2018-06-18, 02:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM är INTE hundägare. Återigen, Katterna hade INTE tillåtit att PM behandlade dem som sina barn.

Och ingen har sagt att han är helt empatilös. Däremot låg empati och ett flackt känsloliv.
Är du "The Cat Whisperer" nu också? Du verkar känna till hur PM:s katter tänker och är, precis som du gör om PM. Hmm, inte så lovande kanske.
Vi har alltid haft många djur i familjen och minst en katt, ibland flera, har vi alltid haft. Gillar alla djur, gillar såklart min katt men vill ändå ta upp det speciella beteendet en katt har, jämfört med en hund.

En katt har ett egoistiskt beteende och tänk, låter sig absolut inte styras av människan som en undergiven hund som är trofast och lojal mot ägaren. En katt är bara till lags när den har något att själv vinna på det. Har man en katt i huset tillsammans med andra djur som hund, fyra stora, rätt giftiga fågelspindlar samt en iller - räknar nu upp de djur vi har - så skulle man klunna tro att det är den stora hunden som är "herre på täppan".
Så är det ju inte, KATTEN anser sig alltid vara nummer ett, det syns väldigt enkelt på beteendet.
Katten uppfattar sig som den med störst makt som ingen annan ska styra.
Katten är också listig och slug och visar sin mest tillgivna sida när den vet att det vankas något gott.
Då kommer den självmant fram, stryker sig mot en och har sig. Nästan som en inställsam psykopat.
Katter är sluga , listiga rovdjur - de är alltid "on the top", ingen ska styra dem. Liten släng av hybris i kattgenerna
Kattens beteende påminner rätt mycket om PM ( förlåt för helvete, alla katter i hela världen! )
Både katterna och PM är renodlade egoister, ser enbart till sitt eget bästa. Inställsamma när de har något att vinna på det som till katten t.ex en liten halvskadad näbbmus som katten kan leka med och plåga livet ur eller att PM plötsligt får en ensam kvinna till ubåten, som han inte ens behövt tjata på utan hon är en seriös kvinna som skall göra ett jobb. Precis när han som allra mest verkligen var tvungen att få en försvarslös kvinna till ubåten för att plåga livet ur, långsamt och utdraget, djävulsk smärta för offret - djävulsk njutning för Madsen. Tillfoga smärta, tortera, "leka". Som kattens lek med musen. Båda scenarior slutar med ond, bråd död.

PM;s katter trivs bra med sig själva, de vet att de är on the top. PM själv är också en "ensamseglare" som trivs bäst med sig själv för han är ju bäst. Han anser sig också alltig vara "on the top".

Egoistiska och egofixerade rovdjur som inte låter någon bestämma över dem - de står ÖVERST, alla andra under. Gillar katt och råtta-lek, att inte döda sitt byte direkt utan njuta av att plåga det.
Stämmer bra in på både katterna och PM. Listiga rovdjur som smörar när de ska komma över något, plågar bytet för plågandets skull, nöjet i det. Inte för att jag på något vis vill vara elak mot kattdjur men om vi låtsas att man kunde sätta diagnosen narcissistisk psykopat - så ligger nog katter bra till.
Det sägs att rovdjur av olika arter som inte konkurrerar om samma byten, kan leva nära varandra och det funkar rätt bra. Inte så att de gillar varandra men de kan känna en slags gemenskap i rovdjursinstinkten och leva ihop ganska nära varandra. Men, de delar inte med sig av "sig själva" och de går inte tillsammans men det funkar ändå helt ok - att gå bredvid varandra ibland.
Bredvid varandra men ändå inte "nära" - känslomässigt, där finns det bara ett tomrum.
Låter precis som med rovdjurskatterna som rovdjuret PM hade.

Katterna utnyttjar PM och PM utnyttjar katterna, det ger nog en lite mer gulligullande, mänsklig inramning för PM inför frun b.la. Det kan ju vara så att hon nästan tror att han har känslor - på riktigt. Vi får ju ändå tänka på att han i sjäva verket är en helt känslokall figur som lärt sig spela och härma känslor, för det behöver han ibland, när han har något att vinna på det. Katterna gav väl en "mjukare" inramning till honom, men han föredrar nog katter också just för deras instinkter och beteenden, han känner igen sig själv lite. Han gillar nog när katterna leker med något litet byte och plågar det till döds. Försöken till flykt, rädslan, dödsångest, kattens överlägsenhet och nöjda min när den har full kontroll över det lilla bytet bara med tassen och när den känner att bytet fortfarande andas pyttelite. Det är ganska obehagliga rovdjursinstikter de har, katter, sadistiska. Som PM.

