Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-07-16, 14:22
  #73
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Om målet är att bara ha kul är det inte träning utan motion. Såvida du inte strukturerat har roligare och roligare från pass till pass, såklart!
Nej, motion är det tristaste som finns. Styrketräning är kul. Men det var inte medicinsk sjukgymnastik jag ägnade mig åt. Och jag upplevde ingen överträning (utom möjligen i underarmarna som belastas mer oberoende av i vilket syfte man greppar någonting.
Citera
2018-07-16, 16:25
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nej, motion är det tristaste som finns. Styrketräning är kul. Men det var inte medicinsk sjukgymnastik jag ägnade mig åt. Och jag upplevde ingen överträning (utom möjligen i underarmarna som belastas mer oberoende av i vilket syfte man greppar någonting.

Jag tror inte riktigt du förstår vad jag menar. Träning är ett strukturerat program med på förväg uppsatta mål - på kort och längre sikt. Motion är att röra på kroppen tills man blir lagom trött.

Den allra största majoriteten som säger att de tränar, motionerar i själva verket. Inget fel med det.

”Exercise is physical activity for its own sake, a workout done for the effect it produces today, during the workout or right after you’re through. Training is physical activity done with a longer-term goal in mind, the constituent workouts of which are specifically designed to produce that goal. If a program of physical activity is not designed to get you stronger or faster or better conditioned by producing a specific stress to which a specific desirable adaptation can occur, you don’t get to call it training. It is just exercise. ” (Rippetoe, M: the biggest training fallacy of all, 2013) https://startingstrength.com/article...ng_vs_exercise
Citera
2018-07-16, 19:29
  #75
Avstängd
Säkra anabola? inga biverkningar hjärtat hjärna?
Citera
2018-09-06, 11:32
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Det är omöjligt att avgöra på rak arm. Beror på din nivå och fysik. Men visst låter det som många pass. Tränar du både styrka o kondition samma dag?
Det hade väl varit det bästa eftersom kroppen då får vila 4 dagar per vecka?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback