2018-06-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Om det ni säger har någon verklighetsförankring, samt artikeln jag länkade till i tidigare inlägg... rekommenderar jag er att ta en titt på tatueringen Tim hade: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19149829.ab När ni ser den och läser det andra, vad får ni för tankar då?

Att alla döljer något, att man kan få en kniv i ryggen när man minst anar det.
Citera
2018-06-17, 23:33
Medlem
GafflaLagom, intressant reflektion om Tims tatuering. Titta då på Tims sista publicerade inlägg (som finns kvar): https://www.instagram.com/p/BhKTiI3lx7d/?taken-by=avicii. Vad är era tankar då?
Citera
2018-06-17, 23:41
Medlem
Citat:
Om det ni säger har någon verklighetsförankring, samt artikeln jag länkade till i tidigare inlägg... rekommenderar jag er att ta en titt på tatueringen Tim hade: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19149829.ab När ni ser den och läser det andra, vad får ni för tankar då?

Jag känner att Tim sökte efter sann kärlek och inte den som hugger han i ryggen. Han kanske inte hade haft en flickvän före han blev känd och mångmiljonär och då kanske det tar mera på med falska människor.

Vad ser du?
Citera
2018-06-17, 23:52
Medlem
Jag ser i Tims tatuering en kärleksflykt från flickans sida, hon litar inte på honom och när hon flyr kanske klipps hans hjärta där... och i hans ryggsäck (markerad med evighetsringen som är öppen på flickans sida) finns antingen ett troll eller en bukett med blommor(kan inte se vad det föreställer). Kanske är det pojkens historia i ryggsäcken? Innehåller den uppvaktning/troll? Det är en evighetssymbol, som är öppen. Fåglarna är som flyktfåglar, som flyttar, men det är också sk. svalor. Det finns flera uttryck om svalor. Sedan är det en optisk illusion som de båda balanserar på, vad det nu kan betyda? Ikonen i mitten är en cirkel och den finns inom Egyptologi, som symbol för solen. Sedan finns en cirkel även i triangeln. Även frimurare använder trianglar. Används inom ganska mycket.
Notera detta är bara en helt normal sk. bildtolkning. Jag har inte skrivit en fullständig bildtolkning, detta är bara en version av flera. Inom bildtolkning kan det ske flera olika slags tolkningar. Vilken som är rätt vet vi inte utan förstahandskällan.

Reflektion?
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-06-18 kl. 00:02.
Citera
2018-06-18, 00:03
Medlem
Citat:
GafflaLagom, intressant reflektion om Tims tatuering. Titta då på Tims sista publicerade inlägg (som finns kvar): https://www.instagram.com/p/BhKTiI3lx7d/?taken-by=avicii. Vad är era tankar då?

Jag har alltid läst hans caption på sista bilden som sarkastisk, solen har gått ner över honom i californien, vilket förstärks av hans böjda hållning. Jag tror att tatueringens symbolik uppfyllts än en gång i just Californien, han har blivit backstabbad i en relation ännu en gång.

Vill också passa på att säga att jag är väldigt glad att du dykt upp i tråden, uppskattar dina inlägg och reflektioner väldigt mycket.

En sak: i en artikel du länkade tidigare sas det att Tim var ointresserad av sina sociala medier. Var det egentligen han själv som skrev och valde bilder ? Vad tror du?
Citera
2018-06-18, 00:06
Medlem
Citat:
Jag ser i Tims tatuering en kärleksflykt från flickans sida, hon litar inte på honom och när hon flyr kanske klipps hans hjärta där... och i hans ryggsäck (markerad med evighetsringen som är öppen på flickans sida) finns antingen ett troll eller en bukett med blommor(kan inte se vad det föreställer). Kanske är det pojkens historia i ryggsäcken? Innehåller den uppvaktning/troll? Det är en evighetssymbol, som är öppen. Fåglarna är som flyktfåglar, som flyttar, men det är också sk. svalor. Det finns flera uttryck om svalor. Sedan är det en optisk illusion som de båda balanserar på, vad det nu kan betyda? Ikonen i mitten är en cirkel och den finns inom Egyptologi, som symbol för solen. Sedan finns en cirkel även i triangeln. Även frimurare använder trianglar. Används inom ganska mycket.
Notera detta är bara en helt normal sk. bildtolkning. Jag har inte skrivit en fullständig bildtolkning, detta är bara en version av flera. Inom bildtolkning kan det ske flera olika slags tolkningar. Vilken som är rätt vet vi inte utan förstahandskällan.

Reflektion?