En viktig fråga till dig ottoplommon:

Varför ältar du sönder tråden med dina irrfärder där du försöker påvisa någon slags godhet hos Madsen? Tror du kanske att han får ett lägre straff om han har fler "snälla" dagar än "dumma" dagar?
För vem försöker du falskeligen bevisa att Madsen är en ganska hygglig prick? För dig själv?
Vill du att det ska vara så, även om det inte överensstämmer med sanningen?
Att det ska finnas lite äkta känslor, äkta empati och äkta godhet - hos den psykopatiske, sexualsadistiske styckmördaren? Hör du kanske själv hur långsökt detta låter?
Citera
2018-06-18, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är du "The Cat Whisperer" nu också? Du verkar känna till hur PM:s katter tänker och är, precis som du gör om PM. Hmm, inte så lovande kanske.
Vi har alltid haft många djur i familjen och minst en katt, ibland flera, har vi alltid haft. Gillar alla djur, gillar såklart min katt men vill ändå ta upp det speciella beteendet en katt har, jämfört med en hund.

En katt har ett egoistiskt beteende och tänk, låter sig absolut inte styras av människan som en undergiven hund som är trofast och lojal mot ägaren. En katt är bara till lags när den har något att själv vinna på det. Har man en katt i huset tillsammans med andra djur som hund, fyra stora, rätt giftiga fågelspindlar samt en iller - räknar nu upp de djur vi har - så skulle man klunna tro att det är den stora hunden som är "herre på täppan".
Så är det ju inte, KATTEN anser sig alltid vara nummer ett, det syns väldigt enkelt på beteendet.
Katten uppfattar sig som den med störst makt som ingen annan ska styra.
Katten är också listig och slug och visar sin mest tillgivna sida när den vet att det vankas något gott.
Då kommer den självmant fram, stryker sig mot en och har sig. Nästan som en inställsam psykopat.
Katter är sluga , listiga rovdjur - de är alltid "on the top", ingen ska styra dem. Liten släng av hybris i kattgenerna
Kattens beteende påminner rätt mycket om PM ( förlåt för helvete, alla katter i hela världen! )
Både katterna och PM är renodlade egoister, ser enbart till sitt eget bästa. Inställsamma när de har något att vinna på det som till katten t.ex en liten halvskadad näbbmus som katten kan leka med och plåga livet ur eller att PM plötsligt får en ensam kvinna till ubåten, som han inte ens behövt tjata på utan hon är en seriös kvinna som skall göra ett jobb. Precis när han som allra mest verkligen var tvungen att få en försvarslös kvinna till ubåten för att plåga livet ur, långsamt och utdraget, djävulsk smärta för offret - djävulsk njutning för Madsen. Tillfoga smärta, tortera, "leka". Som kattens lek med musen. Båda scenarior slutar med ond, bråd död.

PM;s katter trivs bra med sig själva, de vet att de är on the top. PM själv är också en "ensamseglare" som trivs bäst med sig själv för han är ju bäst. Han anser sig också alltig vara "on the top".

Egoistiska och egofixerade rovdjur som inte låter någon bestämma över dem - de står ÖVERST, alla andra under. Gillar katt och råtta-lek, att inte döda sitt byte direkt utan njuta av att plåga det.
Stämmer bra in på både katterna och PM. Listiga rovdjur som smörar när de ska komma över något, plågar bytet för plågandets skull, nöjet i det. Inte för att jag på något vis vill vara elak mot kattdjur men om vi låtsas att man kunde sätta diagnosen narcissistisk psykopat - så ligger nog katter bra till.
Det sägs att rovdjur av olika arter som inte konkurrerar om samma byten, kan leva nära varandra och det funkar rätt bra. Inte så att de gillar varandra men de kan känna en slags gemenskap i rovdjursinstinkten och leva ihop ganska nära varandra. Men, de delar inte med sig av "sig själva" och de går inte tillsammans men det funkar ändå helt ok - att gå bredvid varandra ibland.
Bredvid varandra men ändå inte "nära" - känslomässigt, där finns det bara ett tomrum.
Låter precis som med rovdjurskatterna som rovdjuret PM hade.

