2018-07-16, 14:22
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Om målet är att bara ha kul är det inte träning utan motion. Såvida du inte strukturerat har roligare och roligare från pass till pass, såklart!
Nej, motion är det tristaste som finns. Styrketräning är kul. Men det var inte medicinsk sjukgymnastik jag ägnade mig åt. Och jag upplevde ingen överträning (utom möjligen i underarmarna som belastas mer oberoende av i vilket syfte man greppar någonting.
Citera
2018-07-16, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nej, motion är det tristaste som finns. Styrketräning är kul. Men det var inte medicinsk sjukgymnastik jag ägnade mig åt. Och jag upplevde ingen överträning (utom möjligen i underarmarna som belastas mer oberoende av i vilket syfte man greppar någonting.

Jag tror inte riktigt du förstår vad jag menar. Träning är ett strukturerat program med på förväg uppsatta mål - på kort och längre sikt. Motion är att röra på kroppen tills man blir lagom trött.

Den allra största majoriteten som säger att de tränar, motionerar i själva verket. Inget fel med det.

”Exercise is physical activity for its own sake, a workout done for the effect it produces today, during the workout or right after you’re through. Training is physical activity done with a longer-term goal in mind, the constituent workouts of which are specifically designed to produce that goal. If a program of physical activity is not designed to get you stronger or faster or better conditioned by producing a specific stress to which a specific desirable adaptation can occur, you don’t get to call it training. It is just exercise. ” (Rippetoe, M: the biggest training fallacy of all, 2013) https://startingstrength.com/article/training_vs_exercise
Citera
2018-07-16, 19:29
Bannlyst
Säkra anabola? inga biverkningar hjärtat hjärna?
Citera
2018-09-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Det är omöjligt att avgöra på rak arm. Beror på din nivå och fysik. Men visst låter det som många pass. Tränar du både styrka o kondition samma dag?
Det hade väl varit det bästa eftersom kroppen då får vila 4 dagar per vecka?
Citera
2026-02-12, 12:23
Medlem
Hur funkar det här? Hur hade han tid att återhämta sig?

Robert De Niro’s Cape Fear (1991) workout, designed to create a menacing, lean, and muscular physique for Max Cady at age 48, focused on high-volume, prison-style calisthenics. The routine included intense, daily bodyweight exercises such as hundreds of push-ups, dips, chin-ups, and up to 600 crunches
Citera
2026-02-12, 13:34
Medlem
PingPongZongs avatar
Vi är ju alla olika. Vi föds olika och vi lever olika. The Barbarian Brothers som var på gymmet varje dag i flera timmar brukade säga: “There is no such thing as over training, just under nutrition and under sleeping”

Lätt och säga för vissa. Men fungerar ju inte för alla och vara på gymmet 6 timmar om dagen. Ja så länge var folk på gymmet förr. På Arnolds tid och efter. Kanske även idag? Tränar en jävla massa set och repetitioner och är på gymmet två gånger om dagen. Om dom ens åker därifrån. Kommer dit på morgonen och åker hem när dom stänger. Om det inte är ett 24/7 gym.

Robert De Niro hade nog tid återhämta sig. Skådespelare har ett bra yrke för kunna träna och återhämta sig mellan träningspassen
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in