2018-06-17, 12:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Polisens undersökning i ladan 2015 fanns det ingenting att kritisera, den var oklanderlig.
Däremot framkom det vid analys att det var andra uppgifter som inte stämde in med påståenden som gjordes.
Därför blev fallet reviderat för mig 2015, och jag såg annorlunda på fallet sedan dess.
Jag ansåg bland annat att hängningen av Lisa i ladan hade inte varit genomförbar.

Men du var ju lika tvärsäker 2015 som du är nu. Fup:en var glasklar enligt dig. Vilka nya uppgifter har kommit fram som inte stämmer med de påståenden som gjordes?
2018-06-17, 13:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Polisens undersökning i ladan 2015 fanns det ingenting att kritisera, den var oklanderlig.
Däremot framkom det vid analys att det var andra uppgifter som inte stämde in med påståenden som gjordes.
Därför blev fallet reviderat för mig 2015, och jag såg annorlunda på fallet sedan dess.
Jag ansåg bland annat att hängningen av Lisa i ladan hade inte varit genomförbar.
Sedan kunde jag inte inse att Lisa hade varit i ladan överhuvudtaget, kvällen hon försvann.

Så du litar inte på polisen när det gäller de bevis de hittade i ladan som du har berömt eller ?
Hur kan polisen vara oklanderliga och få beröm av dig efter att FUP släpptes
samtidigt som du påstår att andra uppgifter som du gjorde analys av får dig att ändra dig?.
Då är ju polisens uppgifter med andra ord inte oklanderliga .
Och ändå så är det mycket viktigt att det är polisen som tar fram alla uppgifter ?
Om hängningen inte kan ha varit genomförbar varför påstår polisen som är oklanderliga detta ?
Hur kan ladan INTE vara mordplatsen om det är den oklanderliga polisen som har tagit
fram dessa uppgifter som är mycket viktiga för att hitta mordplatsen FÖR Lisa ?
Senast redigerad av boidis12 2018-06-17 kl. 13:36.
2018-06-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Så du litar inte på polisen när det gäller de bevis de hittade i ladan som du har berömt eller ?
Hur kan polisen då vara oklanderliga och få beröm av dig efter att FUP släpptes
samtidigt som du påstår att andra uppgifter som du gjorde analys av får dig att ändra dig?.
Då är ju polisens uppgifter med andra ord inte oklanderliga .
Och ändå så är det mycket viktigt att det är polisen som tar fram alla uppgifter ?
Om hängningen inte kan ha varit genomförbar varför påstår polisen som är oklanderliga detta ?
Hur kan ladan INTE vara mordplatsen om det är den oklanderliga polisen som har tagit
fram dessa uppgifter som är mycket viktiga för att hitta mordplatsen FÖR Lisa ?
Polisen har inte påstått att det skedde någon hängning i ladan.
Polisen har inte påstått att Lisa fanns i ladan kvällen hon försvann.
2018-06-17, 13:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Så lät det inte för några år sen. Kan du vänligen svara på frågan nu: vilka lögner och felaktiga påståenden var det som fick dig att tvärvända och helt byta åsikt? Att det inte var något i fup:en vet vi (den var ju exemplarisk, liksom polisens utredning). Så: vems påståenden och lögner?
2018-06-17, 13:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Polisen har fastslagit att det skedde en hängning av Lisa i gamla mjölkrummet .
Polisen har fastslagit att Lisa fanns i ladan/gamla mjölkrummet kvällen hon försvann .
Polisen är oklanderlig så de har rätt eftersom det är polisen som tar fram dessa
uppgifter som är mycket viktiga för att finna rätt mordplats FÖR Lisa .
Alltså är ladan/gamla mjölkrummet mordplatsen och Onanerijus är den skyldige .
Han saknar alibi för tiden för mordet och kan ha haft bilen bakom ladan innan kl 18,40 .
Du kan inte motbevisa åklagarens gärningsbeskrivning eftersom polisen som
är oklanderlig och har fått beröm av dig har tagit fram alla dessa uppgifter .
Du förstår att det är mycket viktigt i en utredning att det är polisen som tar
fram alla dessa uppgifter som behövs för att finna ut var mordplatsen FÖR Lisa var .
Senast redigerad av boidis12 2018-06-17 kl. 13:54.
2018-06-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Så lät det inte för några år sen. Kan du vänligen svara på frågan nu: vilka lögner och felaktiga påståenden var det som fick dig att tvärvända och helt byta åsikt? Att det inte var något i fup:en vet vi (den var ju exemplarisk, liksom polisens utredning). Så: vems påståenden och lögner?
Påståendet att Lisa hängdes i ladan som är fysikaliskt ogenomförbart.
Påståendet att Lisa skulle ha funnits i ladan som inte är möjligt, därför hon gick aldrig in i ladan, om hon skulle gått in i ladan, hade sådana bevis funnits, men de saknas.
2018-06-17, 14:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Påståendet att Lisa skulle ha funnits i ladan som inte är möjligt, därför hon gick aldrig in i ladan, om hon skulle gått in i ladan, hade sådana bevis funnits, men de saknas.

