2018-06-17, 13:57
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Folk som är misstänkta för brott är oskyldiga tills motsatsen är bevisad, ni feminister vill att rättssystemet ska fungera tvärtom.
Men det går ju sällan bevisa eftersom det sker utan vittnen. På något sätt måste det kunna skipas rättvisa mot slödder som våldtar och förnedrar.

Risken är förstås att det spårar ur.
Citera
2018-06-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Var det inte så här Facebook blev populärt i begynnelsen ?
Tjejer på ett amerikanskt collage satte betyg på och rankade
killar på samma collage enbart på hur bra dom var i sängen.
Eller har jag blandat ihop det här med någon annan site ?

Du tänker på en annan sida/app
Citera
2018-06-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja, men finner det troligare att någon som döms för ett brott är skyldig än motsatsen.

Du är ju en skarp individ.

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men det går ju sällan bevisa eftersom det sker utan vittnen. På något sätt måste det kunna skipas rättvisa mot slödder som våldtar och förnedrar.

Risken är förstås att det spårar ur.

Våldtäkt är inte om du ligger med en snubbe och sen ångrar det nästa dag
Citera
2018-06-17, 14:03
Medlem
Citat:
Standard att män kallar kvinnor för psyksjuka när det är de som begått brott- kallas gaslighting

Här var det en vanlig person som genom sitt jobb fick kontakt med en riktigt psyksjuk och denne
fick inte som den ville och skapade en identitet på Flashback och har bara skrivit om min fd kollega i ett fall där denne psyksjuke gjorde allt för att göra ner min kollega.
Citera
2018-06-17, 14:04
Medlem
Porryhatters avatar
För tankarna till Instagramupploppet 2012 med "gbgsorroz":
(FB) Gbg: Kaos på Plusgymn. Mkt unga hängs ut som orrar

Samt en liknande Facebookgrupp från april i år "BUSTEDPLAYBOYS!":
(FB) Uthängd som "fuckboy" i grupp med 3000+ medlemmar i stockholm
Citera
2018-06-17, 14:05
Medlem
Borde finnas en grupp för oss killar också. Där man avslöjar horor och andra konstiga/störda tjejer.
Citera
2018-06-17, 14:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Här var det en vanlig person som genom sitt jobb fick kontakt med en riktigt psyksjuk och denne
fick inte som den ville och skapade en identitet på Flashback och har bara skrivit om min fd kollega i ett fall där denne psyksjuke gjorde allt för att göra ner min kollega.
Finner det lite osannolikt att han blev fälld om han inte begick ett brott.
Citera
2018-06-17, 14:22
Medlem
Äsch , låt dem få snacka?

Vill man inte dejta runt behöver man ju inte. Vill man inte få dåligt rykte så bör man bete sig korrekt.

Lite lustigt hur flashbackanvändare alltid värnar yttrandefrihet annars. Men tjejer är ju så dumma, snyft snyft. Själv internetdejtar jag inte och har aldrig gjort. Håller mig borta från allt sådant. Vill inte ha med sådana tjejer att göra heller.
Citera
2018-06-17, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Borde finnas en grupp för oss killar också. Där man avslöjar horor och andra konstiga/störda tjejer.

I dagens samhälle, vore det inte enklare och mer hanterbart att göra en grupp som diskuterar de övriga 20-30 kvinnorna?
Citera
2018-06-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ja, men finner det troligare att någon som döms för ett brott är skyldig än motsatsen.

Nu var det ju inte bara folk som hade blivit dömda i rätten, utan som tjejerna ansåg vara "fuckboys"?!

Herregud..
Citera
2018-06-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Äsch , låt dem få snacka?

Vill man inte dejta runt behöver man ju inte. Vill man inte få dåligt rykte så bör man bete sig korrekt.

Lite lustigt hur flashbackanvändare alltid värnar yttrandefrihet annars. Men tjejer är ju så dumma, snyft snyft. Själv internetdejtar jag inte och har aldrig gjort. Håller mig borta från allt sådant. Vill inte ha med sådana tjejer att göra heller.

Människor som inte nätdejtat har redan blivit uthängda i gruppen.

Man behöver förstå att sådant här utnyttjas av människor som vill andra illa och sedan ursäktar det som en varning och "metoo" relevant.

Dessutom kan man inte skydda sig själv när man redan blivit uthängd och smutskastad inför 20.000 personer varav 5 tusen personer bor i samma stad och som har bekanta till dig.

Samma idioti när man hör integritetskränkande metoder och människor som kommer med påståenden som "har du rent mjöl i påsen så behöver du inte oroa dig"... Man har alltså inget konsekvens tänk övht och hur framtida problem kommer med.

Det påverkar dig hur rent mjöl du än har. Att en person ska få stämpel för att han är en fuckboy är ju bara rent av löjligt.
Citera
2018-06-17, 14:42
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Nu var det ju inte bara folk som hade blivit dömda i rätten, utan som tjejerna ansåg vara "fuckboys"?!

Herregud..
Tor du missförstår, svarade en användare i tråden vars bekant blivit fälld i rätten ( som jag uppfattade det).

Vad gäller facebook- gruppen så är det svårt att göra en bedömning utifrån en betalartikel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in