rykten om att han skadat sig eller försökt ta sitt liv tidigare under resan till Oman, men jag har inte sett någonstans (eller kanske missat) på vilket sätt detta ska ha skett.
Kanske att tillvägagångssättet varit av det slag att han i samband med försöket "trillat" eller på något sätt lyckats åsamka sig själv en blåtira runt ögat/pannan/tinningen?! Fallit och slagit i något?
Ren spekulation såklart och jag vet som sagt inte ens om jag tror att det fanns en blåtira eller om det är sol i samband med fotoljus etc. som framkallar de lite mörkare fläckarna.
Reflektioner?
En version från ”någon som känner någon” är att hans skador var sådana att det uppenbart var självmordsförsök (handlederna?) , alla blev skärrade, familjen kontaktades och hans bror tog första flyget. Nästa försök lyckades han tyvärr med trots vaksamhet från omgivningen.
En förklaring eller teori av ”någon som känner någon” till blåtiran(som förmodligen inte är en blåtira utan endast skuggor, filter och kanske som solbränna från båten) är att Tim och hans sällskap bevittnade ett barnbrudbröllop och de uppstod tumult. Allt är skvaller och inte bekräftat (på fb) av från någon som var på plats, vad jag vet