2018-06-04, 14:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Det är så märkligt att du och en till försöker normalisera att någon säger att den ska döda sin fru/make och kasta ut den ur fönstret.
Hur stormigt förhållande som man har så får det aldrig förekomma att man säger sådana saker.

Och tvärtemot vad du anser så lämnar en vettig människa någon som säger att den ska kasta ut en ur fönstret.
Det ska aldrig accepteras. Och att du resonerar att det bara är en omskrivning och att vettiga människor inte anmäler för sånt säger väl mycket om dig och hur dina förhållanden har varit antar jag.
Verkligheten ser ut så, hur trist man än tycker att det är. Jag önskar att ingen sa så, men tyvärr sker det väldigt ofta i dylika situationer och därmed är det per definition normalt. Att någonting är normalt behöver inte betyda att det är bra. Det är helt normalt att barn retar varandra, det är helt normalt att vi förstör vårt klimat, det är helt normalt att länder krigar - tyvärr!

I det här fallet tycker jag dock inte att kommentaren "Ska jag slänga ut dig genom fönstret?" är så hemsk efter att hon vägrat prata med honom på tre dygn. Förmodligen kände han sig desperat och försökte provocera fram en diskussion.

Vettiga människor springer inte till polisen om man grälat med sin partner och denne slängt ur sig "Jag ska döda dig". Man vet om partnern menar det eller inte.
Citera
2018-06-11, 08:44
Medlem
Korpen911s avatar
Hur går det i det här dramat nu då? Varit tyst ett tag!
Citera
2018-06-11, 09:14
Medlem
Det blev tyst när feminister och kommunister blev överbevisade att KH inte slag Sara på käften.
Citera
2018-06-14, 22:49
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Verkligheten ser ut så, hur trist man än tycker att det är. Jag önskar att ingen sa så, men tyvärr sker det väldigt ofta i dylika situationer och därmed är det per definition normalt. Att någonting är normalt behöver inte betyda att det är bra. Det är helt normalt att barn retar varandra, det är helt normalt att vi förstör vårt klimat, det är helt normalt att länder krigar - tyvärr!

I det här fallet tycker jag dock inte att kommentaren "Ska jag slänga ut dig genom fönstret?" är så hemsk efter att hon vägrat prata med honom på tre dygn. Förmodligen kände han sig desperat och försökte provocera fram en diskussion.

Vettiga människor springer inte till polisen om man grälat med sin partner och denne slängt ur sig "Jag ska döda dig". Man vet om partnern menar det eller inte.

Håller helt med dig. Det du skriver är klockrent.
Det är två som bråkar och att man i bråkets hetta säger saker som inte alltid är så bra är inte konstigt.
Det händer nog väldigt många och väldigt ofta men inte fasen polisanmäler man någon för dumma ord.
Hela den här soppan låter lite väl konstigt.
Citera
2018-06-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Sådana kommentarer är en sorts metaforer. Ett par som lever tillsammans och känner varandra utan och innan vet att orden är en omskrivning. Folk använder sig också ofta av förstärkningar, som t ex "Du fattar ingenting" när budskapet är "Jag tycker att du borde förstå det vi pratar om nu". En någorlunda vettig människa ser skillnaden mellan hot och förolämpning/provocerande uttalande, och den som anmäler sådant talar mot bättre vetande.

Helt korrekt.. om alla skulle anmäla för den sortens utryck skulle polisen inte göra annat än ta emot anmälningar.
I övrigt så har KH aldrig sagt att han ska döda henne. Det var fel av mig och informationen kom i andra hand. Enligt S själv så är det hotet om att kasta ut henne från ett alldeles för litet fönster som ligger kvar. Dett kan på sin höjd ge villkorligt och några tusenlappar i böter.
Citera
2018-06-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Håller helt med dig. Det du skriver är klockrent.
Det är två som bråkar och att man i bråkets hetta säger saker som inte alltid är så bra är inte konstigt.
Det händer nog väldigt många och väldigt ofta men inte fasen polisanmäler man någon för dumma ord.
Hela den här soppan låter lite väl konstigt.

Jo man anmäler om man tror man kan vinna något på att smutskasta någon och är en psykopat. Pengar, vårdnad om barn etc..
Citera
2018-06-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Ett objektivt inlägg, som dessutom visar på en skribent med, bland mycket annat, en väl utvecklad analytisk förmåga.
Bara att läsa igenom 2.400 inlägg, där max 10% är av intresse och tillför användbar substans, är en bedrift.
Oavsett ev. inställning i skuldfrågan så är det upplyftande med någon som kan se på saker och ting ur ett balanserat perspektiv.
Flashback skulle må bra av fler i din kaliber!

Bra skrivet... ett enda fel bara! Jag vet att det inte förekommit någon misshandel. De övriga i tråden vet inte vilket är sant!
Citera
2018-06-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Men KH är väl fortfarande misstänkt? Eller har förundersökningen lagts ned?