Katterna utnyttjar PM och PM utnyttjar katterna, det ger nog en lite mer gulligullande, mänsklig inramning för PM inför frun b.la. Det kan ju vara så att hon nästan tror att han har känslor - på riktigt. Vi får ju ändå tänka på att han i sjäva verket är en helt känslokall figur som lärt sig spela och härma känslor, för det behöver han ibland, när han har något att vinna på det. Katterna gav väl en "mjukare" inramning till honom, men han föredrar nog katter också just för deras instinkter och beteenden, han känner igen sig själv lite. Han gillar nog när katterna leker med något litet byte och plågar det till döds. Försöken till flykt, rädslan, dödsångest, kattens överlägsenhet och nöjda min när den har full kontroll över det lilla bytet bara med tassen och när den känner att bytet fortfarande andas pyttelite. Det är ganska obehagliga rovdjursinstikter de har, katter, sadistiska. Som PM.

Varför ältar du sönder tråden med dina irrfärder där du försöker påvisa någon slags godhet hos Madsen? Tror du kanske att han får ett lägre straff om han har fler "snälla" dagar än "dumma" dagar?
För vem försöker du falskeligen bevisa att Madsen är en ganska hygglig prick? För dig själv?
Att det ska finnas lite äkta känslor, äkta empati och äkta godhet - hos den psykopatiske, sexualsadistiske styckmördaren? Hör du kanske själv hur långsökt detta låter?
Nej Magica. Jag funderar över allt som inte stämmer bakåt. Trots att du och andra hamrat ner fyrkantiga klossar i runda hål och runda klossar i fyrkantiga hål för att få det att stämma bakåt. Som dina påståenden om PMs barndom/uppväxt/liv som jag frågat två gånger om källor till. Men inget svar från dig. Det behövs ej, för jag vet att sådana vittnesmål inte finns. Men man kan ju alltid hitta på. Jag gillar ej historieförfalskning. Men du vet att vi på det stora taget är överens.

Du vet att jag hoppas på en förvaringsdom. Om PM efter han sonat sitt straff får tidsbestämt pga av att han anses rehabiliterad så lägger jag mig inte i det. Jag litar på att expertisen vet vad de gör.
Om han bedöms fortsatt farlig får han fortsätta sin tillvaro i fängelset. Det är inget jag bekymrar mig om.
Jag är trött nu på alla antaganden. Så du får ursäkta att jag bara svarade på slutet. Jag orkar inte läsa vad jag misstänker är inbillning/självhävdelsebehov. Ganska bedrövligt när vi alla vet var vi står utom i detaljer.
Citera
2018-06-18, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, detta skrivande väcker osökt frågor. Vad fan är meningen med allt?
Ser du citerade Ottos ord som är en ren lögn utifrån mentalerklæringen:
Citat:
Och ingen har sagt att han är helt empatilös. Däremot låg empati och ett flackt känsloliv.
PM är känslomässigt hämmad med allvarlig brist på empati.

Att bli blåst av en psykopat är en sak. De är manipulativa. Där kan jag förstå den nära kretsen.
Jag förvånas dock att man inte kan inse att det är "more than meets the eye" när det finns ett solkart facit om en fullständigt ondskefull person som PM.
HUR kan man hänvisa till grundlurade personers beskrivning om PM - när Danmarks högsta instans bedömt honom dvs Retslægerådet?
Han är en pervers psykopat som mördat på det mest groteska sätt.
Han har en så skarp RPU att till och med garvade personer reagerar. Han är totalt falsk:
Citat:
"Samlet set fremstår han højst utroværdig"
"Resultaterne af selvrapporteringsprøver er præget af utroværdighed". live bt
"Han er følelsehæmmet med alvorlig mangel på empati" live seoghör
"Han giver utryk at være helt ærlig, men han kommer til at fremstå utroværdig og selvscenesættende."
"han har behov for bekræftelse for at opholde et positivt selvbillede" live fyens
Psykiaterne betragter Peter Madsen som dybt utroværdig"
"Han fremstår begavet, men viser en patologisk løgnagtighed samt manipulation overfor den, han sidder overfor." live dr
PM har sin lilla humlegård, gråter över döda fåglar, pratar om Fessor som om det vore en son och har tapetserat väggarna i hangaren med foton på katter. Han sörjer över små räkor som ska skrapas bort från ubåten vid rengöring och han plockar bort musfällor.
Samtidigt skriver han som sagt med inlevelse på bloggen hur Fessor sätter tänderna i en råttas hjärna så det krasar och fascineras av en film där en sjuk kvinna äter en levande råtta. Han skriver om att sparka en hund på bloggen. Hans katt fick brutet ben.

