2018-06-17, 13:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det har spekulerats om att platsen där kroppen hittades skulle kunna vara något slags ungdomstillhåll. Andra har funderat på om det kan vara så att folk ibland rundar bullerplanket och genar över motorvägen.

På den här bilden ser man ett Gunnebostängsel som ser ut att vara lite nedtryckt. På flygfotot tycker jag mig också se två personer runda bullerplankets ände, men har ingen aning om vad de kan tänkas vara ute i för ärende:
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Här är två bilder som visar bullerplanket från en annan vinkel:
http://www.bilddump.se/bilder/20180523091531-83.248.240.211.JPG
http://forumbilder.se/H750M/20180519224329-85-194-10-14

Tack för dessa bilder! Det ser ut som om det mycket väl kan vara en samlingplats för ungdomar, tycker jag.
Citera
2018-06-17, 13:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är ungefär vad jag också har hittat.
Därifrån till å påstå att SD kontinuerligt misshandlade (fortlöpande misshandla) LW är
steget långt tycker jag.
Hon drar sig inte för att anmäla misshandel, det har hon ju visat.

Det skulle dessutom kunna vara en orsak till mordet, hon ryker ihop med någon,
får ett par smällar och "jag ska polisanmäla dig din jävel det här kommer
du inte undan med" en teori.
Jag har inte påstått att det är en sanning utan jag funderade över vad som stämmer utifrån det som tidigare framkommit. Om det är ordet kontinuerligt som ställer till det så backar jag gärna i formuleringen och av användandet av just det ordet! Ber om ursäkt om det jag skrev blev överdrivet hårt. Det jag ville få fram var att det tidigare i tråden framgått att de två anmälningar som skett inte var de ända tillfällen då SD ska ha behandlat LW illa. Om detta stämmer vet jag inte, vilket jag även uppgav i mitt ursprungsinlägg.
Citera
2018-06-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hur vet man att LW höll på att slå in paket när hon försvann ? Vem vet det
Ingen såg ju hur hon försvann hur vet ni vad hon sysslade med ????????????????

Sant! LW behöver inte alls ha slagit in paket när hon försvann. Hur vet vi att hon lämnade dörren olåst och försvann ut? Hon kan ha t.o.m ha låst dörren noggrannt innan (och om) hon lämnade huset levande. Någon kan i så fall efteråt ha låst upp dörren för att få det att se ut som om hon hastigt behövt lämna bostaden.
Citera
2018-06-17, 13:21
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inte helt säker men mitt pensionärsminne säger något åt Sh Holmes - hållet (inte rättstavat...)
Tack! Ska se om jag lyckas hitta rätt. Det skulle vara skönt att hitta exakt vad som skevs angående detta. Jag har blivit medveten om att jag använd för stora ord kring inlägget så det vore bra att kunna utröna vad som skrivits.
Citera
2018-06-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Inget bevis Hon kan ha lämnat det tidigare

Ja. Tänkte just på hur många gånger jag själv avbrutit paketinslagningar. Ibland p.g.a att jag varit för trött och därför bestämt mig för att fortsätta tidigt nästa morgon. Andra gånger har presentpapperet tagit slut och aktiviteten därför tvingats avslutas. Hade en äldre släkting som tyckte att hushållspapper var utmärkt att vira in paket i. Är inte säker på att LW skulle anse det lämpligt...
Citera
2018-06-17, 13:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Återkommande falsarier om att SD misshandlat LW är INTE till gagn för tråden. Tråden drunknar i sån trams.
Falska uppgifter om att SD misshandlat LW dyker upp gång efter annan oftast med förstärkningsord som upprepat misshandlats etc. Man kan fråga sig i vilket syfte rena lögner om detta förekommer ? Lite sans och reson får väl krävas även på Fb.
SD har inte misshandlat LW. LW anmälde SD för misshandel Jan 2017 (var det väl?)
Åklagaren konstaterade att visst befogat våld förekommit och lade ner utredningen om misshandel.
Citera
2018-06-17, 13:43
Medlem
Det är väl inte så intressant egentligen vad hon höll på med, oavsett om hon slagit in paket, chattat eller kanske diskat så har hon blivit störd av något och är borta från hemmet av en eller annan anledning. Tror dock inte att hon gått ut själv för att leta efter något mitt i natten...
Citera
2018-06-17, 13:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu tror jag att Du missuppfattat mig lite... har svarat på ett inlägg... vad jag menade var att det finns många catcher (eller vad det heter) att leta efter, dom borde efter att GM blivit anmäld kanske letat på separata ställen för att slippa springa på varandra. Det är också det jag ifrågasätter varför dom umgicks efteråt borde vara bådas intresse att hålla sig ifrån varandra. Tycker att om SD kände sig besvärad och anmäld utan orsak inte skulle vara i Lenas närhet.
Du upprepar dig
Citera
2018-06-17, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du upprepar dig
OK om jag upprepar mig... men har Du svarat något? Varför skulle dom vara i närheten av varandra överhuvudtaget... och Ditt inlägg om "light-mord"... vad är det för trams...
Citera
2018-06-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för dessa bilder! Det ser ut som om det mycket väl kan vara en samlingplats för ungdomar, tycker jag.
Icke mellan anmälan om försvinnande och upptäckt av kropp! 5 dagar...
Jag har varit på platsen och inget tyder på att det t.ex är smygrökande ungdomar som brukar hålla till där, bullrigt och i största allmänhet otrevlig miljö.
Citera
2018-06-17, 14:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var en vän och träningskompis så vi gjorde en del ihop och hade kontakt rätt ofta. Jag visste inget om "förhållandet" mellan henne och SD.
Hade sprungit på SD några gånger och han hälsade alltid glatt, förutom den gången då jag kom med LW och han inte med ett ord sa något utan bara blängde.
Tyckte det var konstigt då och såhär i efterhand olustigt. Om nu LW hängde efter SD skulle väl han inte betett sig så utan vara glad över det..
Han var helt klart störd över att jag umgicks med henne.

Intressant!
Citera
2018-06-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Icke mellan anmälan om försvinnande och upptäckt av kropp! 5 dagar...
Jag har varit på platsen och inget tyder på att det t.ex är smygrökande ungdomar som brukar hålla till där, bullrigt och i största allmänhet otrevlig miljö.

Det har du rätt i. Om FP vore en någorlunda frekvent använd ”samlingsplats” för ungdomar borde ju LW rimligtvis ha upptäckts tidigare. Om vi utgår från att BP är FP eller att hon dumpades där i nära anslutning till mordet då. Bullrigt och otrevligt. Nej, då är det nog inte ett förstahandsval vad gäller umgänge av skiftande slag, gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in