Citat:
Ursprungligen postat av
BenitoPolymem
Jag menar att det är omöjligt att träna varje dag och kunna återhämta sig från det. Med träning menar jag inte promenader eller dylikt.
Jag är lite inne på detta också att kunna gymma 6-7 dagar vecka är inte rimligt att göra och få maximala resultat, troligen skulle de allra flesta få samma eller bättre resultat på att träna 3-4 pass och även i många fall två särskilt som nybörjare.
Kroppen måste efter träning först återhämta sig till sitt normalläge och sedan hinna superkompensera dvs bli starkare/större. Detta är inget som görs på några timmar och även om man inte tränar samma muskelgrupp varje dag så finns det mycket muskler som får indirekt träning och därmed inte får möjlighet att återhämta sig fullt ut.
Att därför tro att man som nybörjare får bättre resultat av träning 6 dagar/v än tex 3 dagar/v. som nybörjare behöver man mycket lite stimuli för att få resultat.
Angående att prioritera sin träning vilket skulle vara svaret på frågan hur man hinner så är nog det endast en liten del av sanningen. Troligen så har man inte familj och heltidsjobb i varje fall inget krävande heltidsjobb. Som singel är det ju inga problem dock.