PM har ingen empati, känslor är flacka. Han beskrivs vara svårt avvikande.
En psykopat har ingen bindning till andra personer, det samma gäller djur - de är enbart objekt, ägodelar. De känner ingen kärlek.
Djur och människor kan vara bra att ha, de kan fylla en funktion. En psykopat utnyttjar sin omgivning.
De kan användas som verktyg i psykopatens arsenal. PM söker alltid vinstvinning. Han är manipulativ och spelar rollspel.
PM vet att djur spänner den empatiska bågen hos omgivningen - naw! en så himla rar man. Om han är så fin med djur, hur är han inte då mot barn (*stjärnögon*, mammasträngen..).
Likaväl kan det vända på en sekund om det inte passar.

Det finns all anledning att vara reserverad mot denna överdådliga charm mot djur.
Kan en person tortera och mörda människor utan minsta tvekan så säger det sig självt att det går lika bra mot djur om andan faller på.
Bakom masken finns alltid en agenda som absolut aldrig är normal.
Det är väl rena turen att detta äckel inte har en hund. Bestämmer han sig för att testa, får för sig att hunden tycker det är dejligt är det kört.
Citat:
Observanten tager afstand fra prostitution og dyresex, med mindre hunden synes, det er dejligt.
Senast redigerad av develi 2018-06-18 kl. 03:42.
Citera
2018-06-18, 03:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Nej Magica. Jag funderar över allt som inte stämmer bakåt. Trots att du och andra hamrat ner fyrkantiga klossar i runda hål och runda klossar i fyrkantiga hål för att få det att stämma bakåt. Som dina påståenden om PMs barndom/uppväxt/liv som jag frågat två gånger om källor till. Men inget svar från dig. Det behövs ej, för jag vet att sådana vittnesmål inte finns. Men man kan ju alltid hitta på. Jag gillar ej historieförfalskning. Men du vet att vi på det stora taget är överens.

Du vet att jag hoppas på en förvaringsdom. Om PM efter han sonat sitt straff får tidsbestämt pga av att han anses rehabiliterad så lägger jag mig inte i det. Jag litar på att expertisen vet vad de gör.
Om han bedöms fortsatt farlig får han fortsätta sin tillvaro i fängelset. Det är inget jag bekymrar mig om.
Jag är trött nu på alla antaganden. Så du får ursäkta att jag bara svarade på slutet. Jag orkar inte läsa vad jag misstänker är inbillning/självhävdelsebehov. Ganska bedrövligt när vi alla vet var vi står utom i detaljer.
Sluta att ljuga om saker jag har skrivit som egna funderingar och analyser.
DU är den som påstår en massa skit som inte är sant, om både PM och vad andra skribenter skrivit. DU är också en en mycket fördomsfull, fördömande åsiktspolis som stämplar andra som "Trump-anhängare" eller "åsikter som den amerikanska kristna högern" om man skriver något ofördelaktigt om Mördar-Madsen. DU stoppar in folk i olika fack trots att du själv inte ens fattar vad man skriver om, eller så förvränger du totalt det man skrivit, vilket du ofta gör."Historieförfalskare", "USA:s kristna ultrahöger", "Är som Clint Eastwood & grabbarna" är påhopp och elaka påståenden som du gör utifrån den lilla kramiga PM-bubbla du befinner dig i. Du är så låst i den känslosamma bubblan att du tar till vad som helst för att förmildra PM;s person och kasta skit och lögner på de som tycker annorlunda än du, som jag som känner mig i princip helt säker på att PM aldrig någonsin kommer att kunna "botas till en normal, hygglig kille", vilket är det du verkar tro. NEJ, så tycker inte jag, det håller jag inte med om. Men det ger otto-åsiktspolis ingen rätt att ljuga och påstå saker om en som inte är sanna.

Såg att du just på frågan om varför du hela tiden försöker förmildra PM:s person ( #develi ställde frågan ) svarar; "Var får du allt ifrån??? Antagande? Gissningar?Tankeläsning?"

Då undrar jag, förstår du inte vad du själv skriver i dina inlägg?
Kan du ens plocka fram några inlägg du gjort senaste veckorna som inte försvarar Madsen, som inte försöker göra honom till en hygglig prick, som inte försöker få fram en "tyck-synd-om-känsla" för PM, han hade det ju så hemskt som liten så man kan nästan säga att hela ansvaret för miordet inte bara är hans, är hans hemska uppväxt.

