Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Hur tänker ni kring superlikes?
Tycker det resulterar i ganska många matchningar kanske 1/10 blir match, har man plus får man ju 5st sådana per dygn
Grejen är att jag hittills aldrig träffat någon jag supermatchat med... tillfällighet? Vet inte.
Men man kan se det ur en cynisk synvinkel typ att man genom att superlikea sätter sig i en undergiven/cuck position genom att visa att jag tycker om dig lite mer än andra, vilket ger signalen till tjejen att hon inte behöver engagera sig/bry sig.
Alternativt att många bara matchar för typ "åh vad gulligt med superlike, klart jag ska likea tillbaka" men hade inte likeat om man hade dykt upp utan superlike-notifikation för henne?
Å andra sidan är det enda sättet för att uppmärksamma någon tjej man gillar extra mycket (utseendemässigt i 99% av fallen) så att man garanterar en chans att ma dyker upp i hennes flöde - där en attraktiv tjej har 99% av alla killar som får upp henne likeat, vilket gör att om hon har gratis-tinder kanske har 5000 killar som likeat henne och hon kommer aldrig gå igenom det flödet?
Jag har nu som strategi att dra väldigt få swipes per dag, kanske 30-40st och dunka på mina fem dagliga superlikes på de mest intressanta brudarna. Slutar alltså swipa för dagen så fort mina superlikes är slut. Än så länge tycker jag det funkar bra. Får också typ 1/10 match med den strategin, dvs en superlikematch varannan dag plus en vanlig matchning varje dag.
Tycker att den här metoden känns mindre lotto och får betydligt mer kvalitativa matchningar då jag är mer noggrann. När jag ändå får så få matchningar känns det så himla surt när dagens matchning blir någon som åkt med i en mass-swipning, typ en random halvfetto-brud eller någon tyska som är här på besök. Helt bortkastat.
Har också tänkt i samma banor dvs att man potentiellt skulle sätta sig själv i cuckposition med superlikes, men har helt enkelt kommit fram till att jag inte bryr mig ett jäkla skit om vad tjejerna tänker om det. Jag kör bara på med samma tugg som vanligt oavsett hur vi matchat.
Min uppfattning är att svarsfrekvensen från de man superlikat inte skulle vara bättre eller sämre och inte heller dejtingfrekvensen. Notera alltså, en superlike för mig behöver inte vara någon 9-poängare utan kan helt enkelt vara en attraktiv tjej som ser trevlig, tajt och intressant ut. Skillnad är nog om man enbart använder superlikes som långskott från röda linjen för att få matcha med de hetaste chicksen. Då går det nog segare.
Så kort sammanfattat tror jag superlikes är bra skit om man använder det på rätt sätt och är absolut inte det som avgör om man är en cuck eller inte.