KH är släppt ur häktet eftersom det inte finns skäl att hålla honom kvar i häktet, som att han kommer att fortsätta
sin brottsliga verksamhet, undanröja bevis eller avvika.

Olaga hot står kvar.. resten är helt nerlagt eftersom det var påhittat,
Citera
2018-06-18, 00:23
Medlem
Citat:
Media går inte att lita på oftast men varför skulle man blint lita på en nyreggad kille som bara reggade sig för att skriva i den här tråden och som bara öser ur sig sitt förakt för SC. Känns snarare som att han har något emot henne och passar på att ösa skit över henne.
Och när det var flera tidningar som skrev att polisen hade varit där flera gånger kanske man borde fundera om det ändå finns sanning i det än att bara svälja allt som en nyreggad person skriver i den här tråden.

Jag vet hur jävliga kvinnor kan vara, men samtidigt vet jag hur misshandlande män kan vara.
Och jag vet hur svårt det är att ta sig ur destruktiva förhållanden, men att det skulle ta 15-20 år att ta sig ur det känns ju inte så troligt ändå.
Och KH har ju bevisat att hans syn på hur man beter sig mot sin sambo inte är vad den bör vara när han satte på en brud med sina kompisar på ett hotell när hans sambo var hemma med deras nyfödda dotter.
Så mycket var SC värd för honom då.
Dom borde ha gjort slut då.

Det är en ord mot ordsituation mellan SC och KH, jag tvivlar på att vi någonsin kommer att få reda på sanningen. Det kommer rinna ut i sanden förmodligen.

Och apropå lögner, ingen av er vet om det är lögner eller sanning som Ossie skriver.
Jag förstår faktiskt inte hur man kan tro så mycket på vad en person skriver.
Helst med tanke på att Ossie skrev att KH hade sagt att han skulle döda SC men att Ossie tyckte att det var något normalt i ett förhållande att säga.

Nyreggad = opålitlig? eller så reggar man sig för man vet sanningen.
Det enda jag skrivit i denna tråden som inte är 100 % sant är att KH sagt att han ska döda SC. Denna information kom från en tredje part (vän till SC)och var överdriven. Enligt SC själv så var det hotet om att kasta ut henne genom fönstret som anmäldes och det enda KH sagt. Ber om utsäkt för detta missförstånd samt felaktig publicering. I övrigt är allt korrekt och info kommer direkt från huvudpersonen själv (inte KH). SC är en psykopat som nu äntligen börjar förstå vad hon dragit igång. Så hon är nog den som mår sämst just nu när verkligheten börjar komma ifatt henne. Dessutom så inser hon att hon inte kommer få några större mängder pengar, får inget lån på någon bank då hon mer eller mindre aldrig jobbat och nu helt plötsligt står utan bostad, familj, jobb och pengar... Det är som en klok människa sa till mig en gång: Alla får gå till kassan och betala till slut.
Citera
2018-06-18, 00:36
Medlem
Citat:
Då har du nog inte läst det jag har skrivit till Ossie, för han skrev att polisen bara hade varit en gång till KH och enligt flera tidningar så står det att polisen har varit flera gånger till adressen.

Sen ställde jag frågan, att varför har inte KH lämnat SC om hon är så hemsk som Ossie påstår? Dom är bara sambos så hon kan inte ta hans pengar som en gift kvinna utan äktenskapsord kan göra. Så det kan inte vara därför som han stannar.

För mig finns det ingen logik i påståendet att SC skulle vara så hemsk för då borde KH ha lämnat henne för länge sen.

SC är den mest manupelativa människa du kan tänka dig. När du träffar henne älskar du henne. Trevlig, glad, social och bara helt störtskön.. MEN läs beskrivningen av en psykopat så förstår du. Hon har hjärntvättat KH i 16 år och fått honom tro att hon är världens bästa. Att hon haft en dold agenda från start vill nog inte KH förstå och än mindre acceptera. Men det kommer en dag när poletten trillar ner men inte ens nu efter hela den här soppan fattar han
Så det lär dröja.
Därför har han inte lämnat. Svagt men sant.
Citera
2018-06-18, 11:16
Medlem
En svensk hockeyprofil åtalas misstänkt för försök till grov misshandel, försök till misshandel och olaga hot mot en närstående.Enligt misstankarna har han bland annat försökt kasta ut personen genom ett fönster. Profilen förnekar brott.

https://www.expressen.se/sport/hockeyprofil-atalas-misstankt-for-brott-mot-narstaende/
Citera
2018-06-18, 11:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enron
En svensk hockeyprofil åtalas misstänkt för försök till grov misshandel, försök till misshandel och olaga hot mot en närstående.Enligt misstankarna har han bland annat försökt kasta ut personen genom ett fönster. Profilen förnekar brott.

https://www.expressen.se/sport/hockeyprofil-atalas-misstankt-for-brott-mot-narstaende/
Precis, så dravlet i tråden om att det enbart handlade om förlupna ord kan vi alltså lägga i den hög där det hör hemma. Han har dessutom slagit henne i form av minst en örfil.

Hon har självklart gjort rätt som anmälde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in