Min spontana första reflektion på det du skriver är att flickvännerna blivit överraskade över hur dåligt Tim har mått och hur sjuk han varit. Överraskade och overwhelmed, kanske rädda, också för hans bagage (som ligger som en resonansbotten för hans mående). De har inte vågat eller orkat stanna kvar.
Citera
2018-06-18, 00:40
Medlem
Jag funderar inte så mycket på bilden i det sista instagram inlägget utan texten som skrevs till. Googlade "It's always sunny i California" och fick upp den här.

https://www.youtube.com/watch?v=Bl-esRHl6KI

Tycker det kan stämma in på Tim och att det kanske var ett meddelande till familjen. Vad tror ni?
Citera
2018-06-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojitos
Jag har alltid läst hans caption på sista bilden som sarkastisk, solen har gått ner över honom i californien, vilket förstärks av hans böjda hållning. Jag tror att tatueringens symbolik uppfyllts än en gång i just Californien, han har blivit backstabbad i en relation ännu en gång.

Vill också passa på att säga att jag är väldigt glad att du dykt upp i tråden, uppskattar dina inlägg och reflektioner väldigt mycket.

En sak: i en artikel du länkade tidigare sas det att Tim var ointresserad av sina sociala medier. Var det egentligen han själv som skrev och valde bilder ? Vad tror du?

Jag tror inte det var TB som skrev inläggen. Tror verkligen det var Sean Eriksson (del av hans arbete). Därför är det en mix av gamla och nya bilder lite huller om buller. Och när frågor ställs som typ "where am I" är det ju bara för att få visningar. Tror inte det var TB heller.
Citera
2018-06-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Kan Tim ha fejkat sin död?
When I first heard of Tim's death I thought there are only two ways: either he staged his death or some people had a sneaky plan to kill him.
And now many weeks later, despite all the facts and rumors (which are facts? which are rumors?), despite all the people, 'who know someone, who know someone ... who knows, despite all the diagnosis of so many people concerning Tim's mental health, I never lost this feeling that something is wrong with all that, that everything could have been completely different. What do you think?
Citera
2018-06-18, 09:10
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:

Reflektion?

Jag ser siluetten utav en hund, terrier (loyalty) på pojkens rygg. Man ser huvudet och svansen.

Har sett många av Banksy's bilder i galleri. De är på samma gång vackra och vänliga som de kan ge en olustig skrämmande känsla.

Ska se om jag kan hitta en förklaring på illustrationen eller.. fråga en vän som känner Banksy om han kan hjälp till med meningen i hans illustration.

Tillägg.
Från:
http://www.banksywallstickers.com/product/banksy-boy-meets-girl/
Banksy Boy Meets Girl
The Banksy Boy Meets Girl painting showed up in London around 2002, and is very clearly part of Banksy’s style. It´s a provoking piece depicting a boy holding flowers and a girl holding a spiked baseball bat. Somehow you could think that this meeting between the children is going to get out of hand.
Senast redigerad av Truthseaker 2018-06-18 kl. 09:40. Anledning: Tillägg utav information
Citera
2018-06-18, 09:16
Medlem
[quote=av.fan2012|64372006]When I first heard of Tim's death I thought there are only two ways: either he staged his death or some people had a sneaky plan to kill him.
And now many weeks later, despite all the facts and rumors (which are facts? which are rumors?), despite all the people, 'who know someone, who know someone ... who knows, despite all the diagnosis of so many people concerning Tim's mental health, I never lost this feeling that something is wrong with all that, that everything could have been completely different. What do you think?[/QUOTE

Normalt sätt tycker jag konspirationsteorier och övertolkning är hyfsat ointressant. Men när en person i princip reser sig från ett sällskap, lämnar och tar livet sig kanske ganska omedelbart (inte helt vanligt?). Till det statschefer och google chefer (väldigt mycket makt och pengar). Ev droger, ev tumult. Jag vill bara att så många frågetecken som möjligt rätas ut. Håller fast vid förklaringen: psykos efter alldeles för lång meditation i ett välvilligt sällskap som är förkrossat, jag tror det är så (+/- droger, svit av drog).
RIP, kärlek till alla nära och kära ❤️💔❤️
Citera
2018-06-18, 09:17
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navet
Jag funderar inte så mycket på bilden i det sista instagram inlägget utan texten som skrevs till. Googlade "It's always sunny i California" och fick upp den här.

https://www.youtube.com/watch?v=Bl-esRHl6KI

Tycker det kan stämma in på Tim och att det kanske var ett meddelande till familjen. Vad tror ni?

"It's always sunny i California"

Är ett mycket vanligt uttryck som används i Kalifornien eller om Kalifornien. Bodde där ett tag och i min mening ett löst uttalande liknande "inget nytt under solen".

Gällande Tims /administratörens kommentar kanske det finns ett meddelande i det som jag inte är medveten om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in