Du verkar ha svåra självhävdelsebehov när du måste förstärka dina argument med rena lögner, fördomsfulla, elaka påhopp och i slutändan tycker du så jävla synd om dig själv trots att det är DU som beter dig otroligt falskt, osolidariskt, lögnaktigt, fördomsfullt och dåligt. Men det verkar du inte märka själv, eller? Skärpning!!!!
Jag har inte varit inne i tråden på några dagar, har rätt mycket annat i livet att göra. Ska senare gå tillbaka och se vad du skrivit för (o-)trevligheter till mig. Hur förvrängningar och vinklingar ser ut denna gång. Vet ungefär hur det brukar vara. Inget trevligt alls, idel elakheter, påhopp och förvrängningar. Men, jag ska svara dig om du ställt några frågor.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-06-18 kl. 03:27.
Citera
2018-06-18, 03:42
Medlem
Citat:
Sluta att ljuga om saker jag har skrivit som egna funderingar och analyser.
DU är den som påstår en massa skit som inte är sant, om både PM och vad andra skribenter skrivit. DU är också en en mycket fördomsfull, fördömande åsiktspolis som stämplar andra som "Trump-anhängare" eller "åsikter som den amerikanska kristna högern" om man skriver något ofördelaktigt om Mördar-Madsen. DU stoppar in folk i olika fack trots att du själv inte ens fattar vad man skriver om, eller så förvränger du totalt det man skrivit, vilket du ofta gör."Historieförfalskare", "USA:s kristna ultrahöger", "Är som Clint Eastwood & grabbarna" är påhopp och elaka påståenden som du gör utifrån den lilla kramiga PM-bubbla du befinner dig i. Du är så låst i den känslosamma bubblan att du tar till vad som helst för att förmildra PM;s person och kasta skit och lögner på de som tycker annorlunda än du, som jag som känner mig i princip helt säker på att PM aldrig någonsin kommer att kunna "botas till en normal, hygglig kille", vilket är det du verkar tro. NEJ, så tycker inte jag, det håller jag inte med om. Men det ger otto-åsiktspolis ingen rätt att ljuga och påstå saker om en som inte är sanna.

Såg att du just på frågan om varför du hela tiden försöker förmildra PM:s person ( #develi ställde frågan ) svarar; "Var får du allt ifrån??? Antagande? Gissningar?Tankeläsning?"

Då undrar jag, förstår du inte vad du själv skriver i dina inlägg?
Kan du ens plocka fram några inlägg du gjort senaste veckorna som inte försvarar Madsen, som inte försöker göra honom till en hygglig prick, som inte försöker få fram en "tyck-synd-om-känsla" för PM, han hade det ju så hemskt som liten så man kan nästan säga att hela ansvaret för miordet inte bara är hans, är hans hemska uppväxt.

Du verkar ha svåra självhävdelsebehov när du måste förstärka dina argument med rena lögner, fördomsfulla, elaka påhopp och i slutändan tycker du så jävla synd om dig själv trots att det är DU som beter dig otroligt falskt, osolidariskt, lögnaktigt, fördomsfullt och dåligt. Men det verkar du inte märka själv, eller? Skärpning!!!!
Jag har inte varit inne i tråden på några dagar, har rätt mycket annat i livet att göra. Ska senare gå tillbaka och se vad du skrivit för (o-)trevligheter till mig. Hur förvrängningar och vinklingar ser ut denna gång. Vet ungefär hur det brukar vara. Inget trevligt alls, idel elakheter, påhopp och förvrängningar. Men, jag ska svara dig om du ställt några frågor.

Jag tycker att det hade varit intressant att diskutera med andra än er två, om HUR och VARFÖR detta obegripliga kunde hända. Vad som ledde fram till det och vad som gör att man får en sådan parafili som sexualsadism. Jag tror att fler än jag är intresserade av att diskutera det nämligen. Men det får man inte diskutera för er två. Är det ni två som är moderator? Är ni vuxna som tror att ni bestämmer vad man får eller inte får diskutera i detta forum? Vem har gett er rätt att styra tråden med härskarteknik ("Skärpning!!!!") samt förtryckarfasoner och diktatorsdominans. Det var en intressant tråd en gång i tiden.
Men det var länge sedan.

