2018-06-17, 14:47
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Äsch , låt dem få snacka?

Vill man inte dejta runt behöver man ju inte. Vill man inte få dåligt rykte så bör man bete sig korrekt.

Lite lustigt hur flashbackanvändare alltid värnar yttrandefrihet annars. Men tjejer är ju så dumma, snyft snyft. Själv internetdejtar jag inte och har aldrig gjort. Håller mig borta från allt sådant. Vill inte ha med sådana tjejer att göra heller.

Flashbackanvändare är ingen homogen grupp, utan ett konglomerat av allehanda pack runt om i landet. Min åsikt är att det inte finns någon nation i världen där det råder absolut yttrandefrihet, och det skulle inte vara önskvärt att leva i ett sådant samhälle. Jag är absolut emot yttrandefrihet när det gäller barnporr, uppmaning till självmord, och uthängningar i hämndsyfte. HMF-lagstiftningen är jag däremot tveksam till, går det att kränka en miljard muslimer eller två miljarder svarta människor på en och samma gång?

Det som är gemensamt för den förkrossande mängden av alla sexualbrott är att förövaren är en ung man i åldern 18-44 år. Många hävdar att bara blattar begår sexualbrott, men Ali 59 år begår sällan överfallsvåldtäkter. Vill man inte få dåligt rykte så är det ingen garanti att man slipper det även om man beter sig korrekt. Och moraliskt förkastligt beteende måste kunna förlåtas vid en viss tidpunkt, eller åtminstone inte läggas ut till allmän beskådan.
Senast redigerad av antonerik 2018-06-17 kl. 15:24.
Citera
2018-06-17, 14:54
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha här har det alltså skapats grupper på Facebook som varnar för män. Där liksom bara kvinnor får vara medlemmar och spy ut sitt hat mot enskilda män. Hur har detta inte uppmärksammats tidigare och hur kan ens Facebook tillåta detta? Hur många sekunder skulle en grupp där bara män var tillåtna som rankade sina senaste ligg eller varnade om dåliga kärringar generellt vara tillåten?
Bryter det inte mot GDPR om man lägger ut bilder på folk? Speciellt i syfte att man skall kunna identifiera och undvika dessa personer.
Citera
2018-06-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tor du missförstår, svarade en användare i tråden vars bekant blivit fälld i rätten ( som jag uppfattade det).

Vad gäller facebook- gruppen så är det svårt att göra en bedömning utifrån en betalartikel

Är ganska glasklart väl? Tjejer varnar andra tjejer för tinderprofiler och liknande som dessa tjejer anser behandlat de illa. Är ganska allvarligt samhällsproblem om så många unga tjejer anser detta som okej och verkligen brist på konsekvenstänk.

Kommer du ihåg när det var massa unga tjejer som blev uthängda som "orros", även dessa konton var skapade av tjejer. Då blev det ramaskri, nu rycker folk på axlarna...
Citera
2018-06-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Han blev ju uppenbarligen dömd för brottet.

Nej, Timell blev friad.
Citera
2018-06-17, 15:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specus
Varför får jag den känslan av att alla dessa tjejer som hänger ut ”fuckboys” faktiskt är slampor själva och attraheras av den typen av killar?

Stoppa pressarna! En på internet har fått en 'känsla', nu måste diskussionen basera sig på dens känsla.

Seriöst, tjejer bildar en sluten grupp på Facebook där de varnar för snubbar som - i deras tycke - behandlat dem illa. Flashback goes bananas. Vad är ni så rädda för?
Citera
2018-06-17, 15:04
Medlem
I ett normaltillstånd hade jag inte brytt mig men med tanke på hur ideologi brukar förpesta sådana här grupper så finns det en allvarlig risk vilket vi såg i #metoo där folk tagit livet av sig och falska anmälningar haglade.

Det bästa är om juridiken får tala men tillsvidare skulle någon med tillgång till gruppen åtminstone dra ut och publicera namnen på medlemmarna i gruppen och föreviga dem på nätet så att en viss terrorbalans uppstår.
Senast redigerad av redness 2018-06-17 kl. 15:07.
Citera
2018-06-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Stoppa pressarna! En på internet har fått en 'känsla', nu måste diskussionen basera sig på dens känsla.

Seriöst, tjejer bildar en sluten grupp på Facebook där de varnar för snubbar som - i deras tycke - behandlat dem illa. Flashback goes bananas. Vad är ni så rädda för?

Att identitetspolitiken tar över och att vem som helst kan släpas inför folktribunalen utan möjlighet till att försvara sig och att få möta sin anklagare.
Citera
2018-06-17, 15:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nej, Timell blev friad.
Nu tror jag inte att vi pratar om samma person.
Citera
2018-06-17, 15:08
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Tycker idén om att ''catfisha'' snubbar är ganska rolig. Och det finns ju massvis av killar som skriver såna sjuka grejer över nätet till brudar så dom får ärligt talat skylla sig själva. Sen kommer det ju alltid finnas efterblivna personer som inte är källkritiska (avgör personlighet enbart baserat nån annans berättelse) men det lär aldrig förändras oavsett vilka reaktioner som blir av denna facebook-grupp.
Citera
2018-06-17, 15:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Att identitetspolitiken tar över och att vem som helst kan släpas inför folktribunalen utan möjlighet till att försvara sig och att få möta sin anklagare.

En sluten facebookgrupp är ju inte precis en folktribunal.
Citera
2018-06-17, 15:11
Medlem
Puukkos avatar
Skvallerbytta bing bång,
Går i alla gårdar,
Slickar alla skålar,
När hon kom till prästen,
Fick hon smäll på käften.
Citera
2018-06-17, 15:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Äsch , låt dem få snacka?

Vill man inte dejta runt behöver man ju inte. Vill man inte få dåligt rykte så bör man bete sig korrekt.

Lite lustigt hur flashbackanvändare alltid värnar yttrandefrihet annars. Men tjejer är ju så dumma, snyft snyft. Själv internetdejtar jag inte och har aldrig gjort. Håller mig borta från allt sådant. Vill inte ha med sådana tjejer att göra heller.

Ok. Men då är det ingen fara om jag skulle snoka upp din identitet, och fixar ett falskt Facebookkonto där jag säger mig vara en ledsen utsatt tjej - och går in i gruppen och hänger ut dig och säger att du är världens mest ondskefulla våldtäktsman som har våldtagit mig gång på gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in