Citat:
Ursprungligen postat av
-Mystic
Har aldrig sagt att personerna i NMR töntar, tvärtom så krävs det mod att gå med i en sådan organisation där du är väldigt sårbar. Har dock problem med deras "image".
Helt obergrippligt att du anser att folket i AfS är "töntar" jämfört med SD? Har du ens läst respektive parties riksdagslistor? Den ena är full av karriärister medan den andra är fullt med folk som har lyckas inom akademin/företagande.
AfS eventuelle inträdde i riksdagen skulle inte innebära att de per automatik blir ett stödhjul åt SD, de kommer givetvis ställa krav, precis som VPK gör.
Töntar eller "image"... whatever.
Jag pratade om de som kommer till tals och syns, inte om riksdagslistor. Jag tycker att Kassel är väldigt töntig, Jeff är bättre, men ibland börjar han svamla, han med.
Ja, exakt. Enligt mig får VpK en *relativt* liten del av sin "extrema" politik, men de ändå säger att de är hårdingar och att S är för mesiga. Dessutom tillåter VpK:s existens S att gå mot... mitten och bli alltså *mindre* "extrema", inte tvärtom. Så det blir ungefär likadant med AfS-SD
Det är det som jag försöker förmedla. Många här tror att AfS existens kommer *per automatik* att tvinga SD att förbli/bli mer "hårdingar", men det kan bli det motsatta faktiskt. SD kan nu förhandla bort NATO-, EU-, bögar-, FN-flyktings-, vinst-motståndet osv *utan* att tappa till soffan... istället tappar de till AfS vilket inte är ett "riktigt" tapp. Röstmaximering, my ass!
AfS:s existens gör alltså att SD kan förbli/bli mer "mjukisar" i vissa frågor, men kanske blir hårdare i andra