"Sedan jag läst igenom förundersökningen är jag helt övertygad att det är gärningsmannen som sitter bakom "lås och bom".
Det måste erkännas att det är en mycket bra utredning som har gjorts i fallet, det finns bindande tekniska bevis mot gärningsmannen som är mycket viktigt i mordfall, jag kan inte se att någon skall kunna ifrågasätta att det är fel gärningsman.
NB får räkna med att det blir livstid i Tingsrätten när man ser till brottets art, det finns inga förmildrande omständigheter, det blir sannolikt en enhällig dom.
NB måste vara en mycket störd person och skall stå till svars för sin gärning, och det finns ingen annan inblandad i hans begångna dåd."

Känns ovanstående igen?
Återigen: vilka lögner och från vem diskvalificerar din tidigare, tvärsäkra uppfattning?
2018-06-17, 14:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Fysikaliskt ?
Påståendet att Lisa skulle ha funnits i ladan som är helt säkert ,
därför hon gick helt säkert in i ladan .
Eftersom hon har gått in i ladan, har polisen hittat såna bevis .
Du kan inte heller precisera vilka uppgifter som du har analyserat som
har fått dig att tro att den oklanderliga polisen inte är oklanderlig .
Alltså är mordplatsen hittad av polisen vilket är mycket viktig för att finna
ut platsen där mordet FÖR Lisa ägde rum .
Förklara istället hur Onanerijus har kunnat BARA kika och pilla i gamla mjölkrummet
trots att Lisa aldrig har varit där ?
Detta trots att den oklanderliga polisen har hittat bevis för detta .
Senast redigerad av boidis12 2018-06-17 kl. 14:31.
2018-06-18, 05:46
Medlem
När polisen gjorde söket i ladan och däromkring från 23.30 -05.20 fann de inga spår av Lisa inne i ladan, därför kan inte Lisa ha funnits i ladan sedan hon var försvunnen från 18.30.
Det som bevisar att det fanns inga spår av Lisa i ladan är att när polisen avslutade söket 05.20 spärrades inte ladan av, som skulle ha gjorts om spår av Lisa funnits där.

