Citat:
Ursprungligen postat av
Scarlettstorm
Det är så märkligt att du och en till försöker normalisera att någon säger att den ska döda sin fru/make och kasta ut den ur fönstret.
Hur stormigt förhållande som man har så får det aldrig förekomma att man säger sådana saker.
Och tvärtemot vad du anser så lämnar en vettig människa någon som säger att den ska kasta ut en ur fönstret.
Det ska aldrig accepteras. Och att du resonerar att det bara är en omskrivning och att vettiga människor inte anmäler för sånt säger väl mycket om dig och hur dina förhållanden har varit antar jag.
Verkligheten ser ut så, hur trist man än tycker att det är. Jag önskar att ingen sa så, men tyvärr sker det väldigt ofta i dylika situationer och därmed är det per definition normalt. Att någonting är normalt behöver inte betyda att det är bra. Det är helt normalt att barn retar varandra, det är helt normalt att vi förstör vårt klimat, det är helt normalt att länder krigar - tyvärr!
I det här fallet tycker jag dock inte att kommentaren "Ska jag slänga ut dig genom fönstret?" är så hemsk efter att hon vägrat prata med honom på tre dygn. Förmodligen kände han sig desperat och försökte provocera fram en diskussion.
Vettiga människor springer inte till polisen om man grälat med sin partner och denne slängt ur sig "Jag ska döda dig". Man vet om partnern menar det eller inte.