2018-05-31, 20:53
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Sakta i baken nu hjärtat
En sak kan vi ensas om är väl att KH inte begått något grövrebrott?

Fast hur kan du vara så övertygad om att han inte har begått något grövre brott?
Jag blev misshandlad under hela min barndom och det blev nästan aldrig några blåmärken på mig så hur ska hon kunna bevisa om han har slagit henne?
Citera
2018-05-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Fast hur kan du vara så övertygad om att han inte har begått något grövre brott?
Jag blev misshandlad under hela min barndom och det blev nästan aldrig några blåmärken på mig så hur ska hon kunna bevisa om han har slagit henne?
Iom att han blev släppt ur häktet.
Citera
2018-06-01, 12:40
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Tidigare använde du argumentet att han var häktad på sannolika skäl för att han var skyldig. Nu använder du som argument för att han är skyldig att det är svårt att bevisa. Du säger alltså emot dig själv. Om du ska gå efter din första logik bör du nu anse att sannolikheten att han är skyldig är liten.
Citera
2018-06-01, 12:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Citat:
Iom att han blev släppt ur häktet.
Men KH är väl fortfarande misstänkt? Eller har förundersökningen lagts ned?

KH är släppt ur häktet eftersom det inte finns skäl att hålla honom kvar i häktet, som att han kommer att fortsätta
sin brottsliga verksamhet, undanröja bevis eller avvika.
Citera
2018-06-01, 13:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

KH är släppt ur häktet eftersom det inte finns skäl att hålla honom kvar i häktet, som att han kommer att fortsätta
Nej. Han är släppt ur häktet för att misstanken om grov kvinnofridskränkning är nedlagd.
Vad man nu utreder för misstankar är okänt.
Citera
2018-06-01, 13:14
Medlem
Citat:

Du fick ett bra svar nedan.
Citera
2018-06-01, 14:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej. Han är släppt ur häktet för att misstanken om grov kvinnofridskränkning är nedlagd.
Vad man nu utreder för misstankar är okänt.
Tack, för upplysningen 😊
Om KH fortfarande är misstänkt för brott går det inte att dra några säkra slutsatser om hur grovt brotten är utifrån att han släppts från häktet. Det kan vara som jag skrev ovan men det kan också vara så att misstankarna gäller ett mindre allvarligt brott.
Citat:
Du fick ett bra svar nedan.
Svaret nedan är det här inlägget. Vad menar du?
Citera
2018-06-01, 15:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack, för upplysningen 😊
Om KH fortfarande är misstänkt för brott går det inte att dra några säkra slutsatser om hur grovt brotten är utifrån att han släppts från häktet. Det kan vara som jag skrev ovan men det kan också vara så att misstankarna gäller ett mindre allvarligt brott.

Svaret nedan är det här inlägget. Vad menar du?
Nej det kan inte vara som du skrev eftersom åklagaren droppat de misstankarna. Uppenbarligen betraktas det som nu ”utreds” som betydligt lindrigare och inte som ett brott med minst ett års fängelse i straffskalan.

Jag undrar om det inte är en utredning för att rädda åklagarens anseende, dra ut på det tills media tappat intresset varpå fallet stilla läggs ner. Cyniskt av mig, jag vet.
Citera
2018-06-01, 15:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Nej det kan inte vara som du skrev eftersom åklagaren droppat de misstankarna. Uppenbarligen betraktas det som nu ”utreds” som betydligt lindrigare och inte som ett brott med minst ett års fängelse i straffskalan.

Jag undrar om det inte är en utredning för att rädda åklagarens anseende, dra ut på det tills media tappat intresset varpå fallet stilla läggs ner. Cyniskt av mig, jag vet.
Nej, det är inte alls uppenbart att Huselius inte är misstänkt för ett brott som kan ge fängelse.

Jämför med Martin Timell, som är åtalad för våldtäkt. Åklagaren yrkade på två års fängelse.
Har Timell varit häktad under utredningen och rättegång?
Citera
2018-06-01, 16:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, det är inte alls uppenbart att Huselius inte är misstänkt för ett brott som kan ge fängelse.

Jämför med Martin Timell, som är åtalad för våldtäkt. Åklagaren yrkade på två års fängelse.
Har Timell varit häktad under utredningen och rättegång?
Nä, det förmenta BO finns inte i hans närhet så viss skillnad gentemot detta fall. Här gick det från sannolika skäl och häktning för recidivfara och dito undanröjning av bevis till... nada. Och KH har vad jag vet inte förbjudits återvända hem eller meddelats kontaktförbud.

Vi får väl konstatera att vi tror olika och jag tror inte man kommer fram till något som involverar fängelse. Om man nu öht kommer fram till något.
Citera
2018-06-01, 16:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Nä, det förmenta BO finns inte i hans närhet så viss skillnad gentemot detta fall. Här gick det från sannolika skäl och häktning för recidivfara och dito undanröjning av bevis till... nada. Och KH har vad jag vet inte förbjudits återvända hem eller meddelats kontaktförbud.

Vi får väl konstatera att vi tror olika och jag tror inte man kommer fram till något som involverar fängelse. Om man nu öht kommer fram till något.
Det är inte ens säkert att det har med hans fru att göra.

Även om det rör sig om hustrumisshandel finns det väl ingen anledning att förbjuda KH från att återvända till sin bostad eller meddela kontaktförbud? Frun kan ju tillfälligt ha flyttat ut och har kontakt med KH alt respekterar KH att hon inte vill ha kontakt. Bevisen lär då vara säkrade och fortsatt brottslighet är inte aktuell.

Det enda jag hävdar är att det inte går att dra de slutsatser som du gör. Jag har ingen uppfattning i sakfrågan, dvs vilket brott KH är misstänkt för. Kanske avskriva allt. Kanske går det till åtal. Jag tror ingenting om det.
Citera
2018-06-01, 16:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är inte ens säkert att det har med hans fru att göra.

Även om det rör sig om hustrumisshandel finns det väl ingen anledning att förbjuda KH från att återvända till sin bostad eller meddela kontaktförbud? Frun kan ju tillfälligt ha flyttat ut och har kontakt med KH alt respekterar KH att hon inte vill ha kontakt. Bevisen lär då vara säkrade och fortsatt brottslighet är inte aktuell.

Det enda jag hävdar är att det inte går att dra de slutsatser som du gör. Jag har ingen uppfattning i sakfrågan, dvs vilket brott KH är misstänkt för. Kanske avskriva allt. Kanske går det till åtal. Jag tror ingenting om det.
Du jämför ett snart 10 år gammal brott med ett i nutid mellan ett sambopar, jag tror inte det låter sig göra så enkelt.
Imho är det iaf så att åklagaren tog i från tårna här och ganska snabbt fick kalla fötter och backade. Vilket ju är bra om förutsättningarna tydligen ändrats så kraftigt. Alltnog, vi får se vad det landar i. Nån form av vapenvila hoppas jag på; för barnens skull.

P. S.
De är sambo, ej gifta.
D.S.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-01 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in