Därför är det sannolika alternativet att Lisa åkte på mopeden från parkeringen mot hemmet, och startade ca 18.22 från parkeringen.
2018-06-18, 06:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Är det ett 'starkt bevis' att det är vanligare att folk hänger sig själva än att dom blir mördade? Åh, herregud.
Åklagaren hade massa som bevisade att Nerijus mördade Lisa. Därför blev han fälld och dömd till livstid. Har du missat det?
999-1 är ett starkt bevis, du har inte lyckats peka på ett enda bevis på NB:s skuld.
Citat:
Angående 'bakbundet försvar': hur menar du? Nerijus ljuger om att han var hemma, vilket han inte var. Varför han ljög? Tja, precis som alla andra som döms mot sitt nekande så ville han inte erkänna vad han gjort. Att försvaret inte kan trolla fram oskuld till en skyldig mördare skulle jag inte jämställa med att vara bakbunden. Snarare 'tough shit, klantarsel'.
Han ljög om att han var hemma sannolikt för att skydda sin fru och sin bror från fängelse för brott mot griftefriden, eller ännu värre. De kom undan med en hårsmån.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är barnsligt att du svarar på frågor med enbart motfrågor. Men det är ju också det enda du har. Du kan inte svara på frågan vad du har för bevis för att Lisa tog livet av sig. Bevisen som åklagaren hade gällande mord är det som gäller eftersom det inte fanns eller finns några bevis för ett annat scenario än mord. Vad ska ditt nästa drag bli? Att de aldrig utredde självmord? Nej, varför skulle de utreda något som det inte finns den minsta lilla anledning att misstänka? Vi bor inte i landet upp och ner. Vartefter utredningen fortskred, hopade sig bevisen mot Nerijus vilket visade att de var rätt ute från början. Dina teorier är så töntiga! Varför valde du just självmord? Du kunde lika gärna valt att älta en annan gärningsman. Det finns ju inga bevis för att t ex Kalle Anka inte mördade Lisa.
Jag har kommit med argument och inte bara motfrågor. Statistiken bevisar att det var självmord då hängning är självmord 999 gånger av tusen. Självmord är också den vanligaste dödsorsaken bland ungdomar i Lisas ålder, många gånger mer vanligt än mord. Istället för att skriva sådant som jag redan har svarat på, läs på, kom med nya argument och visa på ett enda bevis på att NB mördade Lisa.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vill ändra lite. Ditt sätt att diskutera är töntigt. Att du väljer att ha självmord som en alternativ teori är vidrigt. Du vet att du provocerar och det är töntigt. Med tanke på att du gör det bara för ditt eget höga nöjes skull gör allting ännu värre. Mord och självmord är allvarliga saker som bör respekteras, det gör inte du. Du använder ett offer, en levnadsglad, vacker tjejs hemska öde för att få något innehåll i dina inlägg. Jag är säker på att du inte ens själv tror på det du säger. Det är ett nöja för dig, ett tidsfördriv.
Jag är inte trådens ämne.
2018-06-18, 07:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
999-1 är ett starkt bevis, du har inte lyckats peka på ett enda bevis på NB:s skuld.Han ljög om att han var hemma sannolikt för att skydda sin fru och sin bror från fängelse för brott mot griftefriden, eller ännu värre. De kom undan med en hårsmån.Jag har kommit med argument och inte bara motfrågor. Statistiken bevisar att det var självmord då hängning är självmord 999 gånger av tusen. Självmord är också den vanligaste dödsorsaken bland ungdomar i Lisas ålder, många gånger mer vanligt än mord. Istället för att skriva sådant som jag redan har svarat på, läs på, kom med nya argument och visa på ett enda bevis på att NB mördade Lisa.Jag är inte trådens ämne.

Eh...ok. Du menar alltså på allvar att a) statistiken bevisar att Lisa begick självmord, och b) att jag ska visa på bevis för att NB mördade Lisa.
Sorry. Är det på den nivån kan du få tramsa på ifred.
2018-06-18, 07:07
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
När polisen gjorde söket i ladan och däromkring från 23.30 -05.20 fann de inga spår av Lisa inne i ladan, därför kan inte Lisa ha funnits i ladan sedan hon var försvunnen från 18.30.
Det som bevisar att det fanns inga spår av Lisa i ladan är att när polisen avslutade söket 05.20 spärrades inte ladan av, som skulle ha gjorts om spår av Lisa funnits där.

Därför är det sannolika alternativet att Lisa åkte på mopeden från parkeringen mot hemmet, och startade ca 18.22 från parkeringen.

Nä, det gick nog inte till så tyvärr. Lisa mördades i ladan och hennes moped körde aldrig iväg.
Med tanke på hur många ggr du svängt i skuld-/scenariofrågan under åren håller du nog snart med om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in