EDIT: Och som vanligt får du ursäkta att jag inte orkar besvara personangrepp,tolkningar samt konstiga antaganden.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-18 kl. 04:18.
Citera
2018-06-18, 04:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag tycker att det hade varit intressant att diskutera med andra än er två, om HUR och VARFÖR detta obegripliga kunde hända. Vad som ledde fram till det och vad som gör att man får en sådan parafili som sexualsadism. Jag tror att fler än jag är intresserade av att diskutera det nämligen. Men det får man inte diskutera för er två. Är det ni två som är moderator? Är ni vuxna som tror att ni bestämmer vad man får eller inte får diskutera i detta forum? Vem har gett er rätt att styra tråden med härskarteknik (Skärpning!!!!) samt förtryckarfasoner och dominans. Det var en intressant tråd en gång i tiden. Men det var länge sedan.
Nu beskrev du väldigt bra hur du själv beter dig, med dina förtryckarfasoner, elaka påhopp och lögner. När jag skriver "skärpning" så är det ett försvar mot just dina förtryckarfasoner, fördömanden och elaka fördomsfulla påhopp.
Det är alltså DU allmäktig som ska välja vilka skribenter som ska skriva i tråden och också välja ämne? Har du fått en släng av Madsens hybris?

Starta en egen tråd om varför parafilier uppstår som t.ex sexualsadism, forskare är lite oense om det men är du intresserad - så starta en tråd om just det. Det mesta tyder på att det är en olycklig kombination av flera olika saker. Niklas Långström i kort svar i PM till polisen i LH-fallet:
Under vissa omständigheter; i kombination med specifika uppväxtförhållanden, social isolering, sexuell upptagenhet och nedsatt sexuell funktionsförmåga, anses sexuellt sadistiska fantasier och tändningsmönster kunna leda till allvarligt och tom dödande sexuellt våld.

Den här tråden handlar om ett fruktansvärt bestialiskt mord på en försvarslös kvinna som blev torterad, dödad och styckad. Du nämner inte så ofta offrets namn har jag märkt utan söker hellre några slags förklaringar till varför Madsen blev detta monster och helst skall i dessa förklaringar då, givetvis, ingå delar som, fråntar PM viss del av skulden.

Du är så förblindad över att försöka förmildra och försöka rädda PM;s anseende något - en sådan utväg gör du allt för att hitta. Så pass inne i den tanken att du t.o.m håller med en skribent som skriver att denne vill att Kims föräldrar ska skjutas. Det var kanske inget att ifrågasätta för dig, utan ett helt normalt uttalande? Att önska att offrets sörjande föräldrar ska dödas, som mist sin dotter på det allra värsta sätt som tänkas kan. Att skriva sådant ger inga påhopp från dig ser jag. Är bara när man skriver något ofördelaktigt om PM som du kommer med olika hemska påhopp, är man inte det ena så är man det andra och det tar liksom aldrig slut. Och det värsta är att du inte tycks inse att det är just det jag beskrev, som du sysslar med. Förstår man inte själv att det är något fel när man spyr ut sin ilska, kallar skribeter för diverse otäcka saker - bara för att man har en något annorlunda inställning till saker än du. Fundera nu lite på hur du egentligen kanske uppfattas av andra när du beter dig som du gör.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-06-18 kl. 04:27.
Citera
2018-06-18, 04:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker att det hade varit intressant att diskutera med andra än er två, om HUR och VARFÖR detta obegripliga kunde hända. Vad som ledde fram till det och vad som gör att man får en sådan parafili som sexualsadism. Jag tror att fler än jag är intresserade av att diskutera det nämligen. Men det får man inte diskutera för er två. Är det ni två som är moderator? Är ni vuxna som tror att ni bestämmer vad man får eller inte får diskutera i detta forum? Vem har gett er rätt att styra tråden med härskarteknik ("Skärpning!!!!") samt förtryckarfasoner och diktatorsdominans. Det var en intressant tråd en gång i tiden.
Men det var länge sedan.

