2018-06-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Jag behöver inte längre titta på filmer. Verkligheten är en nog skrämmande och underhållande fiktion.
Intressant hur Aftonbladet inte attackerar gruppen utan mjukt och objektivt tittar på gruppen. Men ifall män hade gjort detta - ojojo - då hade vi fått Me2 version 2.0. ÄCKLIGA HYCKLARE

Det är PK-Sverige: Personer med rätt bakgrund kan aldrig göra fel och personer med fel bakgrund kan aldrig göra rätt.

Undrar vilken ideologi det för tankarna till..
Senast redigerad av --..-- 2018-06-17 kl. 13:15.
Citera
2018-06-17, 13:15
Medlem
Varför får jag den känslan av att alla dessa tjejer som hänger ut ”fuckboys” faktiskt är slampor själva och attraheras av den typen av killar?
Citera
2018-06-17, 13:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAssFuck
Kolla i tinder-tråden vetja.

Fake news. Där blurras de få konversationer som länkas, och de historier som berättas avslöjar inget om tjejens identitet.

Här verkar allt röjas om killarnaa - deras beteende kopplat till bild. Där även uppmaningar om att ta fram mer info framställs.
Citera
2018-06-17, 13:20
Medlem
Hur länge har gruppen funnits?
Har gruppen qsökfubktion?
Kan någon leverera en invite?
Åldersgruppen är?

Vem är administratör i gruppen?
Citera
2018-06-17, 13:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specus
Varför får jag den känslan av att alla dessa tjejer som hänger ut ”fuckboys” faktiskt är slampor själva och attraheras av den typen av killar?

Lösningen är inte att hämnas på dom kvinnor som skriver i gruppen, utan att sätta stopp för den här "lillebror ser dig"- skiten.
Citera
2018-06-17, 13:40
Medlem
Men snälla vem bryr sig?
SKöt dina kort rätt som en normal medborgare så kommer du inte hamna i liknande grupperingar. Och kan du inte bete dig så förtjänar du att hamna där. Inte svårare än så.

Vet du vilka grupper jag får inbjudningar till som man på facebook varje vecka?
Kommer ett antal inbjudningar till grupper liknande den ovan fast där kvinnor som har halkat i livet hamnar.
Citera
2018-06-17, 13:43
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specus
Exakt vad jag tänkte. Jag vet inte vad jag ska tycka om gruppen. Kanske "låt tjejerna h sitt lilla roliga". Killarna som hängs ut lider nog inte utav det, utan får bara mer uppmärksamhet. Jag lider inte av det i vart fall.

Edit: Dock hatar jag folk som inte är konsekventa!!!!! Vi killar ska få skriva samma sak om tjejerna.
Senast redigerad av Swe1227 2018-06-17 kl. 13:46.
Citera
2018-06-17, 13:50
Medlem
Jag förstår inte att inte fler reagerar på fenomenet med folkdomstolar utanför rättsstatens insyn.

Det är en farlig väg att gå. Uthängningar som resulterar i samhällets dom. Något som aldrig kan tas tillbaka även om man är oskyldig.

Ett offer för detta är ju Lasse Kronér. Han hängdes ut i alla tidningar i hela landet. När det visa sig han var oskyldig kom en liten notis. Inget mer. Inga ursäkter och inga stora rubriker om oskulden.
Nu kan han inte få något jobb och blev av med sitt dåvarande jobb. För en tjej ljög och "folkdomstolen" dömde honom direkt.
Citera
2018-06-17, 13:50
Medlem
Var det inte så här Facebook blev populärt i begynnelsen ?
Tjejer på ett amerikanskt collage satte betyg på och rankade
killar på samma collage enbart på hur bra dom var i sängen.
Eller har jag blandat ihop det här med någon annan site ?
Citera
2018-06-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Var det inte så här Facebook blev populärt i begynnelsen ?
Tjejer på ett amerikanskt collage satte betyg på och rankade
killar på samma collage enbart på hur bra dom var i sängen.
Eller har jag blandat ihop det här med någon annan site ?
Tvärt om. Killar betygsatte tjejer.
Citera
2018-06-17, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Men snälla vem bryr sig?
SKöt dina kort rätt som en normal medborgare så kommer du inte hamna i liknande grupperingar. Och kan du inte bete dig så förtjänar du att hamna där. Inte svårare än så.

Vet du vilka grupper jag får inbjudningar till som man på facebook varje vecka?
Kommer ett antal inbjudningar till grupper liknande den ovan fast där kvinnor som har halkat i livet hamnar.
Ge mig fyra rader skrivna av den hederligaste mannen du kan hitta och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom.
Citera
2018-06-17, 13:54
Medlem
Känns som detta skulle vara väldigt lätt att manipulera. Ett avundsjukt Ex som vill hämnas, eller där obesvarade känslor tas för hårt.

Vet någon om namn osv postas? Eller är det som vissa subreddits på reddit där killar hängs ut anonymt, mer i komiskt syfte? För första låter väldigt olagligt medans andra tycker jag själv är ganska kul.

Skulle vara kul om någon kille gjorde samma sorts grupp för män, "thot-patrol", "slut stoppers", "stop-a-hoe" där man hängde ut och varnade om promiskuösa tjejer. Känns som reaktionen skulle vara annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in