EDIT: Och som vanligt får du ursäkta att jag inte orkar besvara personangrepp samt konstiga antaganden.
Du är fullständigt patetisk. Att du fått härja fritt var säkert en njutning. Att du sen inte får medhåll i dina emotionella analyser klarar du inte av.
Det finns mängder av givande dialoger men om du far med total osanning som nyss om PMs empati så blir du ifrågasatt.
Det samma gäller när du vägrade byta diagnos på PM - trots att det framkommit en längre tid via live och i tråden att han var psykopat.
Sen skrev du om att han skulle få terapi vilket än ingen lyckats med på psykopater. Det krumbuktade du kring i oändliga variabler.
Du drar fram bland det mest skogstokiga i seriemördarväg (Archie) och ljuger om att han aldrig varit våldsam innan morden. Du tålde inte att Lorck uttalat att han aldrig mer vill se PM, att han fann honom totalt motbjudande.
Du tycks aldrig begripa att det du själv dillar om skapar kontroverser. Vad är alternativet har du tänkt dig? Att du ska få ljuga fritt så blir allt frid och fröjd?
Sen avrundar du precis som nu med att beskylla andra om härskarteknik:
Du är snarare ifrågasatt i ett debattforum, du spyr galla över motdebattörer när du inte blir struken medhårs.
Citera
2018-06-18, 05:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det har du missuppfattat. Jag funderar mycket över är, att polisen ej funnit något kriminellt bakåt i PMs historia, före detta ytterst grova brottet. De vittnesmål som finns handlar mest om underligt beteende tiden före brottet. Det finns inget från barndomen,ungdomen eller livet före detta brottet.
Om jag kallar er för ni beror väl på att ni är lite som Bill och Bull. Det är svårt att skilja er åt.
Nu loggar jag ut. Natti igen
Det är inte speciellt sällsynt att polisen inte hittat något kriminellt bakåt i PM.s historia.
Och att de inte hittat något behöver inte alls betyda att han inte gjort något innan. Han kan ha gjort saker utomlands, i fattigare länder, där prostitutionen är hög som t.ex Thailand, Indonesien osv. Där man kanske inte letar så noga om en prostituerad råkar försvinna.

Din nya idol, Niklas Långström, som du återkommer till när det är något du tycker du kan använda till PM:s fördel, här har du PM-svar från honom till polisen i LH-fallet. Som du kan läsa dig till där så är en kriminell bakgrund absolut inget "måste" för en sexualsadistisk förövare. Många av dessa är tämligen "normala", där ingen kunde ana vad som skulle ske. Det är liksom inte så att det står SEXUALSADIST stämplat i pannan. Det står inte heller stämplat PSYKOPAT

Forskningslitteraturen indikerar att en betydande minoritet av förövare av dödligt våld med sexuella motiv inte har någon tidigare känd/dokumenterad kriminalitet. En ännu större andel har inte någon tidigare känd/dokumenterad vålds- eller sexualbrottslighet. 3) Tidigare litteratur visar i en betydande minoritet av fallen acceptabel anpassning till samhället; fast partner och egna barn förekommer hos ganska många. Socialt umgänge därutöver är dock ofta begränsat. De vanligaste arbetena tycks vara inom praktiska yrken som tex chaufför eller hantverkare. Svår psykisk ohälsa finns ibland och missbruk/beroende av alkohol /droger är vanligare än i normalbefolkningen.
Citera
2018-06-18, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Där det står fel är det totalt fel eftersom han är psykopat. Sen finns det två parenteser med frågeställning. För övrigt undrar jag varför du försöker få Lorck att framstå på annat sätt än det han sagt samt undrar kring hans dubbelnatur som du frenetiskt dementerade.
När det gäller Lorc så hänvisade jag till vad han sa i senaste intervjun utanför rättssalen efter att han vittnat. Har du läst det? Dubbelnatur som jag diskuterade med Kugutt vad jag minns, var att PM inte levt som en dubbelnatur. Vad vi vet är detta ju PMs debutmord. Eller har han mördat fler tidigare?
Du kanske orkar vara uppe dygnet runt. Men inte jag. Så nu ska jag iallafall sova.
Citera
2018-06-18, 06:42
Medlem
develis avatar
Citat:
När det gäller Lorc så hänvisade jag till vad han sa i senaste intervjun utanför rättssalen efter att han vittnat. Har du läst det? Dubbelnatur som jag diskuterade med Kugutt vad jag minns, var att PM inte levt som en dubbelnatur. Vad vi vet är detta ju PMs debutmord. Eller har han mördat fler tidigare?
Du kanske orkar vara uppe dygnet runt. Men inte jag. Så nu ska jag iallafall sova.
Ja, jag har läst det. Lika tusan har Lorck uttalat orden om PM. Lorck pratar också om PM som en dubbelnatur - vilket givetvis handlar om att de blivit grundlurade. PM har manipulerat hela högen som mår väldigt dåligt nu. Han blev varken psykopat eller svårt avvikande sexuellt den 10 augusti, han har burit den mörka insidan och spelat empatisk utåt.
25 april:
Citat:
- Men han er også en mand, som har to sider. Han har en decideret skyggeside, som han har været dygtig til at skjule for mig."
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-25-peter-madsens-tidligere-ven-jeg-har-tre-ufaerdige-breve-til-ham-liggende
Citera
2018-06-18, 07:07
Medlem
Citat:
Men nu bor vi tack och lov inte i USA. Med "psykopatbebisar" och vanvårdade,torterade barn med hemskola utan insyn och 1,8 miljoner barn som försvinner om året. Som dyker upp som en död Jane Doe eller John Doe. Barn som inga myndigheter någonsin haft koll på.
Vi bor i det hyfsat civiliserade lilla landet Sverige. Utan bigotteri och republikaner (än så länge )
Det lilla landet där barnaga är förbjudet enligt lag.

Och vad jag vet sätter vi inte psykopatdiagnos på små barn. Man kan kanske misstänka det tidigt. Men diagnos sätter man tidigast i övre tonåren. Det finns så mycket annat det kan vara nämligen som kan förväxlas med antisocial störning.

Det bästa är både arbetslivserfarenhet samt studier. Men jag tror inte att man enbart kan läsa sig till det.
En psykiatriker har 9 års utbildning. Först till AT-läkare med praktik inom sjukvården. För att kunna skilja på psykisk sjukdom och fysisk sjukdom. En hel del fysiska sjukdomar samt åkommor ger psykiska besvär nämligen. Därför måste en psykiatriker först utbilda sig till allmänläkare.
Sedan vidare utbildning inom psykiatri med praktik. Så psykiatriker är nog inget man kan läsa sig till själv.
Rättspsykiatriker har nog ännu längre utbildning.
Självutbildad rättspsykiatriker sedan 2015? Tänk om du läst fel kurslitteratur? Hare chrisna! Hare trevlig sommar.
EDIT: Det är möjligt att du är "snällast i världen". Jag föredrar vanliga människor. Med fel och tillkortakommande förutom sina förtjänster. Som har lite självinsikt så att de kan be om ursäkt när de klantat till det. Men det är jag det.

Ehh, vad i hela friden har USAs hemskolning, försvunna barn och barnaga med tråden att göra? Vi diskuterar ett danskt mordfall och du jämför USA och Sverige? Du är i helt fel tråd om det är politik du vill diskutera, just saying.

Fö är det American Psyciathric Association (APA) som utger DSM där det klart framgår att inga personlighetsstörningsdiagnoser får sättas före 18 års ålder.

Sedan undrar jag mycket över ditt raljerande om Robert Hare. Det vore intressantare om du i stället redogjorde för vad du inte gillar i hans forskning (det är så jag uppfattar det) än att tramsa med "Hare chrisna" och liknande.

PS: Barnaga är inte tillåtet i alla amerikanska delstater och en specialistläkarutbildning i Sverige tar minst 12 år.
Senast redigerad av diva59 2018-06-18 kl. 07:28.
Citera
2018-06-18, 07:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var väl två skruvmejslar?
Han kan förvisso köpt dem för ett oskyldigt ändamål. Jag själv har mängder med verktyg och material att sälja från projekt som ej blivit av.
Är det någon som vet PMs exakta inköpslista från ett och samma köptillfälle i maj?
Här är ett typiskt konstigt svar från dig.

Hur kan du omgående börja fundera i bortförklaringstermer kring det verktyg han högg Kim med:
- när absolut ingen har sett nåt likande till skruvmejsel då ÅK frågar vittnen från hangaren.
- Det finns ingen av dem som ens kan tänka sig vad den skulle användas till.
- Det PM påstår är att han skulle ha den till är att mäta vattendjup. Det begrep de heller inte vad han menade med.
Förutom detta har ha spetsat just denna skruvmejsel.
Förutom detta så börjar han ragga på tjejer att få med sig i ubåten samma månad.

Alla fann det märkligt och långsökt - men inte Otto. Nog tusan kunde inhandlandet av tortyrredskapet, en halvmeter lång, vara köpt för ett "ett oskyldigt ändamål" - och så jämför du med dig själv och dina verktyg som ligger och dräller.
Senast redigerad av develi 2018-06-18 kl. 07:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in